Saphira's part

11 1 0
                                    

~*~Saphira  ~*~ POV

Ik staar verstard naar Liv die weg sprint en zonder te wachten het zebrapad op rent. Ik wil schreeuwen maar er komt geen enkel geluid uit mijn mond. Er toetert een auto nog geen een meter van haar vandaan en... ze springt. Ik zie hoe ze de motorkap raakt, hoe ze er aan de achterkant weer wordt af gekwakt. En dan verdwijnt ze, alsof ze er nooit is geweest. Aly naast me laat een verschrikte kreet horen. 'Rennen!', gilt ze en ze trekt me mee. Het is nu een chaos op het kruispunt, overal staan bange mensen en auto's staan verspreid op de weg. Van Liv is geen spoor te bekennen. Aly laat haar hand op het hek rusten en het gaat als vanzelf open. 'We moeten meneer Martin waarschuwen!', verklaart ze paniekerig. 'Nee, we moeten haar halen. We moeten Liv terugkrijgen!', schreeuw ik terug, maar ze luistert niet, ze rent de gang uit en ik ben gedwongen haar te volgen. We komen in de kroonzaal uit en Aly barst in tranen uit. Mietje, Liv zou in huilen uit mogen barsten, maar ik weet heel zeker dat ze dat niet zal doen. Iedereen in de zaal kijkt me aan. 'Liv.', beantwoord ik hun onuitgesproken vraag. 'Ze was plotseling verdwenen. We moeten haar terughalen. Ze sprintte opeens weg, we konden haar niet tegen houden.', ik moet moeite doen om mijn stem niet te laten overslaan. 'Ja, zo snel mogelijk. Als ze weten hoe Liv werkt-' 'Werkt?! Liv is geen machine! Ze is mijn beste vriendin, ze verdient dit niet! Ze verdient jullie niet!' Mijn stem sloeg al over bij het eerste woord. Meneer Martin maakt sussende gebaren. 'Voor hen is Liv een machine die je ,als hij het niet meer doet of leeg is, weggooit. Ze zullen haar bespelen als een speelgoedpop tot ze genoeg gebrainwashed is en kan worden gebruikt als sleutel tot hun laatste experiment.', legt hij onbeweeglijk uit. 'En het experiment is?' 'Achter haar ogen liggen geheimen, die zelfs de donkerste plekken van de mysterieuze wereld niet kunnen overtreffen. We weten het niet, maar wat we wel weten is dat we allemaal in gevaar zijn' Er rolt een traan langs mijn wang. Livie, verdient het niet. Haar hart kent geen donkere plekken, haar ogen kennen geen verdriet en haar wereld is niet verknipt. Maar diep vanbinnen weet ik dat ik niet haar beschrijf, maar mezelf. 

Kort stukje van/over Saffie

hope you like it

The maze of lost stories (nederlands)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu