De laatste keer verhuizen

4 0 0
                                    

We kregen te horen dat de boederij afgebroken zou worden.  Daarom zouden we moeten verhuizen.  Mijn moeder en haar vriend leken het het beste dat we naar Dalfsen zouden verhuizen,  doordat de kinderen van haar vriend daar ook bij hun moeder woonden.

We gingen in het dorp wonen.  Het was een grote woning,  waar we gemakkelijk met 6 personen in konden wonen.  Het was een leuke woning. 

Ook moesten we weer naar een nieuwe school. Het was toch weer even kijken, of het een leuke school zou worden.  Maar het is goed uitgepakt.  Het is een super school. 

Ik kwam op die school in groep 6.  Anderhalf jaar na de scheiding.  Ik had die tijd een pruik,  doordat het erg slecht ging met mijn haar.  Ik stond die eerste schooldag 2 uur voor de spiegel,  doordat ik weer erg zenuwachtig was voor de reacties.  Maar ze accepteerden het.  Ik heb eerst een korte presentatie gegeven,  doordat veel kinderen zaten met vragen.  Ik wilde er graag over vertellen,  zodat mensen het gewoon wisten.  En dat ze niet allemaal over mij zouden roddelen wat er toch aan de hand was.  Ze reageerden begripvol en ik was zoo opgelucht.

Ik had wel een meisje in de klas die ik niet mocht.  Ik weet niet wat het was,  maar zij mocht mij niet en ik haar niet.  Het was raar,  maar het zat het niet goed tussen ons.  Maar in groep 8,  kwamen we naast elkaar zitten,  en zette we allebei een knop om.  Het het werkte.  We voetbalden samen,  en spraken ook af.  Ze is zelfs tot de dag van vandaag mijn beste vriendin.

Mijn verleden...Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu