2

5.8K 426 35
                                    

Bila Halla keluar je dari bilik aku, terus aku tutup tingkap dan langsir..

Dengan pantas aku meloncat atas katil ala-ala superwoman..

Duhh.. Aku? Fall?  Dengan laki tadi¿

Actually.. Aku tak nampak pon muka dia.. Aku tak pakai spek.. Macam mana nak nampak muka annn?

Saja je aku buat macam aku fall depan adik aku.. Biar sedar diri sikit...

"ahhhaaaa!! Aku dah agak dah!! " mata aku bergerak ke arah pintu..menampakkan adik aku yang tengah posing ala-ala model kat pintu tu.. Dia tersenyum..

"aku dah agak dah.. Engkau?  Kakak aku yang bernama Tzuyu ni.. Jatuh cinta??  Tak mungkin tu berlaku ann.. "

Halla tersenyum..

"so.. He's mine!!!! "

Dia terus berlari

Ganggggg!!!

Pintu bilik sebelah tertutup kuat.. Amboii gembiranya..

K aku kantoi.. Bahabi punye adik....

------------

Siap memakai blazer dan betulkan sedikit rambut, aku terus turun untuk breakfast..

Nampaknya harini lagi sekali aku turun awal dari adik aku.. Duhh.. Apa yang dia buat senanya dalam bilik tu?

Suga yang tengah letak jam atas roti memandang aku dengan pandangan pelik..

"what? " tanya aku..

"lens baru? " tanya dia.. Aku dah agak dah selama ni dia perati mata aku.. Well, mata aku kan lawa..

"Yep.. Lawa kan.. " kata aku.. Puji diri sendiri lol.. Manakala Suga telah pon tercirit diatas kerusi..

K merapu..

"tak langsung.. " aku memandang muka dia yang acah swag tu.. Duhh.. Mahal kot lens aku beli ni.. Warna kelabu lagi tuh.. .

"aku rasa better kau pakai cermin mata kau tu.. Lagi comel.. " balas dia.. Ohhh.. Wait... Dia cakap apa? Dia cakap aku comel? Duhh.. Aku dah tahu lama dahh..

"dan swag.. " sambung dia lagi.. Biasalah.. Sekarang kan trend orang pakai spek mata bulat tu..

Ada ke patut dia pergi kung fu spek mata lama aku semata-mata suruh aku beli spek mata bulat.. Katanya adik dia perlu nampak swag macam dia..

Duhh.. Kalau dia belanja tak pelah jugak..

Lama sikit hidung aku dan hidung Suga kembang kempis sebab terbau something..

"woii!! Kau mandi dengan perfume ke apa?! " tanpa memberi salam dan ucapan, terus adik aku yang baru je bukak pintu bilik, terkena makian Suga di pagi hari..

Baru bukak pintu bilik.. Apalah perasaan Suga kalau dia duduk dalam bilik tu.. Innalillah..

"tchhh.. Biar ahh.. " kata Halla sambil mengibarkan rambutnya.. Duhh..

Habis roti aku tercemar disebabkan kelemumur dia..

#sistabah

"ehh.. Kau rasa mamat hensem tu sekolah mana ek? " duduk-duduk je terus Halla menanya tentang mamat hensem..

"mamat hensem mana ni? Aku ke? "

Aku dan Halla berpandangan.. K Suga dah kembang..

Dan dia dipalaukan..

"entah.. "hanya tu je yang aku mampu jawab.. Deyyy pergi tanya mak dia lahh..

"aku harap dia sekolah dengan kita.. Boleh setiap hari tatap muka dia.. Entah-entah pergi sekolah sama-sama. " Halla menongkat dagunya dengan tangan..

"bhahahahahahhahah!!! " aku dengan Suga tergelak besar.. Habis berterabur bunga perhiasan atas meja makan disebabkan gegaran..

Duhh kalau omma tahu ni mahu dia berleter 7 hari 7 malam..

"kenapanyee?!! " Halla memandang kitorang pelik..

"memang bagus pon kan.. Pergilah.. Kau suruh mamat tu pakai skirt, stoking panjang paras lutut, pakai lipstik semua tu.. Bongok nye lah kau ni.. " apabila Suga berbicara.. Dets ma brader..

Halla makin blur..

"vangang nye lah adik aku ni!! Woii!!! Kau lupa ke sekolah kau tu girls school?!! " kata aku lalu berdiri memakai kasut..

Suga pon bangun mengikuti aku dengan gelak yang masih tersisa ..tak dia dah pakai kasut awal-awal lagi dari bilik..

"ha'ahlah!!" jerit Halla dari dalam..

"weh! Tunggu!!! Aku tak makan lagi!!! "

Malas nak layan Halla aku terus berlari keluar rumah.. Niat nak tinggalkan dia tapi-

GEDEBUKKKK

Aku jatuh tertonggeng atas jalan tar depan rumah aku..

Jembalang mana yang langgar aku ni?!

Aku cari kelibat Suga..

Bahabi punye abang.. Dia dah jalan jauh dengan pakai headphone dengan sunglasess... Acah swag betullah..

"adoii.. " aku memegang lutut aku yang peloles tanpa cacat cela..

Aduhh.. Ada kesan calar..

"mian mian.." suara lelaki..

Dia menghulurkan tangannya dan dengan bersusah payah aku bangun..

"anyeong.. " lelaki tu menyapa aku..

Angkat je muka.. Aku terpana..

K.. Aku tak pernah nampak muka mamat ni sebelum ni..

"er anyeong.. " balas aku.. Wehh macam mana nak cakap dengan lelaki? Ajar aku weii..

"em.. Mian tak nampak tadi.. " mamat tu memegang lehernya.. Nampak riak bersalah kat muka dia..

K.. Lagipon aku berbangga lah jugak.. Dia kata dia tak nampak aku.. So, nampak lah kat situ aku kecil kan? Hokhok...

"eh sokay.. Lagipon salah aku jugak sebab lari tak pandang depan.. "

Aku tersenyum.. Uniform sekolah yang dipakainya diperhati aku..

Macam pernah nampak ahh baju uniform ni.. Tapi dimana erk?

"Annyeong!!!!!! " o my precious ear..

Sapa yang berani menjerit dekat telinga aku ni?! Aku memandang tepi... Oh minah ni rupanya..

Halla tersengih kambing..

Mamat kat depan kitorang ni pulak masih dalam mood terkejut dia.. Yelah..molek-molek tengah bercakap dengan princess tetiba ada langsuir kacau.. Uhukk..

"an.. Anyeong.. " balas lelaki tu..

Aku memandang jam.. Actually, berapa lama lagi aku nak berdiri kat tengah jalan ni..

"k.. Gotta to go.. Sekolah menanti guys.. " kata ku dan terus pergi dari situ..

Biarlah.. Pandai-pandai lah adik aku uruskan mamat tu.. Dahlah tak dikenali..

"unnie!!!! " Halla yang rasa ditinggalkan terus mengejar aku yang dah jauh berjalan..

Sempat jugak aku tengok dia berbual dengan mamat tuh..

"what.. "

"kau nak tahu takkkkk.. "

Minah ni.. Sempat nak berteka-teki dengan aku..

"mende? "

"dia sekolah sama dengan Suga weh." balasnya.. Ha'ah lahhh.. Patutlah macam kenal uniform yang dia pakai tuh..

"ehh! " Halla berhenti..

"aku lupa nak tanya nama ahh!! " jerit Halla dan bila dia pusing je belakang, mamat tu dah hilang..

[C] Crush 👑 KthWhere stories live. Discover now