Clementine POV
"Dat was het voor vandaag, jullie mogen gaan" zegt Sneep met zijn eentonige stem, nadat we een blokuur Toverdranken hadden. Het was wel leuk om te zien hoe een toverdrank van een gast ontplofte. Ene Carlo Kannewasser.
Hij lijkt me wel aardig. Zolang hij aardig is tegen mij dan ben ik dat ook tegen hem. Hoop ik voor hem dan. "Dus jij bent de meid waar iedereen het over heeft" zegt een stem achter me. Ik draai me om en zie daar de jongen waar zijn toverdrank van is ontploft.
"En waar over moeten ze het dan wel niet hebben?" vraag ik terwijl ik mijn wenkbrauw optrek. "Oh gewoon dat de laatste Zwadderich hier op school is en dat het ook nog een mooie meid is en dat ze een pittige is ook nog. Dat ze nooit haar ogen laat zien. En ik moet zeggen dat het waar is." "Dan moeten ze dat maar zeker blijven denken" zeg ik met een knipoog, die hij niet kan zien.
Ik loop weg naar de Grote Zaal, waar Millie is. Ik zie haar zitten en loop naar haar toe. Aan de andere kant van de zaal zitten de Griffoendor's en een paar van Ravenklauw. "Hey, waar was je? Ga je je nog inschrijven? Van-" Ze word onderbroken door luid geklap. We kijken op en zien de Wemel tweeling.
Heel veel meiden gaan om hun heen staan en beginnen te flirten. Ik rol mijn ogen en zie dat Millie dat ook doet. "We hebben het" zegt George die een flesje omhoog houd. "Deze morgen gemaakt" zegt Fred die zijn flesje ook omhoog houd. "Het gaat niet werken" zegt een meid aan de andere kant, Hermelien.
De tweeling gaat naast haar zitten. Ik zie George rond kijken tot dat hij mij ziet. Hij grijnst naar me en geeft me een knipoog. Ik rol mijn ogen en steek mijn middelvinger op. Hij concentreert zich weer op Hermelien die aan het vertellen is waarom het hun niet lukt.
"Zie je dat?" vraagt ze terwijl ze naar een cirkel wijst. "Het is een leeftijd lijn, Perkamentus heeft hem zelf gezet" zegt ze eigenwijs. "Dus?" vraagt Fred met een dom stemmetje. "Een geniaal zoals Perkamentus kan je niet misleiden met zo'n snuggere leeftijd toverdrank" zegt ze, nog steeds eigenwijs. "En daarom is het zo geniaal!" zegt George. "Omdat het 'pathetisch snugger' is" quote hij haar. "Klaar Fred?" "Klaar George."
Ze haken hun armen aan elkaar en zeggen tegelijk "Drinken maar." Ze springen in de cirkel en het publiek klapt. Zelfs een paar Zwadderich's klappen. Ze gooien hun naam in de beker en juichen opnieuw.
Opeens beginnen de vlammen te spuiten en ze gooien de twee jongens uit de cirkel. Ze staan op en hebben opeens wit haar en lange grijze baarden. "Jij zei!" schreeuwt Fred naar George. "Jij zei!" schreeuwt George terug. Ze rollen over de grond en tegelijk vechten ze.
De deur gaat open en in loopt Viktor Krum. Hij doet zijn naam in de beker en geeft een blik aan Hermelien. Ze bloost en doet net alsof ze leest. "Wat ik dus aan het vertellen was. Vandaag is je laatste kans om je naam in de vuurbeker te doen" zegt Millie.
Ik knik en vraag om een perkament en een veer. Ze geeft het met een glimlach en ik schrijf mijn naam op. Ik sta op en ik loop langs de nog steeds rollende en vechtende jongens. Zodra George mij ziet lopen naar de beker stopt hij en gaat hij langs Hermelien zitten. Ik doe mijn naam in de beker en de Zwadderaars klappen, Millie natuurlijk het luidst. Ik grijns en loop terug naar Millie. "Nu blij?" vraag ik lachend. Ze knikt en glimlacht terug.
_*_*_
De volgende dag gaat iedereen naar de Grote Zaal om te horen wie er gekozen is. Ik ga met Millie naar de Slytherin tafel en ga naast Draco zitten. Ik kijk de Grote Zaal door en zie een paar mensen naar me kijken. Ik trek me er niks van aan en begin met eten. Ik pak wat aardappel pure en een stukje kip. Daarna pak ik wat salade en eet het gulzig op.
Het eten verdwijnt en Professor Perkamentus staat op, hij loopt naar een soort standaard en begint te vertellen wie er zijn uitgekozen.
"De winnares van Beauxbatons is Fleur Delacour." Ik klapte, niet heel geïnteresseerd, ze stond op en liep heel netjes naar Professor Perkamentus. Ze schudden elkaars handen en Fleur gaat achter hem staan. "De winnaar van Klammfels is Viktor Krum." Hij doet hetzelfde als Fleur, alleen loopt hij natuurlijk anders. "Als laatste de Winnaar van Zweinstein is Clementine Zwadderich." Ik krijg een lach op mijn gezicht en de Zwadderich tafel juicht het hardst.
JE LEEST
The Badass Slytherin ~George Weasley~✔️
FanfictionClementine Zwadderich, iedereen kent haar, nou de tovernaars wereld kent haar. Ze denken allemaal dat ze een handlanger is van Voldemort, maar ze hebben nooit bewijs. Natuurlijk werkt ze voor hem. Ze is de beste en slechtste dooddoener ooit, alle do...