"Hyung, tolong amekkan sepana tu.. "Kata Suga yg sdg mmbaiki sbuah kereta hitam.. JongKi pun mnghulurkn sepana kpd nya.. "Urmm, kau x kluar ngn Yura ke? "Soal JongKi..Tiba2 Suga trduduk tgak..dy bru tringat akn tmu janji ny brsama Yura..Cepat2 dy melihat jam di dinding.. "Umm.. Dy dh smpai ke? "Bisik hti Suga.. "Hyung, tolong siapkn eh.. Hehe"smbung Suga kpd Jongki.. "Mnysal hyung bgtw.. Okay lah.. "Jelas Jongki.. Suga trsnyum llu mmbsuh tgn nya.." Hah! Nk gi dating lh tuu" gurau Hyekyo, isteri kpd Jongki.. Suga hnya trsyum..
Di Taman,
Suga brjln kliling taman, lalu trnmpk Yura yg brpakaian seragam skolah sdg duduk brsndirian di ats bangku.Suga mndkatinya lalu perasan yg Yura sdg mmgg sbatang rokok.. "Yura.. " Tgurnya lalu duduk di sblhnya.. Yura mnoleh.. "Knp hisap rokok ni?? " Tnya Suga kliru.. Dy trus mrmpas rokok itu dn mmbuangnya ke dlm tong smph.. "Ada masalah ke Yura? " Smbungnya.. "Ani.. Umm, x krja ke? " balas Yura smbil melihat Suga.. "Dh.. Hmm.. Ckplh.. Ad mslh ke? Kai pukul lgi eh? X guna pnye Abg.. " Suga brtny smbil mmg tgn Yura.. "Saya okay je lah.. " Yura trgelak kcil.. Tnpa dsedarinya, seorng namja brsama isterinya yg sdg mlintasi tmn itu brjln d hadapan suga.. " haihh~ dy pgg2 plak dh.. Ap nk jdi lh budak zmn skrg ni.. " katanya sambil mnggeleng2 kpalanya.. Suga dgn marahnya, mnjeling namja trsbut, dan trnmpk kereta milik pasangan suami isteri itu.. "Yura, tolong saya bley? " Suga trsyum sinis.. "Mweoji? " Yura mngerutkn keningnya tnda keliru..
Slps 30 minit,
Pasangan suami isteri itu brjln ke kereta mereka utk pulang.. Setelah msuk ke dlm kreta trsbut, si suami mnkan minyak... Tpi tidak hidup.. Mereka kehairanan... Hmm.. Namja itu kluar dri kretanya, dn prasan yg ke empat2 tayar kereta trsbut sudah hilang.. "Andwaee! " rungutnya.. Suga dn Yura yg brslindung di sebalik gelongsor, tergelak.. "Jalhaesseo! " Suga mngusap2 kpala Yura..Yura trsnyum.. Sudah trjawab.. Mereka lah yg mnghilangkn tayar kereta itu.. ㅎㅎㅎ...
"Ooo.. Kau ponteng skolah lgi ye? X pe, tunggulah nnti.. " desis seorang hamba berhud hitam yg sudah mmrhati mereka dri tdi.. Dy trsnyum sinis dn beredar dri tmn itu.."Makan!! Makan je ap yg korang nk makan.. Hri ni aq yg blanjaa! " ujar Kai yg brada di sbuah restoran bersama Chanyeol dan Baekhyun.. "Chicken Chop stu!! " Baekhyun mnjrit mmesan makanan.. Tiba2 Chanyeol mnghmpuk kpala Baekhyun.. "Ni kdai mamak lah.. Mne ad chicken chop.. Fikirlh sikit.. "Katanya.. Baekhyun mngrutkan dahinya tnda marah..."Nak order, order cpt.. Aq x de mse nk tunggu and layan kerenah korang ni.. ",Kai mngluarkan dompet dri poket blakang sluarnya.. Sedang mereka mmsan mknn, Sehun mnpuk bahu Kai.. " kau dh smpai? " soal Kai.. "Aq jumpe adik kau.. " bisik Sehun kepada Kai... "Dy dgn Mamat tu lgi eh?" tnye Kai lgi.. Sehun mngangguk.. Kai mnggengam botol mineral yg dipggnya tnda bengang.. "X pe.. Kau order je dulu.. Blik nnti, aq tw lh ao nk buat.. " smbung Kai.. Sehun pun dduk di sblh Chanyeol..
