Tae ra baru sahaja selesai mandi. Di nengambil telefonnya dan mesej kepada So you.
Saya : so you, esok kau tak payah ambil aku la. Aku rasa tak sedap badan.
So you : kau okay ke tak ni? Nak aku bawa pergi hospital?
Saya : kalau kau rajin.
So you : tunggu jap. Dalam 15 minit aku sampai.
Saya : kau betul nak bawa aku ke?
So you : habis tu. Siapa tak risau bff dia sakit.
Saya : okay aku tunggu. Bye
Aku terus menukar pakaian. Hurm, aku rasa nak pitam tapi aku tahan sebab taknak oppa risau. Selesai tukar baju, aku mendapat satu mesej.
Kris : tae ra, sampai bila tae ra nak berkurung dalam bilik tu.
Aku hanya membaca mesej itu. Aku berasa sebak.
Kai : tae ra, kawan tae ra datang. Kenapa dia datang? Dia nak bawa tae ra pergi mana?
Saya : kai oppa jangan risau ye. Tae ra bak tenangkan fikiran. Kalau ada apa-apa nanti tae ra call la.
Aku terus turun dan menuju ke pintu rumah tetapi tanganku ditarik oleh seseorang. "Tae ra nak pergi mana lawa-lawa ni," tanya kris oppa. Aku hanya mendiamkan diri. Aku cuba untuk melepaskan pegangan tangan kris oppa tetapi tak berdaya. "Selagi tae ra tak bagitau selagi tu la oppa tak lepaskan. Tae ra nak jumpa lelaki tadi ke," tanya kris oppa. "Kalau ye oppa nak buat apa? Nak lempang tae ra? Oppa tak nampak ke kawan tae ra tunggu kat luar tu," balasku. Kris oppa melepaskan pegangan tanganku dan mengeluh. Aku terus membuka pintu dan menutupnya dengan lembut. "Cepatlah tae ra. Nanti hospital tutup," kata so you. Aku mengangguk.
Kris p.o.v
"Aku terdengar yang so you tu kata hospital. Dia nak bawa tae ra pergi mana," tanya kris kepada adik beradiknya. Semua mengangkat bahu. "Aku rasa kita kena ikut diorang," kata kris. "Ish, kau ni. Tak serik-serik lagi ke. Disebabkan pagi tadi tae ra berubah. Entah bila kita dapat tengok dia ceria, suka buat lawak," tegur xiuminEnd p.o.v
Sampai je do hospital, aku berasa yang aku pening sangat. Tiba-tiba aku pengsan. Sebelum pengsan, aku terdengar yang so you menjerit memanggil namaku.
So you p.o.v
"Eh, rara. Kau kenapa? Bangun rara. Doktor, nurse. Tolong kawan saya," jerit so you. Beberapa orang nurse datang menolak tae ra dia atas stretcher. Dalam beberapa minit, so you mengambil fon tae ra kerana dpktor ingin merawatnya. Doktor beritahu so you bahawa tae ra demam panas dan dehidrasi kerana kekurangan air dan makanan. "Macam mana ni. Aku kena telefon oppa tae ra ni," kata so you lalu mendail nombor oppa tae ra.
Chen : hello, tae ra. Tae ra kat mana.
So you : oppa, ni so you.
Chen : oh, so you rupanya. Kenapa so you call. Inikan fon tae ra.
So you : oppa, lepas dengar berita ni oppa jangan terkejut tau.
Chen : berita apa? Tae ra ke? (highnote)
So you : oppa ni, janganlah buat highnote. Sakit telinga so you.
Chen : mianhae, mianhae. Cakaplah cepat.
So you : tae ra, dia kena tahan wad sebab demam panas dan dehidrasi kerana kekurangan air dan makanan. Tadi dia pengsan, mujurlah kat hospital.
Chen : apa? (Suara highnote). Pengsan. Jap, so you tunggu kejap, nanti oppa semua datang.
So you : cepat sikit. Saya nak cakap something dengan oppa.
Tamat perbualan.
End p.o.v
Setelah beberapa minit, oppa tae ra semua sampai. "Hah, so you. Mana tae ra," tanya lay. "Tae ra ada kat dalam. Doktor tengah check," kata so you. "Oppa, sebelum oppa masuk tengok dia. So you nak kata something. Please oppa, so you sebak bila dia cakap macam ni," kata so you lagi. "Apa," kata oppa-oppa tae ra serentak.
Flashback
Tae ra : so you, aku nak tanya something boleh?
So you : apa dia. Jangan tanya bukan-bukan ye.
Tae ra : kau ada abangkan. Lagi ramai dari akukan.
So you : aah, kenapa? Ada masalah ke?
Tae ra : oppa kau layan kau macam mana.
So you : oppa aku tak kisah pasal aku. Selalunya mama dan papa aku yang ambil berat. Biasalah, anak tunggal perempuan.
Tiba-tiba air mata tae ra mengalir.
So you : aku minta maaf tae ra. Aku tak bermaksud nak kaitkan dengan mak bapa ni. Mianhae.
Tae ra : gwaenchana. Aku okay tapi aku tak faham kenapa oppa oppa aku tak bagi aku bergaul dengan budak lelaki. Aku tak faham.
So you : aku tak tahu la. Mungkin diorang ada sebab tersendiri.
Tae ra : tapi, aku cemburu tengok orang lain. Hari-hari dapat surat cinta termasuk kau. Aku ni, apa yang aku dapat. Kata-kata yang menyakitkan hati yang disebut oleh insan yang bergelar 'lelaki'. Aku dicemuh, dikutuk, diejek. Apa salah aku? Aku berterima kasih sebab aku ada oppa yang sayangkan aku. Aku sebenarnya rasa bersalah sangat sebab kurang ajar dengan oppa aku. Aku nak minta maaf tapi aku takut. Aku takut lepas ni aku jadi lagi teruk. Cukuplah kali ini je aku digelar adik yang kurang ajar.
So you : bukannya salah kau. (Memeluk tae ra). Kau tak salah. Aku tak pernah tengok kau layan lelaki kat sekolah. Aku tahu kau adik yang sopan, baik dan lembut.
End flashback.
Semua oppa tae ra hampir menangis apabila mendengar apa yang diceritakan oleh so you. Lebih-lebih lagi kris. Dia rasa bersalah kerana tidak dapat menahan marahnya. "Aku yang buat dia jadi macam ni. Aku yang salah," katanya. "Kau tak salah. Kita yang salah. Dahlah, jom kita tengok tae ra," ujar suho. "Oppa, so you balik dulu ye," kata so you. Mereka semua mengangguk. "Aku dah tahu akan jadi macam ni. So, aku bawa bubur so boleh dia makan kalau dah sedar," kata D.O. Semua masuk ke dalam wad yang diletakkan tae ra. "Tae ra. Panasnya badan tae ra," kata chen selepas memegang dahi tae ra. "Tae ra buat apa sampai jadi macam ni," kata luhan pula.
Bersambung
Sorrylah kalau citer ni tak best. Tapi kalau rasa menarik vote lah ye.
YOU ARE READING
Exo is my brother
FanfictionTae Ra. Seorang gadis yang berusia 16 tahun dan mempunyai 12 orang abang. Nak tahu kisah selanjutnya bacalah ff ni.