four | kidnapped

5.4K 187 7
                                    


Luthfi's POV

Dah hampir seminggu Dayyan tak masuk office.Aku rasa dia tak serius masa cakap macam tu.Erm,i think he needs some time to clear his mind.I just consider he is in vacation.

Telefon yang divibrate bergetar mematikan pergerakan aku yang sedang menaip di laptop.

Mesej di inbox dibaca.

Jumpa aku kat tempat biasa.Urgent!

----------------------

Aku memasuki cafe kegemaran yang menjadi tempat perjumpaan biasa kami.Dari jauh,dia sudah melambai tangannya seperti mengisyaratkan 'Aku kat sini ! '

Aku duduk berhadapan denganya. Keraguan terserlah di mukanya.

Kali ini apa masalah yang timbul pulak?

"What's wrong ?" aku bertanya.

"Take this." dia menghulurkan sekeping sampul surat coklat yang bersaiz A4.

Aku nak bukak namun sempat ditahan olehnya.

"Aku rasa better kau bukak kat rumah." kata Joe.

Let me introduce him.I call him Joe. Actually dia ni boleh dikatakan secretary aku.But not the secretary in the office.He is extraordinary secretary.

"Fi,better kau selesaikan masalah kau dengan dia.Ni sampai babitkan kekasih kau pulak." dia menekankan perkataan 'kekasih' itu.

"What do you mean ?" aku menghembuskan asap rokok keluar dari mulut.

"Ada dalam sampul surat tu."

-----------------------

Kereta kesayanganku diparking di belakang kereta papa.

Katanya nak jumpa aku.Dah macam mesyuarat tergempar pun ada.Cakap je la dekat phone.Calling-2 kan boleh.

Eh!Tu macam kereta kepunyaan parents Dayyan.Confirm he is here !

Hati aku bersorak riang.Tapi sikit je la. Hehe.

Kini,aku lihat semua orang berada di ruang tamu.Cuma.. Kenapa macam ada yang tak kena? Ya,kurang sorang.Where is Dayyan?

Senyuman yang baru terukir beberapa minit yang lalu , kembali tawar.

"Where's Dayyan ?" aku mengajukan soalan kepada mereka.

Actually,i want to ask him for forgiveness about that day.

"Kami yang sepatutnya tanya kamu soalan itu." papa Dayyan mulakan bicara.

"Pardon me?I don't get it." aku memandang mereka dengan penuh pertanyaan.

"Iyyan hilang about 5days ago.I thought he is with you." papa buat muka yang pelik.

Ah sudah.. Apa yang berlaku sebenarnya?

"Dia nak berhenti kerja.That was the last time i see him.Dia memang tak jejak kaki dekat company tu.So macam mana pulak papa kata Iyyan dengan Fi?"

"I thought he is with you because a few days ago he asked me your address." papa menggaru kepalanya yang tidak gatal itu.

"Wait-2.Dia berhenti kerja ?" mata mama terbeliak besar.

"Ni mesti Fi buli dia.Fi buat apa sampai dia nak berhenti kerja?You ask him to do what?He is only 20 and still budak mentah lagi.Blablabla .. "

Haa berdas-das bebelan yang keluar dari mulut mama.

Alahai si Dayyan ni bukan budak kecil lagi pun.Dah akil baligh.Pandai beza mana baik dan buruk.

"We wait for a few days and if he still not coming home,kita buat report. Okay tak?" mama Dayyan bagi cadangan yang bernas.

Aku pun tak tahulah kenapa mama dan papa sayang sangat dekat si Dayyan tu.Siapa anak dia?Dayyan ke aku?Special sangat ke Dayyan tu?

--------------------

I lie down on my plush bed.Hurgh~ I'm really tired.

Sampul surat yang terletak statik di atas meja lampu dicapai.

Terdapat beberapa keping gambar dan sekeping CD.

That pictures show . . seorang lelaki yang diikat dengan matanya ditutup menggunakan kain hitam.

Serious talk,that guy maybe in pain.I can tell that he is really in a bad condition.Pity of him.

This is like a kidnapping.

CD dipasang. .

Lelaki yang diikat itu muncul.Apa kaitan aku dengan dia?I have no idea who is him.

Di dalam video itu menunjukkan seorang lelaki yang mungkin sudah berumur muncul dari belakang.Aku memflashback ingatan aku.

Ouh yeah ! He is Dato' Syah Gangster celup cap ayam kononnya terkenal di ibu kota.Heh.

Dia tiba-tiba menampar lelaki yang aku tak kenal itu.Tamparan itu agak kuat aku rasa sehingga menyebabkan pipi lelaki itu berbekas dan kemerahan.

"HAHAHAHA" Dato' Syah ketawa dengan kuat.

Ehh orang tua ni tetiba je ketawa.Sakit mental ke apa.Aku tak nampak pun punchline dia di situ.

"Best kau dah fucked dia?" orang tua itu berkata.Dia meleraikan kain hitam yang menutupi mata lelaki itu.

That is Dayyan! Kolam air mata dia yang sudah berkumpul akhirnya jatuh berderai..

Hati aku mula dirobek-robek secara perlahan.

"Kalau kau nak lover kau ni balik, datang sini jumpa aku.Aku nak bincang pasal hutang kita yang belum selesai."

Sejak bila pulak aku ada relation dengan si Dayyan tu..

Orang tua itu mula menjilat dan menggigit leher Dayyan sehingga meninggalkan kesan.Senang cerita hickey.

Dayyan meraung.Mungkin tidak biasa dengan perkara yang diperlakukan terhadapnya.

Terlihat keseksaan yang dialami oleh Dayyan di anak matanya.

Darah aku mula menaik secara mendadak.

Aku ingin memaki hamun namun aku sedar bahawa ini sebuah rakaman dan tak mungkin dapat didengari.

Oleh disebabkan aku terlalu mengikutkan emosi,lampu tidur di sisi meja itu aku hempas ke lantai.

Habis pecah berderai.

I guess i donno the reason why i'm so emotional just because of that.

Terselit sebuah perasaan di dalam hati yang aku sendiri tak dapat nak ungkapkan apabila nampak keadaan Dayyan macam tu.

What is this feeling ?

willbecontinue

Gay MafiaWhere stories live. Discover now