6 | Badrum och kyssar

861 31 4
                                    




...

/Harrys POV/

...

Harry hade vaknat upp ur sin sömn denna natt och sett, efter att han tagit på sig sina glasögon, lappen som låg vid hans huvudkudde. Hade han varit för trött för att se den innan han gick och la sig? Eller hade någon lagt den där medan han sov? Han kände inte heller till handstilen vilket gjorde det hela ännu mer konstigt. Efter att Harry funderat över vem tusen det skulle kunnat varit som lämnat lappen åt honom tog han sig tid att läsa vad som faktiskt stod på den.

"Möt mig i perfekternas badrum vid midnatt, ha det bra tills dess.

Mvh från en person som haft ett öga på dig."

Harry hade fortfarande ingen aning om vem det var som skulle kunnat lämnat lappen, kanske att det var Ginny tänkte Harry. Han visste dock inte varför hon skulle vilja träffas i så fall. Han ville i alla fall inte träffa henne i nuläget, Han hade tröttnat på hennes klängighet och hennes störande kommentarer, Men tänk om lappen inte alls var från henne utan från någon helt annan. Någon som han inte alls hade förväntat sig. Den tanken gjorde honom så nyfiken, så nyfiken att han bestämde sig för att han skulle gå dit imorgon.

Den natten kunde Harry aldrig somna om, istället låg han och funderade över vad som faktiskt skulle hända vid midnatt dagen därpå.

...

/Dracos POV/

...

Draco var i god tid. Redan en hel timme innan midnatt satt han inne i perfekternas badrum för att vänta. Visst hade han inte någon större förhoppning om att pojken skulle ta sig tid att faktiskt komma, men han hade en glimt av hopp kvar i alla fall. det var trots allt därför han var så tidig. Han satt och tänkte ut saker att säga, men kom aldrig riktigt på något vettigt eller bra för den delen. Och ju närmare klockan blev midnatt ju mer ångrade sig Draco att han lagt lappen vid Harrys säng då han gått och lagt sig, och ännu mer ångrade han att han trott att pojken skulle bekräfta det han skulle fråga och säga honom. Men ändå satt han kvar, det var försent att ångra sig nu, för sent.

Prick klockan 12 gled den tunga dörren upp och det fick Draco att snabbt ställa sig upp och stirra mot den halvöppna dörren. Det var ganska mörkt inne i badrummet vilket gjorde att ljuset utifrån lämnade rummet en aning ljusare än innan tills den som öppnat dörren klivit in och stängt den igen. Pojken som Draco nu såg var Harry skådade rummet från topp till tå.

"Hallå? Är det någon här?" sade han sedan dämpat men fortsatte kolla runt sig.

"Hej Harry" Draco klev fram från väggen ut i månljuset som sken genom fönstren.

"Draco? Vad gör du här?" sade han med en lugn ton "har du sett någon här inne? Typ Ginny eller någon?" fortsatte han sedan med att säga, vilket fick Dracos hjärta att sjunka lite medan det slog snabbt som aldrig förr.

"Nej Harry det är bara jag här" svarade Draco honom vilket fick honom att nicka svagt.

"Vänta? Var det du som skrev den där lappen?" sade han sedan med ett förvånat uttryck i ansiktet.

"Ja, ja det var det" svarade Draco honom.

"Perfekt, vad var det du ville? Förklara för mig hur det var rätt åt mig att mina föräldrar dödades och så vidare?" han vände direkt på sig och började gå mot dörren igen.

"Nej.. jag" snabbt tog Draco tag i Harrys handled vilket fick honom att stanna och snurra runt igen så att de stod öga mor öga. Deras blickar gjorde någonting med Draco, han kunde inte hjälpa sig själv. Han drog pojken med de klargröna ögonen närmre sig, och tillslut snuddade deras läppar vid varandra. Det förvånade Draco att pojken inte dragit sig undan ännu, men det som förvånade honom mest av allt  var att det faktiskt var pojken som började kyssen.

...

Broken Boy, Broken Heart | DrarryWhere stories live. Discover now