.../Dracos POV/
...
Draco hade en bubblande känsla i magen medan pojken från Griffindor stod så nära honom, medan pojken från Griffindor kysste hans läppar, just hans läppar. Allt hände så snabbt att det fick situationen att kännas overklig. Aldrig någonsin trodde Draco att Harry skulle bli den som fick honom att känna på detta viset.
När de båda avlägsnat kyssen och stod framför varandra igen såg Draco en skymt av rädsla i pojken ögon. Men mer hann han inte tänka på det för att pojken som han precis kysst vände sig om och sprang sin väg. När det slog Draco att Harry faktiskt hade gått sprang även han iväg för att leta reda på pojken igen. Han sprang mot Griffindors sällskapsrum i hopp om att pojken skulle sprungit dit men han hann inte ens kolla där innan han hittade pojken igen. Han statt på en bänk runt hörnet. I armarna på Ginny, Ginny Weasly.
...
/Harrys POV/
...
Harry sprang in i Ginny medan han var borta i sina egna tankar. Eller för att specificera sig, hans tankar om Draco. Hon hade sett hur uppstressad pojken vart och låtit honom sätta sig på bänken bredvid dem.
"Hur är det med dig Harry?" hade hon sagt så fort de satt sig innan hon dragit in pojken i en hastig kram.
"Jag.. jag mår bra Ginny" hade Harry svarat den jobbiga flickan medan han försiktigt slingrat sig ur kramen.
"Är du helt säker på det? Svetten bara rinner ner för din panna" Ginny förde sin ena hand mot Harrys panna för att torka bort svetten som enligt henne fanns där.
"Jag mår bra!" sade Harry ännu en gång. Han orkade verkligen inte med sin bäste väns syster just nu.
"Aja okejj, det är väl bra det i alla fall då" sade den något mindre flickan till Harry.
"Mm" Harry kände sig ovanligt obekväm med att Ginny satt så nära honom, han tyckte inte alls om det. Och saken gjorde det inte bättre när pojken som Harry tidigare kysst skyndade sig förbi dem med blicken fäst i marken.
YOU ARE READING
Broken Boy, Broken Heart | Drarry
Fanfiction"Draco malfoy taught us that most pepole are not born evil." "The World isn't split into 'good pepole' and 'Death eaters." ... Draco Malfoy har fallit så hårt för pojken som överlevde, och han vet inte hur han ska ta itu med såren som han fick när h...