Part 7

130 7 0
                                    

Diana POV'S

~ Diana you are my target! ~

Ayat itu selalu mengangguku. Aku terganggu. Tumpuan untuk bereskan kerja pun dah hilang terbang entah ke mana. Aku tertanya tanya. Siapakah orangnya?? Adakah itu Meera? Tapi.. bukan kah Meera dah mati? Atau.. orang lain.. or.. itu rohnya yang tak tenang? Ish! Jangan mengarut Di!!

Sekarang bila aku hendak ke mana mana pasti aku akan menyuruh bodyguard aku selalu menemaniku. Hanya untuk keselamatan.. bahaya. Takut berlaku apa yang tak patut berlaku.

End Diana POV'S

Dia tersenyum sumbing melihat reaksi ketakuta Diana. Baru dia tahu langit tu tinggi atau rendahnya. Hahaha..

Dia mngorak langkah menuju ke sebuah gudang lama. Dia ke situ untuk menyelesaikan satu urusan yang sudah lama tertangguh. Pantas dia memandu menuju ke gudang lama yang terletak di atas bukit.

###

" bangun!"

Spalsh!

Air disembur ke muka wanita itu. Serta merta dia bangkit dari lena.

" lepaskan aku!" Dia memandang wanita yang meronta kuat itu. Pisau lipat dikeluarkan dari koceknya.

" apa? Apa yang kau nak buat dengan pisau tu?!!!" Jerit wanita itu ketakutan

" haha.. bodohnya The Angels ni. Pisau di depan mata pun tak tahu apa gunanya. Kau rasa.. apa gunanya ek?" Soalnya.

" cuba kau tengok muka aku.." dia membuka cermin mata hitamnya. Terbeliak mata wanita itu.

" Mmmeera?!"

" yes.. cuba kau ingat kali pertama kita bertemu.." Meera meletakkan pisau di bibir Rien.

Flashback

" sorry Diana.. Teribbly sorry. Biar saya lapkan baju awak." Ujar Meera lemah dan perlahan. Malu apabila dirinya menjadi tontonan umum warga Dahlia.

Tangannya bergerak mengambil tisu basah di dalam poket. Pantas dia menghalakan tangannya ke baju Diana namun ditepis kasar.

" no! Jangan haraplah! I nak you ganti balik baju I! You tahu tak? Baju I akan bertambah teruk apabila dilap dengan tisu murah you tu!" Tengking Diana lagi.

" yup! Dasar perempuan sial tak sedar diri! Ada hati nak langgar Angels." Bidas Rien. Siap main tunjal tunjal kepala lagi.

End Flashback

" sekarang kau dah ingat Rien?"

" hei lepaskan aku bodoh! Sial! "

Dia mendekatkan pisau dengan mulutnya.

" mulut ini telah banyak menghina, mencaci, mencela aku. Patut ditoreh!"

Zaap!

" Arghhhh!!!!"

Bibirnya berdarah akibat ditoreh dengan pisua yang tajam.

" serve your right babe."

Dia meninggalkan Rien buat seketika.

###

" macam mana aku nak lepaskan diri??" Soal Rien dalam hati.

Dia terpandang akan tong asid yang terletak di atas meja. Lantas kerusinya digerak ke arah tong tersebut. ( Ala.. macam polis evo. Hihiks )

Baru sahaja Rien hendak menuang asid itu ke talinya dia terbunyi sesuatu.

Tit! Tit! Tit!

Booommm!!!!!

Rien tak sempat lari. Bom meletup bersama dirinya. Air mata kesal mengalir keluar sebelum dia menutup mata buat selamanya

###

Meera tersenyum gembira. Akhirnya mati pun Rien. Sekarang tagertnya adalah Diana.

' Diana.. you better get ready '

###

Ding Dong!

Loceng rumah berbunyi. Diana yang sedang leka menonton tv bergegas ke muka pintu. Hari ni dia seorang diri di rumah.

" Argghhhhhhhh!!!!!! Yana!!" Diana menjerit histeria apabila melihat kepala sahabatnya, Yana berada di luar pintu. Mata Yana terbeliak memandang ke arahnya. Bergegas Diana menutup pintu dan berselubung di bawah selimut.

Dia ketakutan. Dia pantas menelefon polis. Namun, bateri telefonnya habis. Diana berbaring ketakutan sehingga terlelap.

###

Spalsh!

Dia membuka mata. Memandang sekeliling. Hairan. Di mana ni??

" Aku.. kat mana?" Soalnya dengan suara yang serak. Wanita yang membelakanginya menjawab.

" akhirnya kau dah sedar.. Diana."

" kau siapa?! Lepaskan aku! Aku tak kenal kau! Apa yang kau nak dari aku?!" Jerit Diana histeria. Terus terbayang imej kepala Yana dihadapan rumahnya.

" kita dah lebih dari kenallah Diana."

" tak! Kau tipu! Aku tak kenal langsung kau!" Jerit Diana lagi.

" kau kenal Meera?"

Tersentap Diana sekejap.

" jangan cakap yang kau ni Meera! Hei Meera dah lama mati lah bodoh!" Tengkingnya lagi.

" ouh. Ye ke? Kau atau aku yang bodoh sekarang ni?" Wanita itu membuka cermin mata hitamnya. Terbeliak mata Diana memandang Meera. Yang masih hidup.

" jawab! Kau atau aku yang bodoh sekarang?!!" Soal Meera dengan nada yang tegas dan kasar.

" okey, fine. Kalau kau tak nak jawab.. aku harap.. kau tak menyesal bila tengok semua mayat The Angels.." Meera mengheret Diana ke sebuah bilik.

Mata Diana terbelalak melihat semua mayat kawan kawannya.

Farra dengan mata yang dicungkil

Sara dengan mulut yang dirobek. Macam hantu jepun

Yana tanpa kepala. Badan sahaja. Kepala berada di sebelahnya.

Rien rentung habis badan. Akibat dibom.

Semua mayat itu usus perutnya dirobek. Hanya tinggal kulit sahaja.

Hanya Diana sahaja yang masih hidup. Memerhati kawan kawannya yang mati dengan  terseksa akibat perangainya sewaktu zaman remaja.

Memang dia menyesal. Namun.. waktu tak boleh diundur. Dia menangis kesedihan.

" sekarang.. dah tiba giliran kau."

Meera mencapai pisau oemotong daging. Pisau itu diangkat tinggi. Ketawanya bergema.

" hhhahahahaha!!! Mati kau mati!!"

Mukanya yang dipenuhi darah dan tangan yang memegang pisau pemotong daging amat menakutkan Diana. Dia terjerit ketakutan.

" Meera.. please... jangan.. jangan bunuh aku! Aku merayu! Kau gila ni Meera! Jangan! Kau pyscho!"

Namun semuanya dah terlambat apabila pisau pemotong daging dah terbenam di dalam kulitnya.

" arrghhhhhhh!!!!!!"

" hahaha.. puas hati aku. Sekarang dendamku dah terbalas!" Meera menghampiri mayat Sara.

" Clara tengoklah! Kematianmu aku dah balas dengan kematian! Mereka semua dah mati! Clara aku harap kau dapat tengok kejayaan kita bersama." Meera menjulang mayat Sara. Darah meleleh keluar.

" Mmee..ra.."

###

PyschoWhere stories live. Discover now