🌸+038

244 28 6
                                    

Jimin POV—

Kami telah memasuki perkampungan vampire yang kecil itu. Kami berjalan dengan biasa tanpa perasaan takut. Yela, vampire ni rupa sama je macam manusia cuma pucat lesi macam takde darah. Yang peliknya dorang minum darah tapi kenapa masih pucat? Pape jelah. Aku dah biasa tengok muka putih pucat macam ni naik bosan pun ada.ehh aku bukan ada kaitan dengan vampire cuba korang usya Suga tu.. putih melepak je tapi dia handsome swag tapi tak secomel kookie aku hohoho.

Aku nampak kaum vampire ni banyak juga cun cun hohoho lawa gilos kau alang-alang aku single ni em rasa nak ngorat pulak vampire kat sini hoho

"Kau pikir kau dengan dorang sekaum ke?silap2 kau mati kne bunuh dgn yeochin sendiri sebab kene kokak" kata Hyejeong tetiba okey tu seram! Dia dgr apa aku ckp dalam hati?

"aku boleh baca fikiran orang" kata Hyejeong lagi

"ouh.." balasku kemudian mengangguk.

"kita dah nak sampai...ingt jngn sampai rahsia terbongkar..pegang tangan kami...kita akan teleport masuk dalam sebab depan tu kawalan ketat" Si ChoA pula bersuara.

okey get ready Jimin! aku melangkah memegang tangan orang sebelah aku ni Si Chanmi. Dia pandang aku dengan pokerface dia ingat comel? tch

kami pun mula teleport masuk kedalam istana. sampai saja kami didalam istana itu Jiminel menarik kami masuk kedalam semak.

"kita tak boleh berpakaian macam ni dorang boleh cam!" kata si budak yang sama nama dengan aku ni tch

"Seol cuba kau guna kuasa kau tu" kata Yuna kepada Seolhyun..wait?! kuasa apa ni?

"aku cuba.."balas Seolhyun lalu dia memejamkan matanya kemudian dia memetik jarinya.

taaadaaaaaa

pergh aku serius dah macam tgok cerita dongeng sekarang ni memang mengarut gila! macam ape je... mula-mula Vampire lepastu Pari-pari now kuasa ajaib? maybe aku mimpi sekarang ni kan? hahahahah

baru aku perasan masa dia tukarkan baju dia tadi baju aku pun turut tertuka..k mimpi ni boleh tahan seronok...lepas ni boleh mintak tolong Seolhyun tukarkan baju-baju aku tak payah beli lagi kahkahkah!!!

"kajja" kata ChoA lalu kami keluar dari semak samun itu tadi.

"ingat jangan pernah berpisah dengan kami.."Kata budak yang sama nama dengan aku siapa lg kalau bukan Jiminel.

"ok ,Chanmi,Yuna,Jin and Jimin cari dalam bangunan usang tu. Hyejeong,Seolhyun,Mina, dan Korang Jungkook,V,Jhope cari dekat dalam istana. Jiminel,aku,Rapmon and kau Suga cari dkt kawasan pembinaan tu sbb aku nampak banyak Wolf kt situ." kata ChoA membahagi kumpulan. Sesedap dia je nak arah2 kan tch.

End Jimin POV


Geng Yuna telah memasuki bangunan usang itu..kelihatan sangat berselerak dengan rangka manusia bersepah-sepah, rambul palsu Luqman podolski pun ada bersepah kt lantai yang tak disangka mereka terlihat jenazah Polla thai!

"aku ingatkan badak mati rupanya si pondan ni?" kata Jimin

"shuuhh!" Yuna menyuruh Jimin diam

mereka meneruskan perjalanan dan ternampak pintu di hujung jalan.

"shitt! berkunci!" kata Jin

"biar aku cuba" kata Yuna. Dia mengambil klip rambutnya lalu mencungkil(?) tempat kunci tersebut lalu

kkllekkk (lahanettts bunyinya)

"yes!" Yuna menolak pintu tersebut tetapi gelap.

"mana suis lampu ni?" soal Yuna

"hyungg..chim takot!" kata Jimin sambil memaut lengan Jin

"ish jgn buat malu lah!" kata Jin

"sekejap aku cuba" kata Chanmi lalu memetik jarinya. tada terkeluar api dari tangan dia apa lagii? FIREEE EH EO EH EOO!!! keadaan menjadi terang.

"nothing?" soal Jin

"ehermm!" terkejut mereka berempat mendengar suara itu lalu menoleh

"oh no!" kata Chanmi


Didalam Istana

"jangan tarik baju aku laaa!" Kata Mina kepada Jhope yang dari tadi menarik baju Mina

"aku takot lah!" kata Jhope

"kau ni relaxs lah! " kata Mina sambil menjeling Jhope

"berhenti" kata Hyejeong secara perlahan tetapi boleh didengari oleh mereka.

Hyejeong bersandar pada dinding sebelum masuk kelorong seterusnya.

"clear...kajja" kata Hyejeong lalu yang lain membontuti Hyejeong

mereka lalu dihadapan pintu besar yang diukir cantik dan unik corak pintunya  .

"shuuhh diam" bisik Hyejeong. mereka menganguk.

Seolhyun melihat kawasan sekelilingnya bagi memastikan mereka selamat sementara menanti Hyejeong membuka pintu.

Hyejeong membuka pintu tersebut. Ternyata ianya hanyalah bilik tidur.

"woahh besarnya katil dia!" kata V dengan gembira lalu melompat atas katil

"V! apa kau buat ni! bgun lah!" kata Hyejeong sambil menarik V yang sedang baring atas katil itu tetapi V menarik semula tanganya lalu Hyejeong terjatuh sekali.

Paaanggg

satu tamparan dihadiahkan kpd V oleh Hyejeong

"ni bukan masa bermain bodoh!" marah Hyejeong lalu beredar dr situ

"kan dah kena tu lah kau" kata Jhope tersenyum senget

"gatal lagi!" kata Jungkook

"bilik ni lawa aku ingat ni bilik untuk honeymoon aku pun apa lagi" kataV sambil tersengih

"hotak kau!" kata Jungkook

"korang nak kene tinggal ke?" soal Seolhyun. Dengan pantas Vhopekook mengeleng lalu melangkah keluar dari bilik.

mereka terus mencari bilik seterusnya. diamanakah hilangnya Exo ni?

Selepas mereka pergi seseorang memasuki bilik tersebut lalu duduk diatas katil

"bau ni..hurmm wangi...bau..bau..Fairys..." kata seorang yeoja berpakaian merah,berambut panjang dan mempunyai taring.

"Dah lama aku tunggu korang" kata yeoja itu sambil tersenyum sinis.

The Fairys | BTSxAOA [✔]Where stories live. Discover now