We gaan naar beneden en we komen weer in de hal terecht. Rayan loopt door een deur rechts van hem. Ik volg daarna. Wanneer we binnen in de onbekende kamer komen, zie ik meteen Kacper op de sofa zitten voor de tv. Hij heeft een controller vast; waarschijnlijk aan het gamen. Ik negeer Kacper even en begin met rondkijken. Er staat nog niet veel in de woonkamer, tenminste ik denk dat het de woonkamer is. Ik zie ook een hele game set-up staan naast de tv.
Indrukwekkend.
Alles staat er, zelfs een tweede beeldscherm. Ook zie ik een hele grote microfoon vast zitten aan een standaard. Het is er zo'n eentje die ze bij radio progamma's gebruiken. Ik gebruik gewoon een koptelefoon met een microfoon eraan. Die is goed genoeg voor mensen mij te verstaan. Nou ja, waarschijnlijk zijn het gewoon kakkers die het beste van het beste willen hebben. Maar eerlijk gezegd zie ik Rayan of Kacper niet echt een kakker zijn. Zeker Rayan niet. Kacper weet ik eigenlijk niks van. Trouwens ik weet wel iets van Kacper: hij houdt van foto's maken. Waarschijnlijk wilde hij fotomodel worden.
Ik glimlach bij de gedachte.
Jep, ik zit nog steeds met dat foto-incident. Ik ben nogal een nieuwsgierig persoon. Ik wil vaak alles weten wat er gaande is. Oke, alleen over school dan niet. Maar ja, wie nou wel? Omdat ik nogal vaak een nieuwsgierig persoon ben, kan ik soms een beetje irritant zijn. Oke, oke, eigenlijk ben ik altijd wel eens irritant. Don't judge me, okay!
Ik word uit mijn gedachte gehaald door de stem van Rayan.
"Dit is de woonkamer." Hij ziet Kacper op de sofa zitten. "Oh, en dit is Kacper."
"Jep, ik heb hem al ontmoet. Ik kwam hier eerder een chocoladetaart brengen om jullie te verwelkomen en Kacper deed open." zeg ik.
"Oh, was jij dat?! zegt hij. Ik knik. "Je hebt wel talent voor bakken. Nou ja, dan weet jij al wel wie Katy is." zegt hij tegen Kacper terwijl hij zich naar hem draait.
"Ja." zegt hij geconcentreerd op de game. Hij kijkt niet eens even op! Onbeschoft...
Ik hoor in een keer een telefoon afgaan. Ik merk dat het Rayan telefoon is doordat het geluid van zijn broekzak afkomt. Hij haalt de telefoon uit zijn zak en kijkt erop.
"Oh, deze moet ik even nemen." zegt hij "Uhm, ga maar even zitten op de sofa. Ik ben zo terug." En hij wijst naar de sofa en verlaat de kamer.
Ik ga zitten. Nou, fijn is dit. Alleen in een kamer met Kacper terwijl hij aan het gamen is. Gelukkig dat hij geconcentreerd op het spel, dat scheelt weer een awkward conversatie. Ik zie dat hij FIFA aan het spelen is. Hij heeft tenminste wel een goede smaak voor games.
"Wil je spelen?" vraagt Kacper. Wow, wat spontaan in een keer. Eerst wil hij me niet eens aankijken en nu wil hij in een keer met me gamen. Nou ja, ik sla geen optie voor gamen af!
"Sure!" zeg ik tegen hem. Laat maar eens zien wat je kan! Ghehe! Oeps, dark Katy komt naar boven.
Hij start een multiplayer game op en geeft mij een controller.
"Kijk, met dit knopje moet je passen. Deze schieten en deze voor..." Ik haak aan het begin van zijn uitleg al af.
Oh, oke. Dacht ik. Hij weet niet dat ik game. Dit wordt een verrassingsaanval.
We kiezen allebei een team en de wedstrijd begint. Aan het begin deed ik alsof ik er niks van kon. Later toen het 2-0 stond, deed ik mijn comeback en maakte ik de score 2-2. Hij was verbaast door de spontane skills van mij en kwam erachter dat ik niet zomaar een beginende speler was, maar ondanks dat gaf hij niet op. De speeltijd was op en het kwam allemaal uit op penalty's. Ik moet zeggen, aan het begin was ik nogal stil en was het nogal awkward om met hem te spelen. Maar door de tijd heen voelde ik me steeds meer comfortabeler en ontdekte ik dat hij eigenlijk best wel een chille gast is. Wow, ik praat jongenstaal.
"Ik moet zeggen, je bent best goed. Maar ik ga je inmaken met de penalty's!" zegt hij tegen mij met een grijns.
"Dat zullen we nog wel eens zien!" zeg ik terug tegen hem met ook een grijns.
Eerst moet ik keepen en hij scoorde.
"Yes!" juicht hij.
"Het zegt nog niks, mijn vriend." zeg ik tegen hem en we gaan door met de penalty's.
Ik scoor! Mooi zo!
Zijn beurt om te scoren.
"Oh mijn God! Ik heb hem tegengehouden!" juich ik "Suck that, b#tch!" Jep, ik voel me al zo comfortabel dat ik hem uitscheld. Haha!
"Damm!t!" roept hij terwijl hij zijn vuist op de sofa slaat. 'Misschien agressieproblemen?' Dacht ik sarcastisch.
We scoren allebei de rest penalty's. Ik moet alleen de laatste penalty scoren en dan win ik! De spanning stijgt.
"Ik moet deze echt tegenhouden." zegt hij terwijl hij met zijn handen op zijn hoofd van boven naar onder wrijft.
"Veel plezier met je verlies!" zeg ik.
"Dat dacht ik van niet, loser!" roept hij terug.
Ik ga voor rechtsboven. En....
IK SCOOR!!
"WOEHOEEE! Ik heb gewonnen, ik heb gewonnen!" juich ik om het even lekker in te wrijven. Sorry, not sorry. "Just kidding. Goed gespeeld Kacper!"
"De volgende keer win ik! 100% zeker! Dit was puur beginnersgeluk!"
Ik lach. Hij is niet zo stom of een kakker als ik dacht dat hij was. Ik zie Rayan in de hoek van de kamer staan. Ik heb niet gemerkt dat hij al terug was. Vraag me af hoelang al hij daar staat. Nou ja. Ik kijk op de klok. Het is al laat.
"Laat dat eten maar zitten. Ik denk dat ik ga." zeg ik terwijl ik opsta en ik loop de kamer uit naar de gang.
"Tot de volgende keer!" hoor ik nog Rayan me na roepen.
Ik loop uit de voordeur en wil hem net dicht maken, totdat er een hand tussen kwam en de deur weer openmaakte. Daar stond Prince Charming. Just kidding, het was gewoon Kacper.
"Hoi, uhmm, ik vroeg me nog af. Ik en de rest van de jongens gaan morgen naar de kermis. Wil je morgen misschien meegaan?" vraagt hij.
"Sure, zie je dan." zeg ik met een glimlach.
"Doei!" zegt hij en ik loop naar huis.
——————————————————————————————————————————————————————————————————————
Halloo,
Weer een hoofdstuk klaar. Ik heb veel gepland voor dit verhaal! Tot de volgende keer dan maar weer XD
Daag!!
JE LEEST
Een paar huizen verderop - Kastiop FF
FanfictieKaty leeft een vrij normaal leventje met haar vriendin in België. Ze leert goed, ze verdient goed. Kortom alles gaat goed. Maar wat zal er gebeuren als een groep Youtubers bij haar in de straat komen wonen? Zullen ze alles ondersteboven zetten?