Luthfi's POVAku terbangun dari tidur yang lena apabila terkena sinaran cahaya matahari disebalik langsir.
Aku pantas ke bilik air untuk membersihkan diri.Harini aku akan dapatkan balik milik aku.
-----------------------
Aku memasuki perut kereta Starex Royale yang sudah lama menanti kehadiran aku.
"Fi,dah ready ?" tanya Joe apabila aku sudah memakai seatbelt.
"Kau dah prepare apa yang perlu bawa kan ?"
Dia hanya mengangguk.
"Aku tak nak guna cara kasar sebab Dayyan ada kat situ."
------------------------
Dato' Syah's POV
Aku sedang 'bergurau senda' dengan perempuan simpanan aku tapi terganggu apabila salah sorang bodyguard aku meluru masuk.
"Dato'! Dia dah sampai !"
"Kejap lagi aku turun." aku mempersiapkan diri sebelum turun ke bawah.
-----------------------
Orang yang aku nantikan sedang duduk dihadapan aku.Adri membawa beberapa orang yang berpakaian segak sepertinya,mungkin anak buah dia.
"Long time no see,Adri."
"Don't waste time.Dato' nak apa?"
"Small matter.Aku nak kau kahwin dengan anak aku."
Adri hanya mendiamkan diri.Umurnya memang sesuai untuk memulakan rumah tangga tapi takkan nak berayah mertua dari latar belakang yang buruk macam Dato' Syah ni!Dia pun tak sanggup kahwin dengan anak kepada musuh dia sendiri.
"I cannot do it." Adri mengeluh.Bukan apa tapi hatinya telah ditawan oleh orang lain.
"Erm,kalau macam tu aku akan ambil milik kau.Dia pun boleh tahan juga." aku tersenyum.
"Apa kata saya bagi sebanyak berapa yang Dato' nak in cash right now tapi pulangkan milik saya.Deal ?"
'Eh! Sejak bila dia milik aku?' bisik hati Luthfi.
Adrian Luthfi,jejaka yang tidak boleh dipermainkan.
Dia sanggup buat apa sahaja demi orang yang tersayang.Kau mintak je la apa pun dia sanggup bagi.
Dato' Syah berfikir sejenak.Niat dia untuk menculik Dayyan bukan nak mintak duit tapi dia nak Adri kahwin dengan anak perempuannya.Dia pun dah banyak duit.
"10million.Aku nak on the spot depan mata aku." takpe la rezeki jangan ditolak.Haha.
"Sure tapi saya nak tengok Dayyan dulu." Luthfi won't play the safe way.
"Bring him to the room." bodyguard Dato' Syah membawa Luthfi ke bilik yang menempatkan Dayyan.
-----------------------
Dayyan's POV
Kedengaran bunyi ketukkan di pintu bilik.Peliknya,Dato' Syah takkan sesekali ketuk pintu bilik.Dia main terjah je masuk walaupun aku baru selesai mandi.
Pintu bilik masih belum dikuak.Aku terlalu penat sampai nak bukak pintu bilik pun tak larat.Lagipun pintu tu tak kunci pun.
Aku berselubung di dalam selimut yang tebal.Takpe la.Malas nak bergerak.Lagipun bekas gigitan yang ada pada leher aku ni masih rasa kesakitannya.
Aku terdengar bunyi tapak kaki menghampiri.Oleh disebabkan aku terlalu penat,nak toleh pun payah.
Tiba-tiba aku rasa pinggangku dipeluk erat.
"I'm really s-sorry." susuk tubuh itu berkata.Aku rasa baju ku basah.Apa ni?Dia menangis ke?!
Aku menoleh.L-luthfi ?!
"Awak ?!" aku menjerit.Dia makin peluk aku erat.Eh dah kenapa dengan mamat ni?Demam ke apa?Kepala dia terhantuk dekat benda keras ke sampai hilang ingatan?
