-1-

349 64 21
                                    

-1-

"Karşımızda Lilith W. Oyun şirketi kurucularından Anthony Walker."

Adam koltuğundan hafifçe doğrulup üzerini düzelttiğinde kendisini alkışlayan izleyicilere hafifçe gülümsedi. Burada olmaması gerekiyordu. Ama şimdi o saçma dedikodular üzerine buradaydı. Karşısındaki kadına döndü tekrar gözleri. Yüzünde hafif tebessüm 'seni dinlemeye hazırım' havası kattığına inanıyordu kendince. Sadece sakinleşmeliydi. Bu ilk saçma TV programlarına katıldığı zaman değildi. Son da olmayacaktı. İzin vermeyecekti. Kadın elindeki kartları düzelttikten sonra Anthony'in konuşmasına söz vermişti.

"Nasılsınız Bay Walker?"

"Teşekkür ederim Catherine. Ama Anthony diyebilirsiniz." dediğinde kadının hafifçe gülümsemesi üzerine saçlarını düzeltir gibi yapması adamın kadının ilgisini çektiğinin bir işaretiydi.

"Sizlere oyun şirketiniz hakkında bazı sorular sormalıyım. Biliyorsunuz biraz da halktan gelenleri sormak istiyorum."

Adam yüzüne bir maske gibi oturmuş gülümsemesiyle saçlarını eliyle geriye doğru atıp 'buyur' diyerek gösterdi. "Elbette. Tüm soruları cevaplamak ve kimsenin aklında şüphe kalmaması için buradayım. Lilith W. Oyun şirketi CEO'su olarak insanların sorularını cevaplarsam daha tatmin olacaklarına inanıyorum."

"Pekala Anthony, bize biraz oyunu anlatabilir misiniz?"

Ellerini önünde birleştirdi ve hafifçe başını salladı. "Lilith W. Oyun şirketinin yapmış olduğu sanal gerçeklik bazındaki oyunumuz için tamamen gönüllü insanları seçtik. Bu oyun bildiğiniz üzere LW televizyon kanalımızda belirli saatlerde yayımlanmaktadır. Sizleri çağlar öncesine götüren bir oyun. Tüm benliğinizle…" diyerek son cümlesini tırnak içerisine aldığını gösterircesine elini havaya kaldırdı.

"Peki, oyun içindeki hiyerarşik düzeni nasıl açıklayacaksınız?"

Anthony sadece gülmekle yetindi. Çağlar boyunca süregelen güç savaşını bu saçma televizyon programında anlatmayacaktı elbette. Karşısındaki kadının bunu anlayamayacağına adı gibi emindi. Tarihi savaşları hatta herhangi bir belgesel dahi izlememiş bu kadına güç dengesindeki hiyerarşiye deyinmeyecekti bile. Sadece aklında bir an önce bu saçma stüdyodan kurtulmak istiyordu. Boğazını temizledi ve kadının sorusunu yanıtlamaya yönelik ağzını açtı. 

"Çağlar boyunca güçlü olanın galip geldiğini bilmelisiniz. Bizler onlara oyunda yükselmeleri ve çıkmaları için günlük görevler, turnuvalar ve eğer günlük araştırılırsa plato da buldukları hazinelerle onların gelişmesini sağlıyoruz. Aslında araştıran ve sabırlı olanlar bu oyunda yükselişe geçmeleri yakın karakterlerdir."

Kadın kartını değiştirdikten sonra içinden birkaç kez soruyu okuduğunu biliyordu. Bitmesi için Tanrı'ya dua ediyordu. Anthony sıkılmış görüntüsü vermemek için büyük bir çaba harcıyordu. Burada olmaması gerekiyordu. Fakat şartların neler olduğu da belliydi. 

"Bayan Storm'un eşinin oyunda olması medyada büyük yankılar oluşturdu. Bunun hakkında bir yorum yapacak mısınız?"

Anthony hafifçe dikleşti. Kardeşi bunun hakkında konuşmasını isteyip istemediğini bilmiyordu ama, cevaplamazsa neler konuşacağını az buçuk tahmin edebiliyordu.

"Kız kardeşimin kocası gönüllü olanların başında geliyordu. İzlediğiniz üzere o gayette oyuna adapte olmuş durumda. Bir seneye yakındır oyunun içinde ve hala devam ediyor."

Kardeşinin anıları gözünün önüne gelince sessiz kaldı bir süre. Kulaklarında yankılanan çığlıklarla, derin bir nefes aldı. Karşısındaki kadın bu sefer sosyal medyalardan gelen sorulardan birisini yönelteceğini söylerken Anthony sabırla bekledi. Kendisiyle bir iç çatışmadaydı ve neler olduğunu çözemiyordu.

"Bay Walker, bir izleyicimiz oyuna giren oyuncuların hafızalarının silindiği söylentisinin doğru olup olmadığını merak ediyor?"

Anthony hafifçe güldü. Bu komplo teorilerini üreten kişilerin hayal güçlerine hayrandı. "Tabii ki de hayır! Bu karakterleri onlar oluşturuyorlar. Prosedür gereği elbette size oyuncularla olan anlaşmaları ve şirketin teknik sistemlerini sizlere anlatamam, ama bilmelisiniz ki Web sitemizi ziyaret ederek, oyunun nasıl çalıştığını öğrenebilirsiniz. Ve kesinlikle ve kesinlikle hafıza silmek… saçmalamayın lütfen." sesli bir şekilde güldüğünde karşısındaki kadın da gülümsemekle yetindi. 

"Bir diğer izleyecimiz şöyle söylüyor; 'büyük bir şirket olan Lilith W. Oyun şirketinin bu kadar yükselmesi rakiplerinin diş bilemesine ne tepki veriyordur? Merak ediyorum' diyor. Bizde size soralım."

"Lilith W. Oyun şirketi tamamen teknolojinin gelişmesine ayak uydurmuş bir şirkettir. Hızla yükselmemiz rakiplerimizin elbette ki, bizlere diş bilemesine neden olacaktır. Ama biz bunlarla uğraşamayacak kadar meşgulüz. Biz basit bir oyun şirketi değiliz. Ve LW televizyon kanalında sunulan Sanal Gerçeklik platformunda ki oyunumuz öyle basit değil. Hızla yükselmemiz oluşan ortama ayak uydurmak ve yeniliğe açık olmamızdan kaynaklanıyor."

Anthony gayet mantıklı bir cevapla sorusunu yanıtlarken, saatine gelen bildirimle kaşlarını çattı. Gözleri mesajı okuduğunda gülen tüm yüzü solup gitmişti. Parmakları seri bir şekilde saatinin üzerindeki klavyede gezinip içerideki adamlarından birisine mesaj gönderdi.

O sıra da kadın farkı bir soru yöneltmişti. Ama onu dinlemediğini o kadar belli ediyordu ki? Bu gerçekten umurunda değildi.

"Bay Walker, iyi misiniz?"

O sırada kadının kulağını programı kesmesine dair talimatlar geldiğinde Anthony hızla yerinden kalkmıştı. Adamlarından birisi telefonunu getirdiğinde stüdyodan çıkarken, direktör Agatha'yı arayıp açılmasını bekledi. Arabası geldiğinde hızla binmiş, bu arada telefon da açılmıştı.

"Nasıl olabilir? Kim başlattı? O hazır değildi, Toprak Elçi hazır değildi!"

Dijital KuleHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin