airport

328 7 1
                                    

Aku pun terus dibuai dan dibuai dan dibuai. Aku pun tak sedar yang aku dah jejak depan airport. Aku pun buat taktahu je pape feeling je masa-masa lalu ahahahaha. Macam tak percaya je, dah 18 tahun ? Perghhh. Gila-gila je. Aku punya target nak dapat master. Nak kongker punya kongker punya pasal. Aku pun camtu lah.

Tapi akunyer member-member ni, dah berapa tahun dah mencipta buku cerita yang penuh dengan gembira, duka, gila, babun semua. Nak cerita pasal member ni , member aku semua dah 15 tahun melekat sampai sekarang. Memang dah jodoh kot ( kepalabana kau jodoh ) . Huh, sama-sama cipta pengalaman, sukaduka, macam-macam. Heaven katanya.

Dahlah tu cerita pasal member je takde lifelah pulak. Ehh ? Member-member lah yang buat kau senyum, ketawa, buat kau marah, bosan, semua ada. Ingatlah budak-budak,  kawan selamanya, awek tak kira masa. Finally, aku dah habis mengelamun asyik main throwback macam apa je.

Pakcik yang hantar aku tu pun tersenyum-senyum tengok aku berangan tersengih-sengih macam orang tak betul.
" kau ni happy je aku tengok "

" memanglah pakcik, pengalaman masa dulu-dulu ni bukan senang nak rewind balik pakcik "

" hmm yelah, kamu nak ke mana ni? Bawak beg banyak, rambut cam pokok kelapa sawit, warna coklat, nak pegi europe ke ? "

" wow pakcik, incrediblenya pakcik ni, saya nak pegi belajar kat negara omputeh. Nak dapat banyak ilmu kat sana. Kalau saya dah balik Malaysia, saya boleh tolong orang buat kerja "

" ehh, kat malaysia pun pendidikan dah maju, lagi up-to-date.  kenapa nak belajar kat sana ? "

Malas aku nak bertekak ngan pakcik ni, aku yang belajar, dia pulak susah hmmm papelah pakcik.

" k lah pakcik, saya angkat beg saya dulu, nanti saya dah balik malaysia, pakcik tolong ambik saya ye ? "

" Ye boleh, kalau pakcik hidup lagi ye nak ". 

" Yes pakcik ". Lalu aku pun ambik beg berharga semua and aku salam pakcik tu. Last word aku kat pakcik tu
" geraklu pape roger pokcik "

MASAWhere stories live. Discover now