Sudah 2minggu sejak peristiwa Jongin mencium Krystal di restoran itu. Walaupun mereka tidak pernah melafazkan kata-kata I Love You, namun meraka tahu, mereka saling mencintai. Mereka sering keluar bersama, menonton wayang, karaoke, menunggang kuda. Segalanya kelihatan bahagia sehinggalah pada satu hari makcik Krystal munculkan diri. Seperti sejarah akan berulang semula. Kehidupan Jongin seperti akan kembali menyepi.
Krystal nak pergi mana ni” tanya Jongin sewaktu dia hendak pergi kepejabat, dia melihat banyak beg di luar rumah Krystal. “maafkan Krystal oppa, Krystal tak nak pergi dari sini.” Hanya itu sahaja yang mampu diucapkan oleh Krytal. Tangisan Krystal sudah mula kedengaran. “krystal, jom takut nanti terlepas penerbangan.” Ajak makciknya. “oppa” sayu suara Krystal ketika memanggil Jongin, namun Jongin tidak menoleh kearahnya lansung kerana dia takut Krystal akan terlihat air matanya.
“kau ni dah kenapa? Macam kucing kematian anak je aku tengok” Jongkook yang pelik melihat Jongin masuk kepejabat hari ini dengan wajah yang sunggul tidak sperti hari-hari sbelumnya. “Krystal nak pindah” pendek sahaja jawapan Jongin “hah?” “pindah mana?” tanya Jongkook yang terkejut dengan kenyataan Jongin. “amerika.” “kau tak halang dia?” tanya Jongkook lagi. “halang? Aku ni sapa nak buat macam tu,” “kau ni kan nyawa die, harapan dia kehidupan dia. Kau tak takut nanti bila die kat luar amerika nanti dia terfikir nak bunuh diri semula?” kenyataan Jongkook menyebabkan Jongin rasa tidak senag duduk. “pergi la airport tu sebelum dia berlepas” pujuk Jongkook. “Kerja kat pejabat aku dengan lisa boleh tolong handle.” Jongin segera berlari menuju parking kereta untuk ke airport. Sampai sahaja di airport Jongin ke kaunter pertanyaan. Jawapan yang diterima hampa, penerbangan ke Amerika sudah berlepas. Dengan kaki yang lemah Jongin melangkah keluar airport. “oppa” jerit satu suara dari belakangnya. Baru dia pergi aku dah start rindu. “oppa” suara itu kembali memanggilnya. Jongin segera menoleh kebelakang dan dia melihat Krystal di hadapannya. Krystal segera lari mendapatkan Jongin dan memeluknya. “maafkan Krystal,” Sekali lagi Jongin menciumnya dikhalayak ramai. “boleh tak kalau saya minta Krystal bagi saya sesuatu?” “apa?” tanya Krystal, “harapan, kehidupan dan nyawa kat saya” Krystal tertawa dan mengangguk semula. Mereka jalan sambil beriringan tangan keluar dari kawasan airport. Kebahagian kini milik mereka. Kehidupan Jongin yang dulunya sunyi dan sepi kini ceria. Dia bahagia bersama-sama Krystal yang banyak mengubah hidupnya. Tidak selama-lamanya perlu hidup keseorangan.
YOU ARE READING
changing mr jongin :: kim kai [COMPLETED]
Roman d'amourKulitnya gelap. Hidupnya sunyi. Bicaranya sepi. Sendirian sudah menjadi peneman sejak azali. Namun, kehadiran Krystal ke dalam hidup Jongin telah menyebabkan dunianya berubah sama sekali. Bising. Bingit. Budek telinga Jongin menahan mulut Becok Krys...