Dayyan's POVHow unlucky i am today.This is the second day i'm working for him.
Jam tangan dilihat sekilas.Sudah menunjukkan waktu lunch hampir tamat namun Luthfi masih tidak memasuki pejabat lagi.
Kay,this is weird.He always on time.
Pelbagai anasir-2 terlintas di dalam minda.Both negatives and positives.What if something bad happens to him?What if dia tidur tak bangun-2? Nanti aku yang kene marah.
Yelah sebagai secretary dia,terpaksa la. Kalau tak nanti kang tak memasal kene pecat.
Aku mencapai telefon dan menaip dengan sepantas kilat.I can't wait him longer anymore.
Dengan beberapa minit sahaja,internet di hujung jari,aku dapat berhubung dengan papa Luthfi.
'Ask Miss Ying about Luthfi's adress'
kata-2 uncle bermain di dalam kepala.-------------------
Teksi aku berhenti betul-2 di hadapan rumah bungalow yang agak terperinci dan tersorok dari pandangan orang lain. *Not officially my taxi.*
Anti-sosial ke apa mamat ni?Bina rumah tak dekat dengan orang lain.
Aku berjalan mendekati pagar besi itu dan... eh!Tak bermangga.
Kaki melangkah pantas ingin memasuki rumah nya.
Pintu dikuak.Sunyi sepi.Gelap.Suram. Meremang bulu roma~
"Assalamualaikum!! Kum . . . kum . . "
Suara jeritan aku bergema di setiap ruang.
Namun,tiada jawapan.
Perabot rumahnya tersusun kemas tapi gelap gelita.Dah macam rumah hantu~
Satu saat.Dua saat.Tiga saat.Kali ni,aku move on.
Tombol pintu dipusing.Satu kali.Dua kali.Tiga kali.Berulang-ulang kali aku pusing.
For fuck sake,kenapa pintu ni tak boleh buka ?!
Aku dah mula cuak.Peluh mula merecik di dahi.Tolonglah,janganlah, perkara yang aku bayangi terjadi.
Dari pandangan belakang,aku seperti merasakan ada sesuatu yang semakin mendekati.
Lama-2 ia makin hampir. Makin dekat. Dekat. Dan dekat.
I'm start panic!Tombol pintu dipusing banyak kali.Eomma !! God save me !
Damn ! Aku tak nak benda tu dekat.Tolong jangan dekat~
Tiba-tiba . . . .
Aku merasakan sesuatu bergesel pada kaki ku.Aku menoleh.
Dan ianya . .
A cute chihuahua puppy. What the pft?
Anjing kecil comel molek itu menyalak.Suddenly,the lights turn on.And i see 'Him'.
Tanpa sedar,aku dah pegang anak anjing itu dalam pelukan.
"Ahh! I can't hold you." aku berikan anak anjing itu kepada tuannya.
"Why are you here?" Muka dia selambanya macam tak buat salah !
"WHY ?! YOU ASKED ME WHY ?!" aku meninggikan sedikit suara.
Dia tidak memberikan sebarang reaksi malah melabuhkan punggungnya di sofa.
"Aku dah bagitau Miss Ying yang harini aku MC." jawab dia.
"You know I've waited you for the whole day ?! I called uncle and came here just to see you ! Then,I touched your innocent puppy ! Finally,you told that you'd already inform Miss Ying !"
Haa panjang lebar leteran aku.OMG muka dia macam fucker tak bersalah!
"Who is the boss right now?" he gives me a devilish smile.
"Heh. WHO IS YOUR SECRETARY RIGHT NOW ? " kali ni aku menjawab.
He should inform me ! Bukannya Miss Ying.Kalau tak,apa function aku duduk kat pejabat tu.Takkan buat nescafe untuk dia je.
Asyik-2 nampak muka aku,mesti nescafe yang dia mintak.Memang tak ada benda lain ke.
Dia buat endah tak endah je.Pekakkan telinga la tu.
For this time , i can't take this anymore.
"Hey,i'm the boss.So suka hati aku la nak inform siapa.And by the way since you know I'M THE BOSS,i can do whatever i want.Termasuk la nak datang office ke tidak." dia senyum sinis sambil bermain manja dengan chihuahua nya.
"Heh,disebabkan awak berperangai macam ni la takde secretary yang sanggup bertahan dengan awak.Fine.You're the boss.Do whatever you want.I can't working with you anymore.I quit !"
Whatever happens,I will never ever go back to that building!
Maybe I hurts him with that statement.
------------------I take a taxi to go home.
I feel nothing. No sad. No crying. Blank.
Aku berfikiran jauh termenung sampai tak perasan dah sampai rumah sendiri.
It's kind of funny.Only for two days i'm working for him.. LOL
Luthfi pun bukannya macam nak sangat aku bekerja dengan dia.
Dia sekali petik jari beratur panjang la perempuan yang nak jadi secretary dia.Ahh go to hell la.Whatever !
Actually,i want to be quit not only because i can't take it anymore but i have another reason..
How can i work for someone like that ?
I am really sorry uncle because i cannot fulfill your request..
willbecontinue
YOU ARE READING
Gay Mafia
RandomBila korang baca tajuk je,mesti timbul. . "Eww. .gay!" "Nabi tak ngaku umat !" Kenapa harus timbul perkara negatif dalam kepala otak tu? Let me tell you guys something about my opinion.I'm not a male.I'm only feel they cute just like a perfect coupl...