Herkese merhaba! 18 yaşındayım üniversiteye yeni geçtim. Buradaki kilo verme hikayelerini okudum ve ben de kendiminkini yazmaya karar verdim.
Öncelikle şunu söylemeliyim: Ben hiçbir zaman kilolu bir kız olmadım. Yani ortaydım hep ama bacaklarım biraz kalındı. Onun dışında göbeğim falan da yoktu. Biraz zayıftım yani küçükken. 7. sınıfta yurt dışına taşındık ve oradaki hareketsiz yaşamımdan ve çok abur cubur yememden dolayı kilo aldım. Belden altım komple kalınlaştı. Basenlerim falan daha da arttı. 9 sınıfın sonunda istanbula geri taşındık. Allahh türk yemekleri falan derken daha da kilo aldım anlayacağınız. 11. sınıfın sömestrına kadar kilo almaya devam ettim. Çok fazla abur cubur yiyordum. Her gün sadece okuldan eve giderken 1 büyük boy cips + 1 tane en büyüğünden çikolatayı götürüyordum. Okulda yediğim poğaçalar abur cuburlar da cabası. Acıkmadan yemek yiyordum. Ve yemek/abur cubur konusunda "doruk noktası"na ulaşınca diyete başlamayı düşünüyordum. Yani artık her şeyi yediğimde veya artık abur cubura doyduğumda. Ama böyle bir şey olmayacaktı. Abur cubura doymak diye birşey yok çünkü.
Neyse diyete başlayacağımı düşünerek abur cubur yemeye devam ediyordum ki 15 tatil gelmişti. Kuzenlerim ve teyzem bize geldiler. 2 kuzenim de zayıf hatta baya zayıflar. 170ten uzunkar ve 50 kilolar siz düşünün. Onların yanında kendimi çok kilolu hissettim. Pantolonum falan onlardan kaç beden büyüktü Allah bilir. Ciddi anlamda rahatsız oldum ve onlar gittikten sonraki gün diyete başladım. Zaten 2 günlüğüne gelmişlerdi. Diyet demek aslında yanlış bir tabir oldu. Her şeyden yedim fakat az yedim. Kalori hesabı yaptım. Yediklerimi yazdım. Yürüyüş yaptım spor olarak. Onun dışında okukda zaten çok hareketliyim spor salonuna gidiyorduk arkadaşlarımla teneffüslerde ve öğle aralarında. Zaten birden az yemeye başlayınca birkaç kilo birden gitti. He bu arada pirinç pilavı yerine bulgur pilavı yedim. Çavdar ve tambugday ekmegi yemeye başladım. Yediklerimi evdeki hassas tartıyla tarttım. öyle sallama hesap yapmadım yani. Biraz bilimselliğe dikkat eden biriyim anlayacağınız.
Nadiren diyetimi bozsam da 3 ay sürdürdüm ve 9 kilo verdim. Kilom 65ti 56ya düştüm. Boyum da 169. Gerçekten baya zayıflamıştım. Bacaklarım incelmişti ama çok spor yapmadığım için basenlerim vardı ve yine kalındı ama eski halime göre çok daha iyiydi. Yeni kıyafetler aldım. İnanın zayıflamak harika bir histi. Maalesef ki bu his fazla uzun sürmedi. 11. sınıfın yaz tatilinde ananemlere ve köye gittik.(Antepliyiz bu arada😂) Orada gerçekten ayı gibi yedim ve 3 kilo aldım. 2015 Ağustosunun sonlarında tekrar diyete başladım. Okullar açılana kadar 55'e düştüm. İşte acı hikayemiz burada başlıyor... Çok çok az bir süre 55 kilo olarak kaldım. Sonrasında okul başladı ve ben 12. sınıf olduğum için okula yakın bir yurtta kalmaya başladım. (Önceden evden gidip geliyordum ve yol uzun sürüyordu.) Yurdun yağlı yemekleri, yurtta çok abur cubur tüketilmesi, sınava hazırlandığım için diyet yapamamam ve nasıl olsa yazın veririm diyerekten dikkat etmeyip her şeyi yemem sonucu tam olarak 8 kilo aldım. SEKİZ!! 27 Haziran 2016'da (tüm sınavlar bittikten sonraki gün) diyete başladım. Yani anlayacağınız 2 aydır diyetteyim. Yine her şeyden yiyip az yiyorum. Sağlıklı besleniyorum. 5.4 kilo verdim. Şuan 57.6 kiloyum sanırım. Hedefim okul başlayana kadar 53 ya da 54 olmak. (okulum 3 ekimde başlıyor😂) İnşallah başarırım!
İşte benim kilo verme hikayem böyle ve hâlâ devam ediyor. İleriki bölümlerde hem diyet günlüğümü tutacağım hem de sizlere zayıflama hakkında bilgi vereceğim.(tecrübelerime dayanarak). Kimse okumasa da sorun değil belki birilerine faydalı olurum diye yazıyorum.
YAA BUNU YAYINLADIM SANIYORDUM EN BAŞTA. AMA UYGULAMADAM DOLAYI YAYINLAYAMAMIŞIM SANIRIM...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Birlikte Zayıflayalım!
Non-FictionKilo verme hikayemi ve hâlâ sürdürdüğüm diyetimi merak ediyorsanız okumanızı tavsiye ederim