Dia masih peluk pinggang aku erat sambil mengalirkan air mata.This is the first time i see his other side.
"Urm..Hey,saya okay.Awak dah selamatkan saya.." aku mengelap air matanya yang tak berhenti mengalir.Eww..Aku tak nak tengok Adrian Luthfi yang macam ni.
Dia melepaskan pelukan yang erat dari pinggangku.Aik ?! Dah okay ke mamat ni?!Baru sekejap tadi gembeng.Ala baru nak usik~
"Your parents are really worried.Come.I send you home."dia menghulurkan tanggannya.
------------------------
Luthfi memegang erat tanganku.Dato' Syah memandang aku serius.Briefcases yang mempunyai wang ringgit Malaysia sudah tersusun atur di atas meja.
How much did he gave this old man to save me ?
Setelah bodyguards Dato' Syah selesai kira duit tu,Dato' Syah pun membisik sesuatu di telinganya.Dalam diam,dia tersenyum sinis.
'Kalau aku tak dapat rampas milik kau,maka engkau pun sama.' Dato' Syah berkata dalam hatinya.
"This is the first and the last warning.Don't touch him again because he's mine!"
Luthfi menarik tanganku untuk berlalu keluar dari situ.
I'm feeling not good about this.Something doesn't seems right.
Aku menoleh ke belakang semula untuk melihat Dato' Syah buat kali yang terakhir.
Tapi apa yang aku lihat ialah . .
Bodyguardnya ingin mengacukan sebuah pistol ke arah aku.D-Dia nak tembak aku!
Buat sekiannya,kaki aku terpaku di tanah.Badanku menggeletar kaku.Bersedia untuk menerima hari kematian sendiri.Aku melepaskan genggaman Luthfi.Aku memejamkan mataku.
Aku terdengar bunyi das tembakan yang kuat.Ini ke rasa apabila dah mati?Begitu sakit sampai tak rasa apa-apa pun.
I opened my eyes..
Apa yang aku lihat sekarang adalah Luthfi sedang memelukku dengan erat.Eh ? Aku tak kene tembak ke?
Badannya terasa basah lencun seperti air hujan yang mengalir.Aku melepaskan pelukkannya.M-Merah!A-Apa ni?!
J-Jangan kata i-ini darah!Mukanya sudah kelihatan pucat.
"L-luthfi!"
Dia tersenyum.Ish!Dah kene tembak pun masih boleh tersengih lagi!
"J-Jangan risau.Sikit je ni."dia mengusap pipiku."Joe!Help me!"
Entah tetiba mamat ni muncul dari mana terus datang memapah Luthfi.
Aku bagai lembu dicucuk hidung ikut je diaorang masuk ke dalam perut kereta.-------------------------
"I said we go to the hospital but you don't want.Still want to go home and get treatment from your personal doctor.How can you will be fine?Do you think you're an ironman?Can accept the bullet?Blablabla.."
Terpaksa aku dengan doktor peribadi aku,Doktor Kai mendengar leteran Dayyan.Dah macam perangai mama pulak.
Doktor Kai yang telah membalut bahagian bahuku hanya tersenyum mendengar leteran Dayyan.
"Get a lot of rest.Don't move too much.Take the medicines." Doktor Kai memegang perlahan bahuku.
"Alright.Thank you Doc."
"I may go now.See you later."
Doktor Kai berlalu pergi.Dayyan yang berdiri dari tadi hanya tercegat di tepi katil.
He was pouting.So cute.
"Yah!Jangan tengok saya macam tu!"
Dia comel hinggakan bantal yang dicampaknya ke muka aku pun aku tak perasan.
willbecontinue
YOU ARE READING
Gay Mafia
RandomBila korang baca tajuk je,mesti timbul. . "Eww. .gay!" "Nabi tak ngaku umat !" Kenapa harus timbul perkara negatif dalam kepala otak tu? Let me tell you guys something about my opinion.I'm not a male.I'm only feel they cute just like a perfect coupl...