.../Dracos POV/
...
Draco var för fan rädd för killens skull. Draco var rädd för att Harry var skadad.
"Nej! Du får inte känna saker för hans skull, du FÅR inte!" Sade Draco tyst för sig själv.
Han hade försökt rädda Harry medan luften susade förbi honom. Han hade försökt att stoppa fallet, men misslyckades totalt.
"Fan hela jag är misslyckad."
"Draco? Vad gör du här?" sade Madam Pomfrey då hon gick förbi honom för att gå in till salen där Harry låg igen.
"Ehmm.. inget, jag blev bara lite trött" lögn, han var inte det minsta trött¨. Han satt på golvet -lutandes mot väggen- utanför sjukhusflygeln medan skuldkänslorna åt upp honom inifrån.
"Okej, gå till sängs med dig då pöjk" sade hon med ett soligt leende och lämnade Draco ensam kvar i den stenlagda korridoren.
"Ja, jag ska" svarade han tyst för sig själv även fast han redan visste att Madam Pomfrey gått.
"Jag ska gå och lägga mig." Dörren öppnades igen.
"Vad är det nu? Mada..." det var Harry.
"Hej Malfoy" sade han trött.
"Hej Harry."
...
/Harrys POV/
...
Hade han precis sagt "Harry" och inte bara "Potter"? Tänkte Harry för sig själv.
"Ehm.. jag ska gå till.. ehm sovsalen" sade han sedan trött. Hans ben kändes bortdomnade och armarna kändes trötta och döda precis som om de var benlösa.
"Harry, vad tusan har du fått i dig? Du kan ju knappt gå" sade Draco som antagligen sätt Harrys försök till att ta sig framåt.
"Det går super Draco, bara gå åt andra hållet" stammade Harry fram medan en gäspning lämnade hans kropp.
"Nej, jag följer dig till ditt elevhem" med det tog Malfoy ett fast grepp om Harry och sedan började de gå framåt.
"Jag tror Madan Pomfrey gav mig något som skulle hjälpa mig sova."
"Hhahah, nej säger du!" sade Draco ironiskt, Med ett skratt. Hans första äkta skratt som var framför Harry.
"Jo jag tror hon gjorde det surdu" mumlade den grönögda killen fram.
"Ja, det kan nog vara sannolikt."
...
Kom ihåg att rösta och kommentera. Det är vad som gör att jag fortsätter med denna bok <3
XO, Edine
KAMU SEDANG MEMBACA
Broken Boy, Broken Heart | Drarry
Fiksi Penggemar"Draco malfoy taught us that most pepole are not born evil." "The World isn't split into 'good pepole' and 'Death eaters." ... Draco Malfoy har fallit så hårt för pojken som överlevde, och han vet inte hur han ska ta itu med såren som han fick när h...