Chanyeol POV
"Sabarlah Sehun.. Aq x rasa Suga yg buat mcm tu.. " aq mnpuk2 badan Sehun utk mnenangkannya.
"Asal kau nk back up dy plak? " soalan mengejut dari Sehun mmbuatkanku trkaku..
"A... Aku.. Aku thu Suga x kn buat mcm tu kt kau.. " aq mjawab dgn gagap. Peluh mula jatuh dri dahi ku...
"Mne kau tau? Kita x knal dy tu btul2 lgi! Mne tw muka je baik, hati mcm taik" Sehun mmbalas smbil mmbuat muka x puas hti.
"Ntah lah, Sehun.. But ap yg aq psti, dy bkn org yg rosakkan henfon kau" aku tetap dgn jawapanku..
"Hmm ap2 lah" Sehun mnjawab dgn pendek..
"Hmm.. Suga x buat kerja2 mcm tu.. Msti ad org lain yg nk knekan dy.. Ksian dy.. Dh dua kli dh bnda mcm tu trjadi kt dy.. Dy msti dh pnat... Apa aku nk buat?.. Kai? Kai ke? Xkn lah dy nk buat mcm tu kt anak buah dy sndiri.. Org lain kot" aq mrnung kluar tingkap smbil mnggigit bibirku.
Tiba2 trdgr suatu jeritan oleh Baekhyun yg brada di biliknya.. Aq dn Sehun mmndg stu sma lain sblum blari pntas mnuju ke biliknya.
"Asal ni, Baekhyun?!! " Sehun mnyoal dgn cemas..
Baekhyun berkata "henfon ngn dompet aq sumw hilang!"
"TENGOK!! LEPAS AKU, DIA PULAK JADI MANGSA! AKU DH CAKAP SI SUGA TU SUKA CARI PASAL NGN KITA! MEMANG NK KENE LAH DY NI!" Sehun mula mngamuk smbil bercekak pinggang, dy brgegas kluar dri rumahnya dn brgegas ke bengkel suga.
Aq cuba mghalangnya tpi itu hnyalah sia2.. Aq dn Baekhyun brlari mngjar Sehun yg dah naik angin itu..
"Kau ni.. Klau brg kau dh hilang tu diam2 je lah! X yh lh mnjerit mcm kne sampuk je" aq mnpuk kpala Baekhyun. Baekhyun mngusap2 kpalanya yg ditepuk itu smbil mnjeling ke arh ku..
Suga POV,
Aku duduk di ats krusi smbil trmnung sndirian di luar bengkel.. Aku mencapai henfonku yg brada di ats meja. Slpas bbrapa minit, aq trnmpk sepasang pasangan berpegangan tgn.. Aq hnya mmrhatikan mereka..
"Bila lah aku boleh buat mcm tu dkt Yura lagi.. Bila semua kebenaran ni dapat dijelaskan? Aku dah pnat.. Aq bkn pembunuh, susah sgt ke org nk prcaya aku ni?
Sehun and yg lain pun dh mula x prcaya kan aq.. Kenapa.. Kenapa semua ni slalu jdi kat aku....... "Aku meneguk segelas jus oren, tanpa disedari, Sebatang kayu dihentam pada belakang badanku.. Aku terjatuh dari kerusiku..
Aku cepat2 mnoleh.. "Se.. Sehun? A.. Apa kau buat ni? " aq mngusap2 blkg bdnku..
"Apa aku buat?!! Aq yg sptutnya tnya kat kau soalan tu!! Apa yg kau buat?! X cukup henfon aq kau rosakkan, Henfon Baekhyun plak kau kebas?!!! " Jerit Sehun yg mmgg sbtg kayu itu dgn perasaan yg sgt marah.
Baekhyun mncuit Sehun lalu brbisik "weh, dompet aq hilang gak~"
Chanyeol mnjntik telinga Baekhyun. "Apa?! " Baekhyun marah. "Kau diam je lah! Xyh nk msuk cmpur!" Chanyeol mmbalas..
"Hah!!! Dompet dy pun kau nk kebas?! Kau ni dh miskin sgt ke smpai nk mncuri ni?! " jerit Sehun lgi..
Dari belakang, Jongki mnampar kpala Sehun. "Kau ni xde adab ke?! Tiba2 je datang pstu nk mnuduh2 plak! Kau x malu ke?! Sedap mulut kau je pnggil kitorang miskin! "
Jongki mmndng Sehun dgn pndgn yg serius.. Begitu juga dgn Sehun..
"Dh la hyung, hyung msuk lah dulu.. Biar aku yg slasaikn sume ni.. " aq berkata kpd Jongki smbil menolaknya msuk ke dlm bengkel..
YOU ARE READING
HURTFUL
RandomCerita yang mengisahkan Suga, seorang mekanik yang menempuh banyak rintangan yang x sepatutnya dy hadapi.. Yura, seorang pelajar sekolah yg brumur stahun lbih muda drpd Suga merupakan pasangannya ..Walaupun mereka berpasangan, Kai, abang kpd, Yura...