Part 3

136 11 3
                                    

Aku tak tau apa akan berlaku tanpa Clara di sisi. Mungkin aku akan bunuh diri? Atau jadi kera sumbang. Entahlah. Tapi yang pasti kalau Clara tiada, aku dibuli macam ni dan aku pilih jalan untuk bunuh diri, konfem, aku takkan tenang! Aku perlu tuntut balik! Noted!

Dia menyimpan diarinya. Dia termenung mengingati peristiwa di sekolah. The Angels memang budak budak. Perkara sekecil itu pun hendak dibesar besarkan. Dasar anak anak manja.

Akibat selalu dibuli supaya siapkan kerja sekolah The Angels, prestasinya dalam pelajaran semakin merosot sehingga dia tak boleh fokus lagi dalam pelajaran. Dia tekad untuk buat sesuatu. Dia akan tuntutnya. One day, you will know.

Esoknya, Meera kena ganti Rien pula untuk membuang sampah selepas habis waktu kelas. Leoastu dikerah supaya membersihkan kelas. Memang bullsh*t! Tak reti buat kerja. Setiap hari dia kena buat benda sama. Sehingga rasa nak parah dah tulang temulang ni semua.

Memang The Angels pembuli yang teruk! Pembuli mental dan fizikal! Harap nama je Angels, tapi pemalas tahap gaban!

√√√

" oh sh*t! Pompuan tu memang tak guna! Berani dia menjawab!" amarah Diana kembali lagi. Apabila teringat insiden di kantin tadi.

" Di, kau tahu sebab apa dia berani menjawab? Sebab Clara! Sebab Clara sentiasa ada dengannya! Tulah sumber kekuatan dia!" bidas Yana. Geram juga dengan perangai Meera yang tak reti nak hormat The Angels. Amboi amboi, nak suruh orang hormat kat dia dia kenelah dulu hormat orang. Barulah orang hormat balik. Choih!

" so, apa kita kena buat supaya Meera tak berani bersuara lagi??" soalan Sara menerbitkan senyuman di bibir Rien dan Diana.

" kita kena hapuskan sumber kekuatan dia dahulu! Noted!"

√√√

" hei!! " mulut kecil Clara ditutup kasar. Habis menyembur air liur Clara. Taktik nak melepaskan diri. Si pembuli pula pantas melepaskan tekupannya. Geli dengan Clara.

" hoi! Apa main sembur sembur ni?!" jerkahnya. Bahunya ditepuk.

" jangan kuat sangat! Nanti orang dengar." amaran dari sang rakan.

" kau nak apa lagi?! Tak habis lagi buli Meera?!" terus ditanya soalan itu. Tak nak main selindung ni.

" aku nak kau jauhkan diri dari Meera!" ohh... Itu rupanya. Clara menggeleng.

" no! Aku tak nak! Susah senang aku dengan Meera! Kau tak boleh main paksa paksa macam ni!"  bidas Clara. The Angels merengus kasar.

" by the way, apa salah Meera? Korang tak habis habis buli dia. Kau orang ni kejam! Tak ada hati perut! Like a bitch!" Clara hamburkan amarahnya. Sentap kejap The Angels.

" bitch? You call us bitch? How dare you!" hampir saja tangan Diana nak kena muka Clara. Tapi pantas dielakkan. Dia ada agenda sendiri.

" salah dia, dia tumpah kan air bandung! Kat baju mahal aku?!" balasnya. Clara ketawa. Sinis kedengarannya.

" like i say just now. Like a kiddo. Meera right. You girls are kiddo. Bende seremeh tu pun nak dibesarkan! Pabo!" balas Clara. Diana menahan amarhnya. Begitu juga Angels yang lain. Haih.. Clara memang tak sayang mulut ni! Asyik dibela Meera Dev Malik kesayangan tu! Eh?? Dev Malik? Sejak bila muncul ni? Haiya.. Pengaruh dilwale maa..

" okay fine. Kiddo right? Kau jangan menyesal. Something will happen to Meera!" the Angels berlari meninggalkan Clara.

Clara pula meneguk air liur. Betul ke apa kata Angels. They serious or not? Ahh! Pedulikan! Dia kena mencari Meera sekarang! Dia sudah tidak sedap hati!

√√√

" lalalalalala.... Nanananannana... Lalallalallalla... Nanannananana..." dengan hati yang riang Meera menyanyi. Dia sudah berada di luar pagar sekolah. Menunggu masa untuk melintas jalan. Tengok ke kanan tengok ke kiri.. Hmm hokay. Jalan kosong!

Meera berjalan sambil menyanyi dengan riang walaupun penat dibuli. Tanpa menyedari, sebuah kereta Audi tetiba muncul entah dari selekoh mana. Kereta itu dipandu laju. Tujuannya hanya satu. Untuk merempuh pelajar yang seronok menyanyi. Akal warasnya tak tahu pergi terbang ke mana. Semuanya disebabkan oleh perasaan sakit hati menggunung.

Meera pula masing tak sedar ada bahaya yang menantinya. Malah boleh pula dia berjalan perlahan lahan semasa berada di tengah jalan. Tiba tiba..

" Meera!!!!!"

Debuk!

Dum!

" aduh...." Meera menggosok lututnya yang pedih akibat ditolak kasar ke tanah. Serta merta dia mencari Clara. Sebab dia dengar Clara sebut namanya tadi.. Bila dia toleh ke sisi.. Ternganga luas dia. Air mata merembes keluar.

Dia merangkak menuju ke arah Clara yang berlumuran darah. Tangannya terketar ketar menyentuh muka Clara yang pucat.

" Cla.. Clara.. What happen??" Clara tersenyum memandangnya.

" thank you god, you save.. Aku nak kau tahu kau lah bff aku till jannah. Jaga.. Diri baik baik Meera. Aku sayang kau. Aku akan tunggu kau." Clara menutup mata.. Perlahan lahan. Air mata Meera mengalir.

" Clara!! Clara wake up!!! Jangan pergi! Please.. Jangan.. Tinggal kan aku.. Tanpa kau.. Aku.. Aku lemah.. Claraaaaa!!!!!!!!!!!" meera menjerit kuat. Air matanya mengalir keluar. Membasahi wajah pucat Clara. Dia memandang ke arah kereta Audi yang semakin menjauh. Dia kenal siapa pemilik itu. Api dendam mula membara! Dia akan balas dendam demi Clara. Disebabkan mereka, nyawa Clara melayang sebab nak selamatkanya.

Meera menangis.. Kuat dan semakin perlahan sebelum pengsan akibat terlampau penat.

PyschoWhere stories live. Discover now