🌸+006

467 43 1
                                    

〖 tandas yeoja〗

"habis baju aku basah teruk! mcm mne nak pergi kelas?dah la baju ni jarang...ahhhh aku benci setan2 tu!" Mina menjerit kecil sambil melihat bajunya yang basah.

"Aduh kuasa semua dah takde pulak tu...kalau tak aku boleh keringkan baju kau." Keluh Chanmi.

"Chanmi! Mina! Korang okey tak" Soal ChoA yang dihadapan pintu tandas

"Baju aku,kau tengok lah teruk basah!takkan nak ponteng kelas?" Mina menunjukkan bajunya yang basah itu. mukanya mencebik

Tiba2 datang seorang Yeoja dan menegur mereka.

"Awak yang kena simbah air dgn bts tu kan? Hmm beranikan korang lawan dorang...pelajar semua takut dengan dorang...dorang memang takde hati perut!" Kata yeoja itu.

"Jinjja?kenapa korang tak report je kt pengetua?" Soal ChoA

"takboleh..sbb Rapmon adalah anak pengetua.ouh yea.. annyeong Bomi imnida" Bomi menunduk hormat

"Ouh ya..saya ada baju sekolah lebih...sekejap saya amikkan..esok awak pulangkan lah.." kata Bomi lagi.

"Jinjja?gomawo!susahkan awak je" ucap Mina

"aniyy kejap eh" Bomi pun berlalu meninggalkan mereka bertujuh.

"Nasib ada dia...wei aku masuk kelas dulu eh?jom Seolhyun...Hyejeong"  Jiminel menarik tangan Seolhyun keluar dr tandas.

"nae.."


❊❊❊


"Fuhh nasib cikgu takde lagi kan?" Jiminel tersengih sambil menarik kerusi lalu duduk

" tulah kalau tak mesti kene denda" balas Seolhyun.

"betul tu hahahaha" tawa Hyejeong. mudah terhibur.

"woi diam lah!gelak2 macam cik ponti je " jeling Jungkook

" yahh suka hati kami lah kau kenapa?" balas Hyejeong dingin

" eh..eh pompuan ni kang--"tak sempat V menghabiskan kata2nya Cikgu Kwangsoo pun masuk.

Semua pelajar pun berdiri. Jimin memandang Jiminel kemudian tersenyum sinis. Idea nakalnya sudah datang!

Dia pun berbisik pada V dan Jungkook. Sedang sibuk semua pelajar memberi salam kepada guru. Jimin meletakkan gam dikerusi Jiminel.

Tanpa Jiminel sedar dia terus duduk tanpa perasan apa2 dikerusinya.







❊❊❊❊




"ok semua, siapkan kerja rumah yang telah saya beri faham!Semua bangun" Cikgu Kwangsoo mengemas buku-bukunya.

"baiklah"semua pelajar mula bangun kecuali Jiminel.

"weyh bangunlah." kata seolhyun kearah Jiminel. pemalas sungguh

"aniyy tak boleh! skirt aku melekat! Eottoke" Jiminel mengigit bibir risau dimarahi gurunya.

"bwo?mesti kerja dorang kan" Hyejeong menjeling kearah V,Jimin dan Jungkook

"yah! kamu kenapa tak bangun!" Cikgu Kwangsoo Menunjuk kearah Jiminel

Jiminel mula cemas.kalau dia bangun kemungkinan skirtnya akan koyak.

"Dia malas cikgu!" Laung V, Jimin dan Jungkook hanya tertawa.

"aniyy cikgu..Jiminel dia.." Seolhyun mengaru kepala memikirkan alasan

"dia sakit perut cikgu...biasalah orang perempuan hehehe"Hyejeong menyambung ayat Seolhyun yang tergantung tadi.

"ahhh...arra. Ok kamu semua boleh balik" Cikgu Kwangsoo senyum lalu meninggalkn kelas.

"yahhh apa masalah korang ni ha! tak boleh ke kalau tak kacau kiteorang?" Seolhyun memukul kuat meja belakangnya. satu kela memandang mereka tapi segera pulang. tak mahu jadi mangsa bts.

" bla...blaa..blaa tak boleh! Hahahaha" V ketawa besar lalu menjelir lidah kearah Seolhyun

"Jom blah hahaha biar dia balik dengan kerusi tu sekali kahkahkah" gelak Jungkook sambil memegang perutnya

" hahahaha! Kesian tak pun korang duduk jelah kt sekolah ni hahahahha!" Gelak Jimin sambil mengesat air mata palsunya itu.

V,Jimin,Jungkook pun keluar dari kelas meninggalkan Seolhyun,Jiminel dan Hyejeong

"Yah!" Hyejeong menghampiri V lalu menarik tubuh V menghadapnya segera dia melutut adik kesayangan V.

"arggghhhhh!!!" jerit V bila mula terasa senak dan sakit.

"Tae!" jerit Jikook serentak.

"padan muka ! poyo!" segera Hyejeong berlalu pergi menuju kearah Seolhyun dan Jiminel yang sedang ketawa besar.

"kau okey tak tae? " soal Jimin sambil melihat V risau. dia memahami kesakitan yang V hadapi.

"ak...aku tak boleh jalan" kata V. Jimin segera piggy back V.

"kami akan balas balik!!" jerit Jungkook segera mengikut Vmin.

"padan mukaa! mandul lah kauu" tawa Seolhyun lagi..

"macam mana ni! Gam apa dorang letak ni?kuat gila!" Kata Jiminel cuba menarik skirtnya.

"Seolhyun~Jiminel~ Hyejeong~ jom balik~" kata Mina sambil tersengih

"mcm mana nak balik skirt Jiminel terlekat kat kerusi...ni semua salah 3ekor mahluk pabo tu!" Hyejeong masih tidak puas hati..nak saja dia cincang mereka semua.

"bwo?ishh korang pon kena? tadi Chanmi pun kena"

Flashbackk

"Selamat sejahtera Cikgu Minho" ucap semua pelajar.

"duduk semua"arah cikgu Minho

Gedebukkkkk

Semua pelajar berpaling kearah Chanmi yang jatuh terduduk ditempatnya.semua pelajar mentertawakan Chanmi

"auwwchh...appoyeo..." kata Chanmi sambil mengosok punggungnya

"Hahahahahaha padan muka!" Kata Jin

Jhope ketawa besar sampai menangis-nangis. Tak sia2 dia tarik kerusi Chanmi sewaktu Chanmi Mahu duduk

"Sudah! Diam semua.. keluarkan buku teks segera!"  marah Cikgu Minho segera mereka diam.

End Flasback

"malu aku tahu tak! Tak guna lah dorang ni!" Chanmi mencebik.

"Jiminel kau bangun je...aku bawak skirt lebih dalam beg.."kata Yuna. Nasib baik dia bendera jepun sebab tu dia bawa skirt lebih.

The Fairys | BTSxAOA [✔]Where stories live. Discover now