Part 4

111 9 1
                                    

Flashback :

" Di! Meera Di! " kasar tepukan Fara. Namun tidak dipedulikan oleh Diana. Matanya fokus memerhati gelagat Meera yang riang. Ohh.. Happynya kau ye.. Kau tengoklah nasib kau lepas ni! Aku akan hantar kau kepada Pencipta!

Lantas enjin kereta dihidupkan. Kereta dipandu pada tahap paling maksimum. Tujuannya adalah untuk melanggar Meera. Entah bagaimana hatinya terdetik untuk membunuh orang. Yang penting, sakit hatinya hilang.

" woi Di! Kau dah gila ke?! " jerit Rien yang terkejut melihat cara pemanduan Diana yang agresif. Macam pelesit! Kecut perutnya.

" ahh! Shut up! Aku nak langgar Meera! Biar dia mampos! Biar lenyap dari muka bumj ni!" balas Diana kasar.

" kau tak terfikir akan risiko dia ke?!" tengking Yana pula. Sebaik sahaja Yana habis berkata ayat itu serta merta Diana brek mengejut.

Dum!

" Cla.. Clara.. Di!!! Kau dah.. Bunuh Clara!!!!" serta merta keadaan di dalam kereta jadi kecoh! The Angels kalut untuk melepaskan diri. Diana pula pantas meninggalkan tempat kejadian. Dia panik! Akibat ikutkan rasa amarah, dia kini menanggung padah!

2 tahun kemudian,

Dia kini kembali ke sekolah. Kembali selepas 2 tahun peristiwa Clara dilanggar lari. Dia sudah report pada pihak polis tetapi pihak polis tidak berjaya mengesan pemandunya. Ahh.. Itu semua tipu! Dia tahu, ada orang telah rasuah polis. Sebab itu sampai sekarang pemandu audi itu tak dijumpai. Walaupun bukti sudah banyak diberi.

Takpe.. Kalau polis tak boleh buat kerja, dia boleh buat sendiri. Dia akan bunuh pembunuh Clara. Dendam tetap dendam. Mesti dibalas.

Sejak Clara pergi, betapa susah hidupnya. Sudahlah dirinya digelar sial oleh kedua ibu bapa. Dibuang keluarga. Mujur ada keluarga yang sudi ambilnya sebagai anak angkat. Dan mengajarnya selok belok tentang dunia mafia. Dan dia akan membalas budi keluarga angkatnya dengan mengambil alih perniagaan keluarga barunya. Sambil itu mencari dalang pembunuh Clara.

" Miss Meera, ada call."

Lamunannya terhenti diganggu oleh PA. Dia melemparkan senyuman manis sebelum menjawab call tersebut.

" annyeonghasseyo, Meera here." seriys mukanya.

" really?? Alright! I will be here in ten minutes." pantas telefon diserahkan kepada PA nya.

" Nini, please cancelkan appoinment for this day. Urgent!" berdesup Meera keluar. Tahulah dia pandai dalam mempertahankan diri tapi tak payahlah nak berdesup bagai.

Buk!

" aduhhh..." rintihnya perlahan. Nini yang melihat Meera terlanggar pintu pantas ketawa. Dengan Meera takpe gelak sebab dia jenis sporting. Bukan macam encik Lee Zhen. Serius memanjang. Ninj happy bila Meera start uruskan syarikat ini. Mudah dibawa berbicara.

" haa.. Gelakla gelak. Saya tembak baru tahu. Adulaa... Nasib malang sungguh. Bahana lari tak tengok depan." Entah apa yang Meera bebelkan Nini tak nak ambil pusing. Dia hanya ketawa. Meera oantas memulas pintu dan berdesup pergi.

" cik meera! Jangan jatuh tangga pula ya!" sempat Nini berpesan. Kot kotlah Meera terjatuh lagi. Bukan syarikat ni takde lif tapi Meera lebih suka gunakan tangga. Saje untuk latih kaki. Katanya lif hanya untuk orang yang malas.

Buk! Buk! Buk!

Ketawa Nini terhenti. Pantas langkah diatur menuju ke tangga. Dilihat Meera tengah bergolek macam nangka busuk. Makin kuat Nini ketawa.

" cik meera okey?!" laung Nini apabila tidak kedengaran lagi bunyi orang jatuh. Lambat lambat Meera menjawab.

" saya okey! Jangan risau!" laungnya. Nini makin kuat gelak. Haih, Meera walaupun nampak tegas sejak ambil alih syarikat LZ ni tapi tetap ada kelucuannya. Hanya orang yang rapat degannya tahu.

√√√

" cik meera right? OMG! Are you okay? Kenapa lebam lebam muka you ni?!" soal pemuda itu dengan nada yang tinggi.

" ya ya. I okey. Dahlah. Mana maklumat tu??" soal Meera. Sempat lagi lap lebam kat bawah bibir. Haih...

" ni dia.." pemuda itu mengeluarkan beberapa fail. Meera meneliti fail tersebut. Hmm lengkap.

" good job. Ni dia upah you."

√√√

Maklumat penting sudah berada dalam genggamannya. Tunggu masa untuk balas dendam.. Hmm... Kau tengoklah the Angels. Nanti baru kau tahu langit tu tinggi ke rendah.

Teringat semula kejadian selepas kematian Clara. Meera nekad berjumpa dengan The Angels. Untuk mendapatkan sebabnya.

" hoi the Angels! Kau kenapa pergi langgar Clara?!" sengaja dikuatkan suaranya. Mujur tiada orang

" eh eh.. Kau ada bukti ke?? Nak tuduh kami sesuka hati??" bidas Sara, berlagak tenang walhal hati didalam sudah tak keruan. Dia takut rahsianya terbongkar.

" main tuduh sesuka hati!" tambah Yana pula. Meera sudah menggelegak.

" memang aku tiada bukti! Tapi mata aku yang tengok kereta kau! Langgar Clara! Aku boleh jadi saksi!" tegas nada Meera. Namun tidak dipedulikan oleh the Angels.

" heh! Kalau berani reportla . tapi aku sure yang my papa takkan benarkan aku berada di penjara kalau aku yang buat!" berlagak! Nampaknya Diana sudah terperangkap.

" so, betullahkan kau buat? Kau memang tak guna! Aku akan report kat.." badannta ditolak sehingga masuk ke longkang.

" kau diam! Kalau tak.. " Diana memandang tong sampah hitam di tepi.

" tong ni akan kena kat baju kau. Sama ada kau diam atau tak tong sampah ni memang akan kena kat kau. Perempuan sial! Disebabkan kesialan kau! Clara mati. Ikutkan aku nak bunuh kau. Tapi.." Diana berhenti seketika.

" tapi Clara yang bodoh selamatkan kau! Sebab kau siallah Clara mati!" sambung Rien. Merah menyala muka Meera masa tu.

" girls! One two three!!"

Isi di dalam tong dicurahkan ke atas Meera. Meera hanya membongkok. Tidak beriaksi. Hatinya sudah tekad. The Angels wajar diajar!

Clara, aku akan tuntut kematian kau! Moga kau tenang di sana!

√√√

PyschoWhere stories live. Discover now