6:40 pm.. Rumah Kai,
Kai mngunyah kropok smbil mnonton TV, juga mnunggu kpulangan adiknya.. "Yura dh blik.. " kta Yura smbil mmbuka ksut.. "Kau ponteng skolh eh? Bleh kau kluar ngn jantan x guna tu?" Kai mnahan Yura dri mnaiki tngga .."ishh lpaslh! Dy lgi berguna dri oppa lh!! Oppa tu kluar ngn betina2 yg x de maruah tu bleh plk?! "Jerit Yura yg sdg marah.. "Kurang ajar!! " Kai mlmpang pipi Yura... Mata Yura berair, dy trus prgi k biliknya. "Woii! Aq x abis lgi lh!! " jerit Kai.. Yura mnghiraukannya.. 'Ishh!! " Kai mngluh lalu kmbali ke sofa.. "Kring2" telefon Kai berdering mnndakan ad pnggilan.. Kai yg tidak brada di dlm mood baik, mngangkat pnggilan trsbut.. "Asl call ni? " Soalnya.. "Xdelh.. Barang2 dlm bengkel ni dh nk abess.. Macam mne nk smbung keje klo brg2 x de? " ujar Chanyeol yg brada di talian.. "Ishh... Nnti2 lh aq fikirkn... Serabut lah! " rungut kai.. "Mcm mne aq nk buat kerja? Kereta bnyk lgi ni yg blom repair ni! Xkn nk............ " Kai trus mmatikan pnggilan krana kpalany yg sdg kusut...
"Aahh~~" yura mngurut pipinya yg ditampar Kai smbil mnyapukan krim muka... "Alamak! Keje skolh x siap lgi!! Taehyung ngn Minah msti dh siap kn... " bisik Yura dlm hti.. Dy sgera mnggapai telefonnya yg brada di dlm laci.. "Kring3" "aik? Taehyung? " Yura sgera mngangkat.. "Ne Taehyung ssi? Aq bru nk call kau.. " tgur Yura trsnyum.. "Kau dh siap kje skolh ke? " soal Taehyung.. Taehyung ni boleh dikirakn sbg org kdua yg Yura prcaya slain Suga... "Urmmm.... " "kau x siap lgi kn..? " Taehyung mneka... "Hehehe~~" glak Yura.. "Aq nk bgtw something ni.. Aq x dtg skolh tw esok.. " "alaa~ wae? " "esok aq ad hal. " "boring la x de kau nnti.. " "Minah kn ad... " "yelah, kau kn happy virus aq.. " "Mianhaeyo, Yura ssi.. Oh! Dongsaeng aq dh blik.. I gotta go.. Jgn lupa bgi tw ckgu tw! " "hmm ye lah.. Annyeong, jaljjayo" "annyeong~"...pnggilan dimatikan... "Aigoo~~ mlaslah.. Tdi Taehyung dtg pun aq mls, ap tah lgi klo dy x dtg... Hmmm... Aishhh skitnye! Kai oppa x guna! " Yura mngusap2 pipinya..
Keesokan harinya,
"Aduh.. Kain trsngkut plak.. " rungut Yura yg sdg mlangkah pagar skolah dgn tujuan utk ponteng.. "Sssap!! " kainnya trkoyak akibat trsngkut.. Yura trus brlari sblum ditangkap oleh guru disiplin..
"Oh? Yura? " Suga mmndang Yura.. "Hmm.. Suga, nk something bley? " soal Yura.. "Something? Like? " Suga kehairanan.. "Skrg, cuaca panas.. Kaja? "Yura mnarik tgn Suga.. "Nk prgi mne? " soal Suga.. "Yura nk makan aiskrim! Suga blnja eh? " "umm.. Arasseoo! Kajaa! "..
