de rechtervleugel

35 2 0
                                    

"Krak!", doet het slot. De deur gaat langzaam open. Ik kijk naar Chloë en de jongens. Ze lijken allemaal gespannen. We hebben al vaker  dingen gedaan die niet mogen, maar dit vind ik toch wel spannend. We stappen met z'n allen naar binnen en komen in een grote ruimte waar alles bestaat uit hout. Geen goud, schilderijen of een marmeren vloer, enkel hout, dat is raar. Waarom zou dit deel verboden zijn? Er is niks speciaals aan. Er is maar 1 deur met een trap, waarschijnlijk leid die naar de kelder. We gaan de trap af. Het is een hele lange trap, ik heb de indruk dat we dieper gaan dan 1 verdieping. "We zijn denk ik steeds dieper aan het gaan", zeg ik. De anderen knikken. "We zullen zien waar het uitkomt", zegt Ryan.

Na 10 minuten trappenlopen komen we in een soort van kerker. Zo te zien is deze kerker zeer oud, er hangt overal schimmel en het ruikt er muf. We kijken wat rond. Buiten enkele kooien is er niks te zien over een schat. "Chloë, staat er nog info op de kaart?", vraagt Ryan. "Het zou hier aan het einde van de gang moeten zijn", zegt ze. We lopen door. Ik merk dat Ryan de hele tijd naar mij kijkt. Steeds met die vragende blik. Ik krijg het er koud van.

Plots staan we voor een stenen muur. "Hierachter moet het zijn", zegt Chloë. "Is het niet verstandiger om terug te gaan? Misschien die schat allang weggehaald maar zijn ze de kaart vergeten", stel ik voor. "Ach, het kan geen kwaad om te kijken, check alle stenen, misschien is er weer zo'n geheime poort", zegt Mike. "Die muren zien er heel vies uit, ik weet niet of ik ze wel wil aanraken..", zegt Chloë. "Gebruik je zakdoek", zeg ik. We tasten de muur af.  Opeens druk ik op een steen en hoor ik "klik". Er volgt een enorme explosie.

Een beetje kort ik weet het maar er komt snel een nieuw hoofdstuk :)
Vinden jullie de cover mooi? :) hij is ontworpen door Floooo31 (volg haar effe ;)) en ook bedankt aan Helenahendrikasegers voor alle steun en hulp (followww:))♡
Tot snel xx

De Uitstap (GESTOPT)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu