Luthfi's POV"Just come in." aku memberi arahan apabila terdengar ketukan perlahan di pintu.
"Here.This is yours." dia meletakkan secawan yang berisi air nescafe di atas meja aku.Hmm~Aroma yang memikat.
"Did you get along well with them?" aku menjongketkan kening.Rasa berminat ingin tahu.
"Maybe . . " Mukanya kelihatan ragu-2.
"By the way,is there anything else?Or else you can walk out from my sight." maybe sikit kedengaran macam menghalau dia.Whatever duh.
"Ouh,yeah,i just remember!Your father just call me and he said you must come home tonight.It is a MUST." dia menekankan perkataan mesti itu.
"Ah~That stupid old man.I think about it later." aku sambung menandatangani dokumen yang tertangguh.
Dia masih berdiri tegak terpaku di situ. What the hell siak?
"Want me to kick you out?"
Dia tidak menjawab.Terus melangkah keluar dari bilik aku.La sentap ke?
---------------------
From sunny then it turns to a heavy rain down pour.
This building has 18 floor and don't ask me why i choose 18.
Aku melangkah keluar dari lif dan menuju ke tempat parking kereta.
Kunci kereta BMW kesayanganku ditekan.Click ! Aku meletakkan briefcase di sisi dan memandu keluar.
Accidentally,entah ada jodoh ke apa, aku ternampak Dayyan di tempat menunggu teksi.
Payung dicapai.Hujan lebat yang membasahi kasut leather yang branded tidak dihiraukan.
"Tumpang aku jer." aku menarik tangannya dan memasukkannya ke dalam kereta.
Now,both of us are in the car.
Sepanjang perjalanan ke rumahnya, kami berdua hanya mendiamkan diri.
Telefon Dayyan berdering memecahkan kesunyian.
"Hello uncle." dari situ aku dah tahu bahawa itu papa.Apa entah yang dibualkan and i seems have no interest nak ambil tahu.
"Okay.." dia diam seketika.Kemudian, mematikan panggilan.
Haishh.Diam je dari tadi..Aku ada buat salah ke?Or dia dah tahu rahsia aku?! Ni confirm staff-2 office punya kerja!
Okay cool down Luthfi..Act normal like usual.Jangan fikir negatif.Cakap seorang diri dalam hati.
A few minutes later,kereta aku berhenti di hadapan pagar rumahnya.
"Er.. r..Luthfi. ." tergagap-gagap nak sebut nama aku.
"Yes , dear ?" whatever la yang dia fikir, tapi aku kene bagi layanan baik supaya dia tak report polis or whatever so on.
"Boleh tak kita balik ke rumah parents you?" Mimik mukanya seperti mengatakan 'please kata boleh'.
"Sure." Dia tersenyum.Alahai manisnya senyuman semanis madu.
-------------------
Tak sangka pulak both our parents sangat rapat.
"So,how your first day working with Luthfi?" papa mengajukan soalan kepada Dayyan.
Dayyan memandang aku yang duduk berhadapan dengannya.
"Make a cup of nescafe is an easy thing. Everyone can do it.Kalau 'Iyyan' tahu, dah lama dah kerja jadi secretary anak uncle."
Aku tersedak.Mama menepuk perlahan belakang ku.Aku meneguk sedikit air.Hilang terus selera nak makan.
Papa memberi aku renungan yang tajam.Ehh apasal pulak salah aku? Okay la tu first day aku tak bagi dia kerja susah-2.
Aku baru tahu yang si Dayyan ni ada kakak.His sister is lovely and pretty tho. But I'm more interested in guys.And she is quite arrogant so I don't like her.
"Iyyan dah tahu yang Luthfi ni...
Belum sempat papa nak habis cakap, aku dah tutup mulut papa.Semua mata tertumpu ke arah aku.Maybe terkejut dengan perlakuan aku yang pelik ni.
Aku menggelengkan kepala dan meletakkan jari telunjuk di mulut papa.Mengisyaratkan sebagai tanda diam.
"Luthfi apa?" Dayyan berteka-teki.
"Luthfi ni chinese.Malay dia failed sikit. Aunty hope Iyyan boleh comunicate dengan dia." fuhh.Nasib baik mama bagi statement selamat.Act,my bahasa melayu is okay.Tak kekok pun.Haha.
Dayyan hanya mampu mengangguk.
Dan majlis makan malam secara kecil-kecilan itu diakhiri dengan pelbagai persoalan di minda aku.
Betul ke Dayyan dah tahu siapa aku?
willbecontinue
___________________________annyeonghasayo~ i'm back ! finally~
this account is having a problem.not this account but acctually me.cebause i have a 'forget disease' and don't ask me what is that.i forgot the PASSWORD.am i that too stupid?i am really really really SORRY.thank you a lot,readers.actually i never expect this shit book will be read.so this is your present for waiting so patiently for the previous chapter.saranghaeyo~muah
YOU ARE READING
Gay Mafia
RandomBila korang baca tajuk je,mesti timbul. . "Eww. .gay!" "Nabi tak ngaku umat !" Kenapa harus timbul perkara negatif dalam kepala otak tu? Let me tell you guys something about my opinion.I'm not a male.I'm only feel they cute just like a perfect coupl...