Pagi , macam biasalah rutin harian, bangun, mandi, makan, . Bro rileklah biasalah . Aku bangun dengan macam-macam rasa, sedih ada, gembira ada, takut pun ada. Family kena tinggal jauh. Sedih.
Member-member aku Jack, Edward, Bernard, Anderson follow aku menuju kejayaan. Dioranglah paling setia dengan aku selama ni . Aku bangga. Semua ada goals tersendiri, style memasing. Gembira. Yang takut pulak kat sana dahla kat negara orang putih, gila apa, ngan sape-sape jelah aku belajar kat sana.
Belajar kat MIT ibarat berada dengan einstein einstein kepala besar fuhhh. Aku tak mohon pun mana institut, universiti kat sana. Tapi memang aku luck lah dapat belajar kat sana. Selalunya kita kena cari universiti, tapi ni pulak universiti cari aku . Pelik doh . Papepun beruntung sangat. Yuran pun padu cam gila punya. Tak pandai sangat apanya lancau lah . Lol .
Dengan berbaju kemeja, pants, spek bulat. Aku pun dah bersiap. Aku keluar dari bilik aku terus ke ruang makan. Aku nampak mak dan kakak tengah masak makanan favorite aku. Kuew teow goreng padu punya. Ayah pulak tengah baca newspaper. Kuew teow goreng padu punya. Fuhhh terliur terburai aku dibuatnya. Mak aku pun panggil.
" Faiz ! Cepatlah nak mak dah siap masak untuk kamu " .
Ye mak, Faiz dengar , faiq kat meja makan ni ha belakang mak ni jew. Lol.Aku pun terus makan. Tanpa hiraukan sesiapa. Lepas dah setel makan, aku terus sarungkan kasut aku yang dah berbulan tak basuh. Pakai beg besar. Mak ngan ayah perhati je gelagat aku yang berbadan kurus, rambut tebal macam bieber. Fuhhh rasa bangga tiba-tiba.
" Adik, mak bangga dengan kau, make us proud okay? Mak sayang kau. Jaga diri kat sana ya nak ? ".
Aku tersiksa bagaikan kilat tembus dalam jiwa dan ragaku ini.
" Faiz, kau belajar kat sana elok-elok, jangan cari awek memanjang, kau punya masa depan cerah. Gunakan betul-betul " .
Yup, ayah, always the same.
" Aku bangga dengan kau, aku pun tak expect kepala kau cam gajah berupa rambut einstein. Gila doh. Goodluck lah budak, carikan akak pakwe hensem macam shawn mendes okay ? " .
Kepala bana kaulah.
Aku pun cium tangan, peluk, meraban buat kali ni . Sedih . Aku rasa sedih nak tinggalkan diorang. Aku pakai beg, buka pintu, lambai buat kali terakhir. Lepastu . . . zzzzzzzzz
YOU ARE READING
MASA
AdventureBudak-budak pandai selalu kena pijak kepala, tapi diorang tak pernah stop making people proud of them. Bacalah story ni sebab this story will make your mind blown up . " kau rasa benda ni boleh buat apa lagi ? " . Aku rasa , macam-macam , like seco...