Bahunya di tepuk. Mengejutkan dari lamunan tentang insiden lama.
" cik, cik Diana dah sampai." meleret senyuman Meera mendengar nama itu. Nama yang dibenci. Nama pembulinya. Kali ini ia akan terbalik.
" okey. Saya datang sekarang." dia bingkas bangun. Menuju ke bilik Diana. Dia yakin yang Diana tidak cam lagi akan mukanya.
Tok! Tok! Tok!
" masuk!"
Pintu dibuka. Dia masuk dan memberi senyuman kepada Diana. Musuhnya.
" annyeonghaseyo. Nana imnida." katanya sedikit tunduk. Diana mengerling ke arahnya. Dasar anak orang kaya bongkak!
" apa urusan sampai ke sini?" wah! Kasarnya. Mujur tak cam siapa dia ni.
Pistolnya masih setia di sebalik jaket. Okay, Diana tunjuk lagak, dia pun akan tunjuk lagaknya jugak. Tunggu ye.. 😘
" saya datang ke sini atas urusan penyerahan fail ni tepat tepat ke meja cik. Kalau tiada apa apa saya keluar dulu ye. Thanks." katanya pantas sebelum berlalu.
Diana mengambil fail yang diberi. Lantas dimasukkan ke dalam tong sampah. Huh! Menyemak. And.. The woman, hmm.. Like a mystery person. Macam pernah ku lihat...
√√√
Note:
Okay sebenarnya tak tahu tgh merapu apa tu.. Sbb time syok tulis citew ni.. Asyik kene ganggu je.. Okey. Sorry .. Mianhe.. Ni yang betul ni.. Tapi citew ni bukan setakat ni je.. Tengok bawah lagi yee...... Peace? ✌✌
√√√
Someone P.O.V.
Ahahahah!!
Padah menanti kau Diana! Kau buang fail tu bermakna kau dan syarikat ni akan mendapat padahnya. Hahahaha..
Kau akan sengsara. Kau akan kehilangan kemewahan ini sama seperti aku lose my family. You wait ya darling.. Your time will come soon.. Muah.😘
√√√
Di Butik Angels,
" hi, welcome tu Angels world." sapa penyambut tetamu. Dia tersenyum. Memerhati di segenap butik itu. Hmm boleh tahan.
" mana pengurus butik ni? Dia ada tak?" soalnya. Penyambut tetamu itu hairan dengan soalannya.
" ahh.. Don't worry.. Saya hanya bussiness contact je. Ada urusan peribadi untuk dibincangkan. ( entah mengarut hape dia ni. )
" ouh.. Jom. Ikut saya." katanya. Dilirik seketika tag nama. Hmm.. Xena.
Mereka berjalan menuju ketingkat atas butik Angels. Sampai di sebuah pintu, diketuk pintu tersebut.
Tok! Tok! Tok!
" masuk. Hah. Xena? Ada apa?"
" miss Rien, ni ada tetamu yang hendak jumpa. Hmm .. Saya tinggalkan awak kat sini ya? Pergi dulu.." Xena meminta diri. Membiarkan Rien dan dia di situ. Dia tersenyum sinis.
" hai Rien. Lama tak jumpa kau."
√√√
Oh my god!
YOU ARE READING
Pyscho
Mystery / ThrillerDibuli disebabkan tertumpah air bandung ke baju. Dibuli pula dengan kejam. Memang tak patut! The Angels, gegadis yang cantik bak bidadari namun punya hati busuk dan hitam. Sejak insiden air bandung terkena baju salah seorang The Angels Meera dibuli...