Båda pojkarna hade fjärilar i magen hela kvällen. Båda två tänkte tillbaka på kyssarna. De båda log medan de tänkte på just det, på kyssarna. Harry satt i sin säng och läste en bok medan Ron pratade med honom om någonting Harry inte brydde sig om. Pojken med den alldeles för snabba pulsen var för borta i sina egna tankar för att bry sig om vad Ron sade. Han hade byggt upp väggar runt sig som fick alla röster att låta som mummel. Det var så Rons röst lät, som mummel. Harry läste inte riktigt boken, han svepte bara blicken över den. Det han egentligen gjorde var ju att tänka på Draco och alla sina blandade känslor. Skulle detta funka? Draco och Harry? Harry och Draco? De två namnen lät konstigt i Harrys huvud. Det lät fel, men det kändes så rätt. Han kände en glädje han aldrig förut känt, en glädje som var bättre än allt annat han känt. Förutom den där känslan han fick när han tillbringade tid med Draco. Den känslan slog allt, precis allt. Den var bättre än vilken annan känsla som helst."Vad är det för fel på dig?" Harrys väggar revs ner på mindre än en sekund.
"Vadå?" Frågade Harry Ron med en tillgjord röst.
"Du sitter med näsan i boken, medan du ler som ett fån och inte svarar på mina frågor!" Svarade han med en seriös ton.
"Förlåt, jag har bara haft en jobbig dag och jag är trött" det var det bästa killen i de rund glasögonen kunde komma på.
"Om du säger det så" sade Ron med ett höjt ögonbryn "Ginny talade om dig idag, hon berättade att hon trodde du fått upp ögonen för henne igen."
"Va? Seriöst?" Harry blev så förvånad att han lät boken falla i golvet med en duns.
"Ja det var så hon sa, är hon helt ute och cyklar eller?" Ron gav mig en blick som sade: "Åååå du gillar min syster igen."
"Nej det är hon inte" Harry ljög i hopp om att Ron aldrig skulle få veta sanningen om hans riktiga känslor. Hans känslor för den person som hade varit ett sånt svin mot dem båda.
YOU ARE READING
Broken Boy, Broken Heart | Drarry
Fanfiction"Draco malfoy taught us that most pepole are not born evil." "The World isn't split into 'good pepole' and 'Death eaters." ... Draco Malfoy har fallit så hårt för pojken som överlevde, och han vet inte hur han ska ta itu med såren som han fick när h...