twelve | not yet⚠️

3.6K 103 17
                                    

Warning! Warning! This chapter contains a little smut.Read at your own risk.I've been warning you!

Dayyan's POV

Harini Adrian dan Nuomin nak bertolak balik ke China. Aku pernah tanya jugak dekat Luthfi mana mama Nuomin,dia kata mama Nuomin meninggal lepas habis pantang bersalin, kene langgar lari. Kesian Nuomin, baru lahir tapi tak dapat kasih sayang mama dia buat masa yang lama.

Nuomin ada ibu angkat yang menyusukan dia dari kecil dan still amik berat pasal dia sampai sekarang tapi sayangnya ibu angkat dia bukan sentiasa di sisinya. Ibu angkat dia tak berkahwin pun dengan Adrian sebab dia merupakan sahabat karib kepada mama Nuomin dan Adrian. Nuomin pun homeschooling je sebab Adrian tak nak Nuomin kene ejek dengan budak-budak sebaya dia yang dia takde mama. Kawan-kawan Nuomin cuma orang-orang gaji dia yang dekat rumah je la.

Luthfi dah tolong masukkan barang-barang mereka ke dalam bonet kereta. Driver Luthfi yang akan hantar diaorang sampai ke airport harini sebab Adrian kata dia tak nak menyusahkan kami berdua.

"Nuomin, jaga papa elok-elok tau.Jangan lari lagi dari dia. Be a good girl, okay? We play again later." aku berkata pada dia. Dia mengangguk laju. Jari kelingking kami bertaut menandakan kami membuat 'pinky promise'. Aku memeluk Nuomin dan mencium pipinya.Trust me, she's gonna be a really beautiful girl bila dah besar nanti.

"Nuomin, i'm gonna miss you so much. If uncle Fi and uncle Yanyan have free time, we go to China to visit you.Uncle loves you Nuomin." kata Luthfi sambil memeluk anak buahnya itu.

"Adrian, saya tak sempat nak belikan hadiah untuk awak dan Nuomin. So, i've made some cookies and you guys can have them on the plane." aku hulurkan balang kaca itu pada dia.

"Luthfi, Dayyan, we go first. Thank you for treating Nuomin like your own child and Dayyan, welcome to our family. If anything,call me then." kata Adrian sambil memeluk kami berdua.

Mereka melambai tangan setelah masuk ke dalam kereta. Akhirnya, kereta Starex yang membawa mereka berlalu pergi. Sekarang, rumah ni kembali sunyi sebab hanya ada aku dan Luthfi. Daisy dan Lily buat ada-ada je untuk menghilangkan kebosanan aku di rumah.

"Are you not going to work today?" aku bertanya pada Luthfi. Dia asyik tersenyum dari tadi. Mesti ada apa-apa ni.

"Nope, i already inform to Miss Ying this morning." jawabnya.

"I'm going to cook something for lunch." kata aku yang berlalu pergi ke dapur.

Luthfi menuangkan makanan Daisy dan Lily ke dalam bekas mereka sebab memang waktu makan diaorang.Daisy dan Lily berlari ke dapur apabila mendengar bunyi makanan mereka dituang. Nasib baik la diaorang ni bukan jenis anjing dan kucing yang pantang nampak mesti bergaduh.

Kebiasaannya, rutin harianku adalah buat sarapan, lepastu Luthfi pergi kerja, aku kemas rumah, bagi makan dan main dengan Daisy tapi sekarang tambah lagi seekor la kan sebab ada Lily pula, lepastu aku dah free. Bab sidai, lipat dan gosok pakaian tu memang serah pada orang gaji rumah ni.

Firstly, sebab Luthfi memang tak bagi aku jemur pakaian di luar rumah dan aku tak tahu sebab apa.Secondly,aku pernah terletak clorox yang untuk baju putih tu je dalam washing machine dan habis baju-baju dia yang 'bukan berwarna putih' bertukar warna. Thirdly, baju dia pernah berlubang sebab aku yang gosok.

Sedang aku sibuk memotong sayur-sayuran,ada sepasang tangan merangkul pinggangku. Dia meletakkan dagunya pada bahuku.

"Why not kita order delivery je?" kata Luthfi yang mengambil pisau dari tanganku lalu meletakkannya ke dalam singki. Kami berdua sangat rapat sehingga aku dapat merasakan nafasnya di pipiku, kemudian aku menghadapnya dan meletakkan kedua-dua tanganku di bahunya.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Nov 22, 2021 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Gay MafiaWhere stories live. Discover now