Slps bbrap puluh minit, mereka pun mndapat pesanan yg mreka pesan sbntar tdi.. "Waa!! Suga x order ke? " tnye Yura smbil melihat Suga yg sdg trmnung.. "Ani.. Yura mkn lh.. Xde selera lah.. "Suga mnjwb.. "Okayy then.. " yura trsnyum. Smbil dy mnceduk aiskrimnya, dy trnmpak kelibat kwnnya, Minah di luar ..."Minah! " pnggilnya smbil brdiri.. Minah pun mnoleh.. Dy trsnyum lebar dn trua msuk ke kedai itu.. "Annyeong Yura! "Katanya.. Yura pun mlambaikn tgnnya.."umm.. Kau x gi skolah ke? " soal Minah.. "Hehe, kau twlh aq mcm mne.. Kau? " balas Yura.. "Eomma aq skit.. Tdi aq gi bli ubat lah.. " jwbnya lalu mmndang Suga.. "Pstt! Spe namja hensem ni? " bisik Minah.. "Ohh.. Dy ni 'kawan baik' aq..Suga.. " ujar, Yura.. Suga trus berkata.. "Annyeong~Min Suga imnida.. I'm Yura's Namchin" Suga dn Minah brslamn.. "Eleh.. Prlu ke bgtw.. Umm.. Tw2 je aq nk pikat dy.. " desis hti kecil Minah.. Tiba2 Yura trbatuk.. "Gwaenchanayo? " Suga segera bngun.. "Saya nk g toilet jap.. " Yura sgera ke tndas... Suga hnya mnanggukkan kpalanya.. Slps bbrapa saat, Suga mrnung ke luar tingkap.. Mnakala Minah mmrhtikn gerak grinya.."umm..Korang dh couple brape lme?"soal Minah dgn brani.."knp?" "xdelh..sje je...kau ni bley thn hensem kn.."puji Minah..Suga trglak kcil.."tw,ramai org ckp.." gelaknya.."umm..kau x krja ke?" tnya Minah.."asal ko bnyk tnye,ni? Nk stalker aq,eh? Ckp je,lh kau suke aq...aq tw,ramai yg suka kt aq~" ujar Suga dgn slmba.."huh? Suka? Hmm..boleh lh drpda x de...hahaha.." gurau minah.."mweo?!" Suga mncubit Minah.."Yah! Ap ni? Geli lah!" Minah mnghalang drpd dcubit Suga..
Selepas bbrapa minit mereka brsmbang,Yura pun smpai dgn sbotol air mineral d tgnnya.."ahh~ Minah,ko dh bli ubat ke?" soal Yura smbil mnglap tgnnya yg basah.."oh..nnti lah..lgi pun panas kt luar tuh.." bls Minah smbil mmndg Suga yg sdg mmgg tgn Yura.."Suga, Jongki oppa ad kt bengkel lgi ke?" Yura mnceduk lebihan aiskrimnya.."ada..knp tnye?" "Yura nk jumpa lh..lme x jumpe" Yura mmbls..."Jigeum? Kaja..nnti bley jumpe Hye........." " korang~~ nk ikut bleh?" Minah mmotong ayat Suga.."Xkn kau nk ikut? Eomma kau sorng2 kt umh tu.. Dh la dy sakit. " Yura mngmas begnya.."alaaa~ bleh la Suga. " Minah mmujuk Suga..Suga yg brasa sedikit kesian trhdp Minah, brkata "Yura, biar je lh dy ikut..ap mslhny?" .."Tapi Yura nk dgn Su ........Fine.." bls Yura llu mnjeling mereka.."yeah!! Komawo Suga!!" Minah mmluk Suga.. Yura dn Suga trkjut! " eh! Ap ni?! Lepas!" Suga mnolak Minah llu brdiri di sblh Yura.."Yura, saya bru tringat,Hyung suruh bli cat kereta lah..jomlah.." Suga mnrik tgn Yura dn bredar dri kedai itu..Minah mnjeling mereka.."JUST WAIT AND SEE!" bisik hti minah.."Awak suke lh kn,org pluk2" Yura mmalingkan mukanya ke arh brlainan dgn Suga smbil mnyilangkan tgnnya.."aniya~ Suga kluar dri kedai tu pun sbb nk elak drpd dy..jgn lh mrajuk.." pujuk Suga.."keurae..klo buat lgi,Yura x kn maafkn..arasseo?" soal Yura.."arasseo..naneun Yaksokhaeyo.." suga trsnyum..
"Aq x kn lpaskn kau.. X kesah lh kau couple ngn Yura ke, Kumamon ke.. Aq akn dpt kn kau.. And kau akn mlutut dpn aq.. " bisik Minah yg msih di kedai aiskrim itu..
#Minah
#Jealous?
YOU ARE READING
HURTFUL
RandomCerita yang mengisahkan Suga, seorang mekanik yang menempuh banyak rintangan yang x sepatutnya dy hadapi.. Yura, seorang pelajar sekolah yg brumur stahun lbih muda drpd Suga merupakan pasangannya ..Walaupun mereka berpasangan, Kai, abang kpd, Yura...