" hei! Lepaskan aku bodoh! Sial!"
Dia mendekatkan pisau dengan mulutnya.
" mulut ini telah banyak menghina, mencaci,mencela aku. Patut ditoreh!"
Zaapp!
" arghhhh!!!!"
Bibirnya berdarah akibat ditoreh dengan pisau yang tajam.
" serve your right babe."√√√
Kringgg!!
Semua pelajar berpusu pusu keluar dari kelas menuju ke kantin. Begitu juga dengan Meera, Zana dan Clara. Riang mulut mereka berbicara tentang gosip gosip yang sedang hangat di pasaran.
Suasana di kantin sangat bising mengalahkan pasar borong ketika mereka tiba. Ramai yang sibuk beratur untuk mendapatkan makanan. Sampai sanggup bertolak tolak sehingga ada yang jatuh.
Tiba tiba kantin menjadi senyap seperti suasana diperkuburan. Semuanya disebabkan kemunculan lima gadis yang hot di sekolah Dahlia Highschool.
Diana, Yana, Fara, Sara dan Rien berjalan tergedik gedik menuju ke kantin sambil diperhatikan oleh beberapa pelajar. Semuanya mendongak muka. Membuat gaya yang megah dan angkuh sekali. Mereka berlima budak form 5 yang paling cantik, comel, cute, hot, popular, feymes, diantara pelajar yang lain. Merekalah yang berkuasa sekali di Dahlia highschool dan digelar sebagai The Angels.
Ketuanya Diana, paling berkuasa di antara ahli yang lain maka dengan kekuasaan Diana semua pelajar atau guru takut untuk mencari fasal dengan kumpulan mereka. Satu, kerana mereka kaya raya dan hebat belaka. Dua, kerana mereka budak hit dan muka cantik bak bidadari. ( padahal bukanlah cantik sangat! Hehe.. )
Ramai pelajar yang takut untuk bertindak sekiranya dibuli oleh The Angels. Mereka lebih gemar memendam daripada bertindak. Hal itu membuatkan The Angels makin kuat membuli pelajar junior. Mentang mentanglah dia senior yang hebat..
" tepi tepi! Angels nak lalu!" sergah Diana apabila melihat beberapa pelajar junior sedang berkerumun di laluan The Angels. Pelajar junior yang disergah bingkas melarikan diri. Takut menjadi mangsa The Angels.
" good.. Tahu takut." Sindir Rien pula. Rien orang kanan Diana merangkap penolong The Angels.
Dari kejauhan Meera memerhati gelagat The Angels sampai tak sedar kakinya melangkah ke arah The Angels. Malang tidak berbau, dia terlanggar salah seoranf ahli The Angels sehingga minuman bandung yang dibawanya habis tertumpah terkena baju Diana. Menjerit Diana apabila baju sekolah mahal miliknya terkena air bandung.
" oww Shit! Damn! What's wrong with you?!" jerkah Diana. Serta merta kecantikannya hilang apabila dia menjerit macam pontianak.
Meera tunduk. Kebas, malu dan apa semua. Tak lama kemudian datang dua rakan Meera.
" Meera? Kenapa ni?" soal Clara lembut. Tidak menghiraukan singa betina di hadapannya. Zara pula takut takut memandang ke depan.
" Sorry Diana.. Teribbly sorry. Saya tak sengaja. Biar saya lapkan baju awak.." ujar Meera lemah dan perlahan. Malu apabila dirinya menjadi tontonan umum warga Dahlia.
Tangan Meera bergerak mengambil tisu basah dalam poket. Pantas dia menghalakan tangannya ke baju Diana namun di tepis kasar.
" no! Jangan haraplah! I nak you ganti balik baju I! You tahu tak? Baju I akan bertambah teruk apabila dilap dengan tisu murah you tu!" tengking Diana lagi.
" yup! Dasar perempuan sial tak sedar diri! Ada hati nak langgar Angels!" Rien pula membidas Meera. Siap main tunjal tunjal kepala lagi.
" sedar sikit diri tu siapa! Ada hati nak langgar orang! Hei! Ini Angels lah! Tak mainlah lap lap dengan tisu ni... Yuck! So disgussting!" ejek Sara. Meera pula semakin kebas muka. Tanpa disangka dia menjawab! Ya! Biarlah orang cakap dia tak de adab. Yang penting maruahnya tak dihina oleh The Angels.
" sorry!! Saya cakap sorry sorrylah! Apahal dengan korang semua ni?! Asyik asyik bergaduh! Kenapa semua nak sibuk dengan hal saya dan Diana?! Bukan hal korang. Biar saya dan Diana jelah settelkan! Tak payah nak sindir sindir macam ni! Sooi kiddo!" Meera tak sedar ayat yang dilafazkannya kerana terlebih geram. Sedar sedar sahaja pipinya merah. Akibat ditampar oleh Diana.
" dasar manusia tak sedar diri! Ada hati nak menjawab pula!" bidas Yana. Kegeraman.
" padan muka kena tampar! 😝😝" Fara pula menjelir lidah. Soo kiddo bak kata Meera.
" kau tunggu! Hal kita tak beres lagi! Siap kau Meera!" ugutan Diana dipandang sepi oleh Meera. Lantas The Angels berlalu meninggalkan Meera yang memegang pipi.
" oh Meera... Kenapa kau menjawab?! Tahu tak resputasi kita menurun bila kau cari fasal dengan mereka?!" Soal Zara. Nadanya sedikit keras. Dia sudah lama minat dan berangan untuk menyertai The Angels. Namun, dia merasakan harapannya makij pudar apabila Meera mencari fasal dengan The Angels. Lantas Zara mencari akal lain.
" Zara! Watch out your mouth! You ni tahu nak cari salah Meera je. Dari dulu lagi aky perasan! Kalau kau nak sangat join grup diorang pergilah! Mereka kan idola kau." sinis Jawapan Clara. Zara pantas meninggalkan mereka berdua. Clara membawa Meera ke tandas. Untuk membasuh muka dan menenangkan hati.
" kenapa macam ni??..." Rintih Meera dalam hati.
YOU ARE READING
Pyscho
Mystery / ThrillerDibuli disebabkan tertumpah air bandung ke baju. Dibuli pula dengan kejam. Memang tak patut! The Angels, gegadis yang cantik bak bidadari namun punya hati busuk dan hitam. Sejak insiden air bandung terkena baju salah seorang The Angels Meera dibuli...