Hoofdstuk 8

175 13 5
                                    

Eerst wil ik even jullie bedanken voor de 1000 reads, de comments en de stemmen!

I love you, guys!
******************************
Ik schud de gedachtes van Matthew uit mijn hoofd. Ik moet afleiding hebben. Gelukkig ga ik dadelijk met Kacper naar de kermis; dat zal me wel weer opvrolijken en misschien krijg ik zelfs meer over hem te weten.

Ik vraag me af hoelang ik nog heb. Ik kijk op de klok: 17:12. De tijd gaat snel als je over dingen gaat denken.

Ik ga recht zitten op mijn bed. Na die traan kwamen er wel meer. Ik sta op en loop naar de badkamer, daar kijk ik vervolgens in de spiegel. Even kijken wat de schade is van mijn tranen.

Ik heb rode ogen.

Ik pak een washandje uit de kast onder de spiegel en maak hem nat. Daarna wrijf ik het in mijn gezicht zodat de rode ogen sneller weggaan. Gelukkig heb ik nog niet de tijd genomen om mascara op te doen, anders zou mijn hele gezicht onderzitten.

Ik ga naar mijn kamer en ga op mijn telefoon zitten.
-----

Na een tijdje kijk ik op de klok en zie ik dat ik nog even de tijd heb om me klaar te maken. Ik ga naar de badkamer en kijk weer in de spiegel.

De rode ogen zijn weg.

Ik doe mascara op en kam mijn haren nogmaals. Daarna doe ik mijn haren in een warrige knot. Ik zeg Anna gedag en loop de trap af naar de deur.

Op naar Kacper.
-------
Eenmaal bij Kacper aangekomen, bel ik aan.

Een jongen met bruin haar deed open.

"Hoi, ik ben hier voor Kacper?" zeg ik.

Hij kijkt me vol verwarring aan.

"Wil je een foto met Kacper, ofzo?" vroeg hij.

Hij ook al?! Wat hebben deze mensen toch met foto's maken?

"Nee, ik heb met Kacper afgesproken om naar de kermis te gaan," zeg ik. "Ik ben Katy trouwens."

Zijn gezicht verandert in een keer door een realisatie.

"Ooh, dus jij bent het meisje waar Kacper steeds over praat?" zegt hij nogal hard. "O ja, ik ben Dennis, ik woon ook in dit huis."

Ik bloos door zijn opmerking en kijk weg om mijn bloos te verstoppen.

Ik zie in een keer een rode tomaat met blond haar naar de deur lopen. Kacper bloost ontzettend.

Gelukkig heeft hij mijn bloos niet gezien. Kacper en ik kijken elkaar in de ogen aan en het is stil totdat Dennis de stilte onderbrak met zijn stem.

"Kom trouwens binnen, Katy," zegt hij en houdt de deur wijder open zodat ik naar binnen kan.

Ik stap binnen in de hal.

"Ga maar even op de bank zitten in de kamer. Ik en Dennis gaan even de andere roepen." zegt Kacper en geeft een seintje door aan Dennis om hem te volgen.

Ik loop naar de bank toe en ga erop zitten. Even later komen Kacper, Dennis en twee jongens beneden. Een slanke en lange jongen met bruin haar en de andere heeft groen haar.

Groen haar?! Het ziet er eigenlijk best leuk uit.

"Dit zijn Quinten en Bert," zegt Kacper terwijl hij de jongens aanwijst.

De slanke jongen steekt zijn hand uit. Ik sta op en schud hem de hand.

"Ik ben Quinten," zegt hij.

"Ik ben Katy."

De andere jongen steekt ook zijn hand uit en ik schud hem ook vriendelijk de hand.

"Bert." zegt hij kort.

"Katy." zeg ik.

"Zullen we maar eens gaan?" vraagt Dennis.

Iedereen geeft een "Is goed!" Of "Oké!" als antwoord.

We stappen met z'n alle naar buiten en lopen naar de kermis.

-------

Eenmaal bij de kermis aangekomen zie ik al zoveel attracties waar ik in wil, bijvoorbeeld de draaimolen, de botsautootjes en naar de grijpmachines!

"Zullen we eerst in de botsautootjes gaan?!" roep ik iets te enthousiast. Oepsie!

"Sure, let's go!" zegt een van de jongens. Ik weet niet wie, want ik was al op weg naar de botsautootjes.

Ik kijk even terug en zie de jongen mij achterna rennen om bij te blijven.

Ik koop een kaartje wanneer ik bij het loket ben en stap in een autootje.

Ik was heel eventjes aan het rijden toen ik in een keer de stem van de man bij de kaartenverkoop hoor.

"Sorry, maar alle botsautootjes zijn bezet; je zal moeten wachten tot de volgende ronde."

"Kom anders bij mij in het botsautootje!" roep ik waarna ik er gelijk spijt van krijg. Wat moet hij nu wel van mij vinden, dat ik een stakker ben ofzo?

Nou ja, er is nu geen weg meer terug.

Kacper kijkt me eerst even twijfelend aan voordat hij naar mij toeloopt en erin stapt.

Ugh, dit is veel te krap.

Ik kijk naar hem toe en, surprise! Surprise! Hij was van plan om hetzelfde te gaan doen.

Onze gezichten waren ontzettend dichtbij elkaar.

Ik voel mezelf warm worden en voel een rare kriebel in mijn buik. Wat is dit nou weer?

We deden precies hetzelfde als bij Kacper's huis.

We keken elkaar aan.

Nu valt me het pas op, hij heeft best wel mooie ogen.

Ik kijk naar zijn lippen. Wow, van dichtbij is hij nog knapper.

KATY!! WAT BEN JE AAN HET DENKEN?!

Ik schrik uit mijn gedachte en kijk weg.

Hij doet hetzelfde na mijn beweging. Ik kijk even terug naar hem.

Zag ik nou pijn is zijn ogen?

Zou hij mij misschien leuk vinden? Ik hoop zooooo van wel!!

KATY! WAT DOE JE NOU WEER! OPNIEUW?!

Ik moet eigenlijk iets bekennen, na het potje FIFA dacht ik continu aan hem.

Shit, wat is dit nou weer?

Ik denk dat het wel duidelijk is:

Ik ben verliefd...

------------------------------------

Hooooi,

Wat vonden jullie ervan? Kijk mijn vorige post voor meer informatie over de weinige updates! Ik probeer elke avond steeds een stukje te schrijven vanaf nu, zodat ik binnen een week een hoofdstuk klaar heb. Soms kan dit uitlopen...

Dagg!!

Een paar huizen verderop - Kastiop FFWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu