Eylül 2000
Soğuk bir kış gecesiydi.Yetimhanedeki çocukların tamamı uyumuştu nerdeyse.Bense camdan karın yağışını seyrediyordum.Yine geleceğim hakkında hayaller kuruyordum.Bir kaç dakika sonra yanıma kardeşim Aybike geldi.
"Hala uyumadın mı?"
"Uyuyacağım birazdan."dedim.
"Buradan ne zaman gideceğiz?"diye sordu Aybike.Çoğu zaman bu soruyu sorardı.Bense sadece çaresizlikle "Yakında." der ve gülümserdim.Ama hiç bir zaman o "yakında" zaman geçmedi ve sanırım geçmeyecekti.Haziran 2016
Beliz'in GözündenCuma günüydü.Bu gün okulda dersimiz olmadığı için götüreceğimiz eşyalarımızı paketleyecektik.Yurttan ayrıldıktan sonra amcamızın bize yolladığı parayla aldığımız evden taşınıyorduk.İstanbul'daki son günlerimizdi.Ankara'daki bize devredilen holding'i ziyaret edicektik.Ailemiz ölmeden öncede hep bahsederlerdi ve bu holdinge bir kaç kere gitmiştim.Babam ve amcamın ortak olduğu holdingin yeni sahipleriydik.Üniversiteyi bitirdikten sonra gitmeyi planlıyorduk ama planlarda bir aksama olmaması için son bir iki sene kala gitmeyi tercih ettik.
Ankara'da bizi amcam karşılayacaktı.Eşyaları topladıktan sonra Aybike ve benim üniversite nakilimizi aldıracaktık.
Birkaç dakika sonra Aybike yanıma geldi.
"Ben hazırım çıkabiliriz."
"Tamam hadi çıkalım."
Taksi çağırmıştık.Bir kaç dakika sonra geldi.İlk önce üniversiteye gidip nakilimizi Ankara'ya aldıracaktık.Evde paketlenen eşyalar içinde birini yollayacaktık.
"Beliz biletleri ayırtırdın mı?"
"Ah biletler mi?Şey...ımm daha almadım.Bu gün hallederim."
"Unuttuğumuz bir şey var mı?"
"Yok sanırsam."
Pek uzun sayılmasada uzun bir taksi yolculuğunun ardından Boğaziçi Üniversitesi'nin önündeydik.Ben ve Aybike bu üniversiteyi tam burslu olarak kazandık.Üniversitenin içine girip müdür odasına gittik.Kapıyı tıklattım.
"Girin." dedi Ahmet Bey.Müdürümüz Ahmet Bey 40'lı yaşlarda,nazik bir kişiliğe sahip,tipik müdür tiplerindendi.Müdür odasına girdik.
"Siz miydiniz?Bu gün sizin dersiniz yok diye biliyordum."
"Evet aslında bu gün dersimiz yok.Biz nakil işlemlerini halletmek için gelmiştik." dedim.
"Ah unutmuşum.Ankara'ya taşınacaktınız."
"Evet." dedi Aybike.
Bir kaç dakika sonra nakil işlemlerini de halledip okuldan çıktık.Yine taksi çağırıp kahvaltı için sahildeki genelde evde yiyecek bulamadığımızda gittiğimiz köfteciye gittik.Her zamanki yediğimiz köfte ekmek,ayran ikilisinden aldık.Aybike:
"Demek seneler sonra Ankara'ya gidiyoruz."
"Aynen öyle.Dün amcam aradı bizim için harika bir villa aldığını söyledi.Ev eşyalarını da ayarladığını söyledi."
"Bu harika işte.Boşu boşuna nakliyeci ayarlamamıza gerek kalmadı."
"Evimiz daha doğrusu villamız çok çok harika."
"Nerden biliyorsun?"
"Amcam resmini attı.Bekle göstereyim." dedim ve telefonumu çıkardım.Villanın resmini gösterdim.
"Bunun ev olduğuna emin misin?Bu bildiğin saray." dedi Aybike ve şaşkın ifadelerle resme bakmaya devam etti.
"İlk başta bende öyle düşündüm.Troll falandır heralde dedim ama değilmiş." dedim ve güldüm.
"Bi an önce gidelim."
"Ahahahah.Sakin ol.Önce yemeğini ye.Haftaya pazartesi gibi bilet ayırttıracağım." dedikten sonra Aybike'nin gözlerindeki ışıltıyı görmeliydiniz.
Yaklaşık 1 saat kadar sahilde dolandıktan sonra eve geçtik.Ev satış işlemlerini başlatmam gerekiyordu.Emlakçıyla konuştum.
"Ne dedi?Ne dedi?Bulmuş mu müşteri?Hah?Söyle hadi bulmuş mu?"
"Heycanını anlayabiliyorum ama daha dün satış ilanını verdik.Pazartesiye kadar bulmaya çalışacağını söyledi."
"Harika."
"Yarın alışverişe gidelim mi?"
"Olabilir."
Akşam yemeğini yedikten sonra Aybike'nin önerisiyle "Kendime İyi Bak" filmini izledik.Güzel bir konusu vardı.Gayette duygusal.
--------------
Sabah kahvaltımızı yaptıktan sonra nerelere gideceğimizi konuştuk.Kanyon'a gidecektik.Üzerimizi değiştirdik.Yaza uygun sayılabilecek biraz da sportif tarzlarda kıyafetler giydik.Her zamanki gibi taksiyi çağırıp gelmesini bekledik.Bir kaç dakika sonra gelmişti.Taksi yolculuğu sessizdi.Aybike ve ben Ankara'daki arkadaşlarımızla mesajlaşıyorduk.Yaklaşık yarım saatlik bir yolculuğun ardından Kanyon AVM'ye gelmiştik.Gratis,D&R,Beymen,Harvey Nichols,Starbucks,H&M,Mudo,Vakko,Twist,adL,Zara,Mango,Jek&Jonas,Madmazel,Sarar derken tüm AVM'deki mağzaları gezmiştik.Ankara'ya gitmeden önce kıyafet,ayakkabı,makyaj malzemesi vs alır verişi yapmamız iyi olmuştu.Tchibo'da yemek yedik.Joico'da içecek içerken telefonum çaldı.Arayan emlakçıydı.Evi almak isteyen birini bulmuş.Evi de satma işlemini hallettikten sonra sıra bilet ayıttırmaya geldi.Yarına iki bilet ayıttırdım.Alış veriş merkezinden çıkmadan önce Joico'dan sonra içeriz diye birkaç içecek aldık.
Eve gittiğimizde götürecek olduğumuz eşyaların bir kısmını önceden hazırlamıştık.Geri kalan elbiseler,makyaj eşyaları,ayakkabılar vs onları da bavullara yerleştirdik.Yarın saat 10:00'da uçak kalkacaktı.Gece sabah ayarlıcak bir şey kalmaması için erken yattık.Sabah saat 07:00'de kalktık.Üstümüzü değiştirip saçlarımızı yaptık.Saat 08:30'da yeni ev sahibinin gelip evi kontrol etmesini istemiştik.Evin yeni sahipleri geldi.
"Hoş geldiniz.İçeri geçin lütfen."
"Saolun."
"Ev eşyalı.Yaklaşık 5-6 ay önce badanası yapıldı.Elektrik ve su tesisatlarında sorun yok.Anahtarıda şöyle uzatayım." dedim ve adama anahtarı uzattım.
"Evden bu gün çıkıyorsunuz değil mi?"
"Evet.Hatta birazdan gitmemiz gerekiyor." dedim ve saati kontrol ettim.Saat 08:45'di.Aybike'den taksiyi çağırmasını istedim.15 dakika sonra taksi geldi.Adam biraz daha evi inceledikten sonra gideceğini söylediği için biz hemen çıktık.Bavulları taksiye yükledikten yarım saat-bir saat sonra havaalanına geldik.Bavulları da alıp uçağı kaçırmadan uçağa yetiştik.Uçakta seyahet etmek gayet konforlu ve de rahattı.Yolculuk boyu ben film izledim.Aybike'de müzik dinleyerek kitap okudu.
Havaalanında amcamızın yolladığı şirket arabası bizi aldı.Eve yerleştikten ve biraz dinlendikten sonra holdinge uğrayacaktık.Evden içeriye girdiğimiz an evin güzelliği ve büyüklüğü karşısında şok olmuştuk.Tüm odaları gezdikten sonra odalarımıza bakmak için üst kata çıktık.Odalarımız muhteşem ötesiydi.
Beliz'in Odası:Aybike'nin Odası:
●●Bölümün sonuna geldik. Umarım beğenmişsinizdir.
Vote ve yorum yaparsanız bizi mutlu edersiniz 😊
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Hayallerimizin Peşinde
ChickLitİnsan hayal kurmalı. Küçücük bir hayal bile herşeyi yapmaya yeter. Yeterki insan hayalini gerçekleştirmek istesin. Sen istedikten sonra sana kim dur diyebilirki?