eleven | overthinking

3.3K 134 19
                                    


Luthfi's POV

There's must be something happen that makes Dayyan don't want to spend time with me.Usually he is the one who likes to go out and have some fun.Plus,i don't see his happy mood and cheerful smile as always for today.He seems like gloomy.Maybe i'll buy something for him later.

After my brother and Nuomin finish eating,i ask them to watch the television and let me wash the dish.This is suppose to be Dayyan's responsible since he is the one who take in charge for the house's clean.But,he is not feeling good so i should take care of everything.

I go upstairs to change into something better to go out with Nuomin.I am planning to cherish her with everything she wants since she is the only child in my family.As i grab the doorknob,i see that Dayyan is folding up his clothes to put inside his luggage.

"What are you doing?" I stop him by holding his hands and look into his eyes.

"I want to go home." He avoid my eyes.

"Well,this is your house so you can stay here as long as you want." I said it sincerely.Oh my,this time i really did not realize my mistake until he act like this.It is only silent between us.He does not saying a word and this make me feel like giving up.

"You can leave this house but not today.Please consider Nuomin's feelings and you can leave this house when she is leaving in few days." I quickly go into the closet because i don't want to scold him.He's not feeling okay right now and it really bothers me.

Dayyan's POV

Aku mengeluh panjang.Hm,dia ni nak apa sebenarnya.Bukan ke dia anggap aku sebagai kawan je?Memang dah terang lagi bersuluh dia suruh aku stay kat sini hanya sebab Nuomin,bukan sebab dia suka aku.Plus,dia mungkin rimas sebab mama dia yang suruh aku stay dengan dia.

Mungkin dia tak nak aku duduk dengan dia lagi sebab...dia ada girlfriend?ke atau boyfriend?or mungkin dia nak gunakan aku je?bosan dengan aku kut?Haih,otak aku penat la fikir kenapa dia kata aku ni kawan je pada abang dia.Tapi,memang betul pun sebab kitaorg takde official apa-apa.Nak kata hubungan majikan dengan pekerja pun tak sebab aku dah tak kerja dengan Luthfi lagi.Nak kata kitaorang ni couple pun tak sebab masing-masing tak confess.

'Tapi jauh di sudut hati ni,aku suka dia.'

Lama aku termenung sampai Luthfi pun dah siap salin baju.Dia tak pandang aku langsung.Hm,dia kecik hati ke dengan aku?Aku just packing baju je..Apa-apa je la!Dia yang salah sebab kata aku ni kawan dia je!

"Are you okay?" dia tiba-tiba tanya aku.
"I'm just fine."
"No,you're not fine.Tu bibir awak muncung ke depan masa awak termenung tadi.Saya ada buat salah apa-apa ke?" kata dia sambil merenung mata aku.

Aku mengalihkan pandangan dari dia sebab takut cair tengok anak mata dia.Aku hanya menggelengkan kepala sebagai tanda tidak.

"Okay la macam ni.Saya tunggu awak dalam kereta and awak pergi siap.Kalau awak duduk terperap kat rumah ni,macam mana saya nak pujuk awak kan?I'll give you five minutes and no objection." dia kenyit mata pada aku sebelum menutup semula pintu bilik.

________________________________

Setelah berjam-jam di Mall...

Tangan Luthfi dah penuh pegang shopping bags barang-barang Nuomin.Katanya,dia jarang belikan hadiah untuk Nuomin sebab dia jarang balik ke China.Bila aku nak tolong bawak separuh,dia kata takpe dia larat angkat.Last-last,dia call bodyguard dia suruh amik shopping bags masukkan dalam kereta.

Nuomin yang dah tak larat nak berjalan minta aku dukung.Tapi,Luthfi kata takpe biar dia dukung pulak.Dia ni dah kenapa tak bagi aku buat semua benda.

Gay MafiaWhere stories live. Discover now