"Tae ra. Hari ini boleh tak temankan oppa beli barang," tanya Xiumin oppa. Aku mengangguk dan tersenyum. Xiumin membalas senyumanku. "Hyung, aku pun nak ikut juga. Takkanlah ajak Tae ra je. Ini tidak adil," ujar Baekhyun. "Tae ra is my baby. Ajak Tae ra je is not my style. Aku pun nak ikut la hyung," kata Kris pula. "Okay, macam ni lah. Kita semua pergi,"kata Xiumin oppa dengan lembut. "Takkanlah nak pergi semua. Dahlah adik-beradik ramai. Susahlah nanti," rungut Chanyeol pula. "Habis tu dah semua nak ikut. Bawa je la semua," kata Xiumin oppa dengan tegas. Aku perasan yang air muka Xiumin oppa berubah. Aku tahu Xiumin oppa ni tengah marah. "Takpelah oppa, Tae ra duduk kat rumah je. Lagipun Tae ra ada banyak kerja sekolh nak siapkan. Nanti tak sempat. Dan lagi satu, kan luhan oppa nak balik petang ni. Nanti takde siapa pula kat rumah," kataku. Xiumin oppa hanya tersenyum dan mengagguk. "Nasib baiklah kita ada adik perempuan macam ni. Mature, bukan macam korang. Dahlah. Cepat siap," kata Xiumin oppa. "Hyung, biar aku dengan Sehun teman Tae ra di rumah. Lagipun bahaya tinggal dia sorang-sorang," kata Kai oppa sambil memandang le arah Sehun oppa. Sehun oppa hanya leka memandang gajet yang dipegangnya itu. Xiumin oppa mengangguk. Setelah semua selesai bersiap, mereka pun pergi ke Pasar Raya yang terdekat. Hanya tinggal aku,Sehun oppa dan Kai oppa.
Aku bosan menonton tv. Aku melihat Sehun oppa sudah terlena dia atas sofa. Kai oppa pula sedang bermain fonnya. Aku menutup tv lalu keluar ke luar rumah. Aku duduk di buaian yang tersedia di halaman rumah. Aku tiba-tiba teringat akan ibu dan bapaku. Ibu dan bapaku sudah lama pergi meninggalkan kami.
Flashback
"Tae ra, Tae ra kena janji dengan mama tau. Tae ra kena janji dengan mama yang Tae ra akan belajar bersungguh-sungguh, jaga oppa-oppa kamu. Jangan bagi diorang sakit hati. Kamu tahu kan apa terjadi bila diorang sakit hati," kata mamanya a.k.a Puan Kim Bo Young. Aku mengangguk dan tersenyum.
End flashback
Tanpa sedar air mataku mengalir. Ini pertama kali selepas 7 tahun ibu bapaku pergi meninggalkan kami 13 adik-beradik. Aku merasakan bahawa ada jari lembut mengelap air mataku. Aku memandangnya dan tersenyum kelat. Rupa-rupanya itu ialah Kai oppa. "Tae ra, kenapa menangis ni. Oppa tak suka tengok Tae ra menangis sebab terkenangkan mama dan papa, okay dear. Dah berhenti nangis. Kalau tak berhenti, oppa report kat kris oppa. Biar kris oppa marah baby dia ni," kata kai oppa sambil mengacah aku untuk menelofon kris oppa. Selain kris oppa dan chen oppa, aku rapat juga dengan kai oppa. Kai oppa ni selalu ada kat mana aku berada. Kononnya bodyguard upahan. Aku tersenyum lalu memeluk kai oppa. Selepas aku meleraikan pelukan, aku melihat kereta milik suho oppa meluru masuk ke dalam garaj. Aku berlari menuju ke arah mereka untuk membantu mereka membawa masuk barang yang dibeli.
Bersambung
Sorrylah, update lambat sangat. Takde idea yang datang. Btw, dah baca tu please vote and comment pendapat anda okay.
YOU ARE READING
Exo is my brother
FanfictionTae Ra. Seorang gadis yang berusia 16 tahun dan mempunyai 12 orang abang. Nak tahu kisah selanjutnya bacalah ff ni.