제2회

44 5 3
                                    

Hari sabtu yg cerah di Daegu, Taehyung dan Yura ddk di sebuah pondok trsmbunyi, sambil brsmbang.. "Asal kau ajak aq kluar ni? " soal Yura yg mmulakan prbicaraan.. "Um... Sbnrnya aq nk suoh kau cube biskut yg aq buat ni" Taehyung mngluarkn sebekas biskut dri begnya.. "Wahh!!  Sejak bile kau rjin buat biskut ni? " Yura mncuba skping biskut yg dbuat oleh Taehyung itu.."eottae?  Sdap x? " soal Taehyung yg mnanti2kn jwpan dri Yura.. "Ahh~~ Daebakidaa!!  Mcm mne biskut yg kau buat ni lgi sdp dri kedai punya?! " jerit Yura gmbira.. "Hehe... Komawo.. Sbnrnya, aq nk jual sume biskut ni... Yelah, sejak eomma aq mninggal, aku sbgai ank sulung ni, kne lh sara hidup sndiri.. Appa aq plak tinggalkn kitorng pstu cri isteri lain.. " terang Taehyung yg sdg sedih lalu mnundukkn kpalanya... "Ah.. Jeongmalyo... Mian, sbb buat kau sdih mcm ni... Keuman2..jgn mnangis lgi.. X hnsem dh muka kau.. "Yura mnglap air mata Taehyung.. Taehyung pun trsnyum lalu berkata"komapta... Kau je lah yg fhm aq ni..untung dpt bestfriend mcm kau" "of course lh.. Kita kn bsfriend forever!! " jerit Yura lalu mndepakn tgnnya ke bahu Taehyung.. "Hmm.. Mknlh lagi.. " ujar Taehyung.. "Eh jap.. Ad org call aq lh.. " Yura sgera mngluarkn fonnya dri poket seluar.. "Yeoboseyo?  Yura ssi? " soal Suga yg brada d talian... "Ne? " bls Yura pndek.. "Kt mne tu~?" Suga mnyoal.. " umm..Yura tgh lepak ngn Taehyung ni.. " jwb Yura.. "Laa~ yeke.. Bru nk dating ngn Yura... Sibuklh Taehyung tu... Hehehehe" gelak Suga.. "Alaa~~ nnti2 lh.. Hri ni, Yura nk spend time dgn Taehyung.. " ujar Yura.. "Abis, Suga ni nak cmpak mne?  X kesian ke? " gurau Suga.. "Alaa~~ plss.. Hri ni je.. Bknnya slalu dpt kluar ngn Taehyung.. " rayu Yura.. "Fine.. Annyeong!. " "koma... Aik?   Dh matikan? Mrh ke? " soal yura dlm hti.. "Knp dgn Suga tu? " soal Taehyung smbil mlipat lgn bjunya.. "Ani... Eh, nk biskut tu lgi!  Sdplah!! " pinta Yura..

Di Funfair

"Taehyung,kau nk main ap? " soal Yura.. " molla.. Aq bknnya ad duit pun nk main.  " Taehyung mnundukkan kpalanya.. "Xpe.. Hri ni, aq yg blanja sumeny! " ujar Yura trsnyum.. "X payahlh weh.. Menyusahkan je...aq tngok je lah.. " Kata Taehyung.. " aihh.. Jomlah main.. Boring lh sorng2 je. Jom msuk umah hntu tu!! " Yura menarik Taehyung prgi ke kaunter rumh hantu.. "Aq x nk msuklh.. " ujar Taehyung.. "Alaa.. Sekali je... Jom! " Yura segera msuk ke dlm rumah hntu itu spls mmbyr tiket.. Yura menggenggam tgn Taehyung... "Waa~~ x sbrnya... Mne hantu dy ni?" soal Yura.. Tiba2 "arghhhhh!!! " jerit Yura ..seekor 'hntu' menggenggam kakinya.. Yura sgera mngoyang2kn kakinya... Taehyung hnya trgelak... Tnpa dsedarinya, seekor hntu lain mngacukan pisau yg pnuh dgn darah ke arah mereka.. "Wahh!!! " Yura terus mmluk Taehyung akibat ketakutan... Manakala Taehyung "kkaebsong~~" ..skli lgi, trdpt hntu yg trgntung di ats siling.. Yura mnjrit ketakutan... "Kkaebsong~~" kata Taehyung.. "Ish.. Ap kau ni? " soal Yura.. "Heehhe" glak Taehyung...  Bbrapa lngkah ke pintu kluar, mereka trnmpak kubur2 di sebelah mreka.. Yura segera lari kluar dri rumah hntu itu... "Haa~~ kluar jugak.. " Yura mnghmbuskn nafasnya.. "Bknnya seram sgt pun.. " Taehyung mnggelakkn Yura.. "Ish.. " kluh Yura.. " lgipun kita tw yg hntu tu org~~" smbung Taehyung.. "Hmm.. Yelah encik Taehyung... Jom gi mkn! " ajak Yura.. Mereka berdua pun brjln mnuju ke sbuah gerai yg mnjual aiskrim smbil brpgangan tgn dgn gmbira... Tiba2 mereka trsrmpak dgn Suga.. Suga pun mmandang mereka.. "Korang dua pun ad kt sini? " soal Suga smbil melihat tgn Yura yg dpgg Taehyung.. Dgn cpt, Taehyung mlpskn tgn Yura.. "Mianhae" taehyung mnundukkn kpalany.. "Oh~~ korang dating eh~~" gurau Suga.  "Aniyaa.. Kitorng lpak2 je dkt sini. Kn, Taehyung? " Yura mmndang Taehyung.. "Ah?  Oh?  Ah~~ a'ah. Kitorng lpak je kt sini Hyung.. " Taehyung jwb dgn gagap... "Oh.. Oklh.. Aq grak dulu.. Bnyk lgi kete x repair.. " suga trus bredar dri situ.. "Yura, dy mrh aq ke? " bisik Taehyung..  "Xdelh.. Jomla.. Lapar ni.. " kata Yura..

Di Rumah Kai..

"Mweorago?! " jerit Kai.. " btul, smalam Yura ponteng lgi. Siap mkn aiskrim lgi.. " kta Minah.. "Dgn Suga, eh? " soal Kai.. "Suga?  Oppa, knl ke Suga tu? " "mstilah!  Dy musuh oppa! " "oh... Aah, dy kluar ngn Suga" smbung Minah.. "X serik2 lgi betina, ni! Blik nnti siaplh dy! " ujar Kai yg bengang... "Hehe~ hbislh kau Yura. Opss.Kim Yura~~" Minah trsnyum sinis..

HURTFULWhere stories live. Discover now