"Utéct z Rozbouřeného ostrova je přeci nemožné," složil král hlavu do dlaní.
"Právě proto budu potřebovat vaši pomoc," řekla klidně Nerlame a vysvětlila jim svůj plán. Král Arald zajistil muže, kterým nejvíce důvěřoval, a rádce strávil s Nerlame zbytek dne nad mapami. V noci tajně všichni tři opustili v dlouhých pláštích Mramorový palác. V zátoce již byla připravena loď.
"Vskutku rád jsem vás poznal, Nerlame," řekl král Arald.
"Děkuji za vaše pohoštění," odpověděla podle zvyků Nerlame a pozastavila se nad tím, co právě vyslovila. Za vaše pohoštění? Vždyť mě zajal! Král Deronen se jen pousmál.
"Šťastnou cestu!" Nerlame se otočila a Zlatý král se za ní díval. Náhle se otočila a přiběhla zpátky.
"Tady," vytáhla dýku se slony. "Zapomněla jsem vám ji vrátit."
"Nechte si ji."
"Ne. Víte přece, co mě podle plánu čeká. Tohle by to jen zkomplikovalo."
"Doufám, že se ještě setkáme, Nerlame," dotkl se konečky prstů její tváře, jakoby byla pouhou vidinou.
"Díky za všechno," řekla tiše a nastoupila na loď. Král se díval za lodí, dokud mu zcela nezmizela z dohledu. Rádce Pelart svého krále pozoroval s obavami.
Za úsvitu zakotvila loď u pevniny a Nerlame s šesti vojáky doplula ve člunu na břeh. Čtyři vojáci se s ní vydali podél pobřeží na sever. Šli celý den a utábořili se ve Východním hvozdu, který se táhl až na sever k Opuštěnému hradu.
"Je tu bezpečno?" zeptal se Nerlame jeden voják.
"Ano. Hlídky potulující se kolem Opuštěného hradu jsou ještě zhruba půl dne cesty odtud. Vlci a medvědi se v této oblasti vyskytují jen zřídka, ale raději postavíme hlídky." Přečkali noc a pokračovali podél pobřeží k Opuštěnému hradu.
V podvečer Nerlame zpomalila krok a zašla s vojáky zpět do Východního hvozdu:
"Vraťte se zpátky," šeptala. "Už jsme velmi blízko. Díky za vaši pomoc!"
"Budeme vás sledovat, dokud si vás nepřevezmou vojáci severu." Nerlame přikývla a rozběhla se.
Utíkala jako o život. Schválně probíhala všemožným houštím a blátem. Rozcuchala si vlasy a vyběhla z lesa k pobřeží. Zastavila se, aby popadla dech a rozběhla se dál. Brnění ji táhlo k zemi a měla velkou žízeň. Nutila se utíkat dál. Vzhlédla a spatřila siluety dvou koní s jezdci, jak se k ní přibližují s kopími v rukou. Z posledních sil zrychlila, a když se jezdci přiblížili a ona rozeznala jejich rudé pláště s černým drakem, klesla na kolena do trávy. Opřela se o ruce a těžce dýchala.
Jeden jezdec seskočil z koně a pospíchal za ní:
"Co jsi zač!"
"Jsem Nerlame," snažila se popadnout dech. "Velitelka vojsk Severní říše. Utekla jsem Zlatému králi. VODU!" Jezdec jí podal vodu, vzal Nerlame na koně a vrátili se na Opuštěný hrad.
Opuštěný hrad byl důležitým cvičištěm kadetů Severní říše a jeho pánem byl králův mladší bratr Bidor. Bidor okamžitě poslal zprávu do Herldamu. Odpověď přišla velmi rychle a Nerlame byla v doprovodu družiny poslána do královského města.
Přivítání ji tentokrát nečekalo. Lidé se na ni dívali a ve tvářích se jim odrážely pochybnosti. To není dobré. Pomyslela si Nerlame. Projeli Novým městem přes most do Starého a zamířili na východ. Ve městě se na nízkém kopci tyčil Královský hrad. Obrovská kamenná stavba s mnoha věžičkami s černými střechami a rudými praporci.
Nerlame sesedla z koně a králova garda jí sebrala zbraně. Odvedli ji beze slova do temného žaláře pod hradem. Tohle už v jejím plánu nebylo.
Pozastaveno... Díky za pochopení ;)
ČTEŠ
Příběh Nerlame
خيال (فانتازيا)Severní říší po mnoho let zmítá krutá válka. Nikdo už nepamatuje, proč a kdo toto nekonečné krveprolití začal. Síly slábnou a naděje se rozplývá. Blíží se konec jednoho velkého národa. Velitelku severních vojsk Nerlame přivede osud do situace, která...