de zin

45 2 2
                                    

Chloë slaakt een gil en gooit de kaart op de grond. Ik blijf versteend zitten, helemaal wit. De jongens zien er ook niet goed uit en Chloë ziet eruit alsof ze elk moment kan flauwvallen. "Ik wil weg! Weg uit dit kasteel! We gaan NU naar onze titularis en zeggen dat we ziek zijn en naar huis willen!", gilt Chloë. Ze wil de kamer uitlopen, maar Mike pakt haar optijd vast. "Chloë, rustig aan! Het komt allemaal wel goed!", zegt hij. "We gaan rustig naar de hal en zoeken samen de leerkracht.", gaat hij verder. Chloë begint al wat rustiger te ademen. Ik sta op en Ryan komt naar me toe om me te ondersteunen. "We zeggen dat Amy van de trap is gevallen en dat we bij haar willen blijven.", zegt hij. Iedereen knikt. We wandelen rustig de zitkamer uit. Chloë ziet nog steeds lijkbleek. Als we in de hal aankomen, zien we dat alle leerlingen uit onze klas al in de hal staan. Mike vraagt: "Waarom staan jullie hier allemaal?", vraagt hij. "Iedereen is moe en wil naar huis, maar we zoeken al een halfuur naar bewakers of onze begeleiders.", antwoordt Toby. Lola werpt me een vuile blik toe als ze ziet dat Ryan me ondersteunt. "Omg Amy! Wat is er met jou gebeurd?", vraagt Emma. "Van de trap gevallen", antwoord ik zachtjes. Ryan zet me op 1 van de zitbanken in de hal. "Hoe laat is het eigenlijk?", vraagt Chloë. "Bijna 4 uur, dat was het uur waarop we moesten verzamelen ", zegt James. "Laten we alvast naar de bus gaan", stelt Kimberly voor. Iedereen knikt en Daniël loopt naar de deur om die te openen. Op slot, wat vreemd. "We zullen ons opsplitsen in groepjes om een bewaker, leerkracht of whatever te vinden", zegt Frank. "Amy, blijf jij maar hier, je ziet er echt niet goed uit", zegt Harper. "Nicky, Emma en Chloë blijven bij Amy, de rest gaat zoeken", zegt Jonas. "Ryan, Billie, Harper en Oliva doen de linkervleugel, Sofie, Toby en Jessica dit deel, Mike, Liam, James en Kimberly doen vanachter en Lola, Lena en Frank komen met mij mee!", zegt hij. Iedereen gaat op pad. Chloë kijkt in mijn richtig, zo te zien is ze heel erg bang. Zouden we de anderen moeten vertellen over de kaart? Nee, dan ontstaat er alleen maar paniek. Het is gewoon bang afwachten...

Sorry voor dit korte hoofdstukje:(
Volgende hoofdstuk hopelijk morgen :) Hopelijk vinden jullie het een beetje leuk☆
Xx

De Uitstap (GESTOPT)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu