mch 5

15K 588 2
                                    

“ Baby, demam tu okey dah ke? Macam mana Baby rasa sekarang ni?” aku meletakkan tanganku di atas dahi dan lehernya. Panas. Sejak pagi tadi demamnya tidak kebah – kebah pun. Aku ingin mengajaknya ke hospital tetapi dia pula yang enggan mengikutiku. Risau aku dibuatnya. Aku tidak pergi ke kerja hari ini. Seharian aku duduk di rumah menjaganya.

“ Baby nak tidur. Bobo jangan kacau Baby la” Syed Putera Airiz menepis tangan isterinya. Maafkan abang sayang. Tapi sekarang dah pukul 3 pagi. Sayang kena juga tidur. Janganlah risaukan abang sayang.

Syed Putera Airiz memang sudah jatuh cinta pada budak cengeng bernama Qiz Zahra ini. Budak ini bersungguh – sungguh melayan aku sebagai suami. Tak pernah abaikan tanggungjawabnya sebagai seorang isteri. Sayang sungguh Syed Putera Airiz kepada isterinya itu. Dia berjanji tidak sama sekali akan menyusahkan isterinya itu. Sudahnya isterinya pergi ke kerja kekadang sehingga lewat malam kerana kes kecemasan atau perlu menjalankan pembedahan.

Selepas ini sayang, abang janji tidak akan sama sekali biarkan sayang kerja sampai macam tu sekali. Abang akan kerja keras dan akan menyara hidup sayang. Sayang hanya perlu menjadi ratu di hati abang.

“ Abang...eh sori! Baby makan ubat ni. Nak sembuh cepat kan? Cepat makan Baby. Bobo takkan tidur selagi Baby tak makan ubat.” Tersasul panggil abang la pula!

Syed Putera Airiz mendongak dan memakan ubat yang dihulurkan oleh isterinya itu. Dia menarik tangan isterinya menyuruhnya tidur di sebelahnya. Qiz Zahra baring di sebelah suaminya itu dan meletakkan kepalanya di atas lengan sasa suaminya. Rezeki jangan ditolak....selesa wo tidur atas lengan dia!

Syed Putera Airiz pula melentokkan kepalanya di atas dada Qiz Zahra. Qiz Zahra mengusap lembut rambut suaminya. Tidurlah wahai suamiku.

Masing – masing hanyut dalam kehangatan perasaan cinta yang membara. Kini, mereka menjalani hidup mereka sebagai suami dan isteri dalam erti kata yang sebenarnya. Malam itu merangkak dengan seribu satu rahsia miliknya, melakarkan sejarah buat kedua – duanya. Moga – moga bahtera kebahagiaan yang dibina akan berkekalan buat selamanya. Amin.

(๑❛ ‿ꆚ❛๑)(๑❛ ‿ꆚ❛๑)(๑❛ ‿ꆚ❛๑)(๑❛ ‿ꆚ❛๑)(๑❛ ‿ꆚ❛๑)

my childish husbandWhere stories live. Discover now