Een nieuwe tijd

6 1 0
                                    

In Oldenzaal aangekomen:

We gingen kijken naar het nieuwe huis dat mijn moeder gekocht had.  Dit was vlakbij mijn opa en oma.  Het was een mooi huisje op een mooie plek.  Er waren veel leuke kinderen waar je mee kon spelen.  Het was een erg gezellige buurt. 

Al snel maakte ik nieuwe vriendinnetjes.  Ik ging naar een nieuwe school waar het wel eventjes wennen was.  Nieuwe docenten en nieuwe kinderen.  Nieuwe regels en nieuwe omgeving.  Het was de eerste paar dagen eventjes wennen,  maar later werd het erg leuk.  Het was erg gezellig en we deden ook erg veel met elkaar buiten schooltijd.

Mijn oma kwam veel oppassen,  wanneer mijn moeder werkte.  Dat was erg gezellig.  Maar op een gegeven moment,  ging het niet zo goed tussen mij en mijn moeder.  We hadden veel ruzie, en we waren het bijna nooit eens met elkaar. Ik ben zelfs een paar keer weggelopen..  Het werd me een beetje teveel.  Alles ging zo snel opeens. 

En toen kwam opeens ook nog die oude vriend van mijn moeder opduiken.  Ik had er niet zoveel ee op dat moment.  Konden ze dan niet even wachten???

Ondanks hij af en toe kwam,  ging het verder goed op school.  Het was erg gezellig en kinderen accepteerden elkaar.  Ik zou graag met hun naar de middelbare zijn gegaan,  maar dat kwam er niet van.  Ik moest afscheid nemen aan het eind van groep 5,  doordat we bij die nieuwe vriend gingen wonen in Zwolle. 

Het nieuwe huis was een hele grote boederij.  Het was er erg mooi.  Ik had er nooit aan gedacht hoe het op een boederij zou zijn,  maar dit was waar ik thuis hoorde.   Het was fijn om elke dag buiten te zijn.  De dieren,  de buitenlucht,  het huis..  Het was perfect.

Die nieuwe vriend had ook 2 kinderen.  Een jongen,  ongeveer op dezelfde leeftijd als ik toen.
En een meisje die bijna net zo oud was als mijn zusje.  Toen we ze voor het eerst zagen klikte het.  Het was heel raar om te zien ,  hoe snel dat bij ons ging.  Ik beschouwde hen gelijk al als familie,  want zo voelde het.  Ik had er de meeste lol mee,  en we gingen liever met hen om ,  dan met andere vriendjes of vriendinnetjes.  Tussen mij en die nieuwe vriend ging het gelijk al een stuk beter,  en het begon al snel als familie aan te voelen.  Het was fijn om met z'n zessen in huis te zijn.  Je verveelde je je nooit en je had altijd lol.
Een tijd om nooit te vergeten..

Mijn verleden...Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu