"Suga apa khabar? Lama tak nampak dia kat sekolah. Sakit ke? "
Aku dan Halla saling berpandangan. Asal dia tanya pasal Suga pulak ni? Spoil mood tollah.
"Heh.. Suga sapa tak kenal dia tu. Sebulan 4 kali je dia pergi sekolah. Kalau rajin sikit pon 5 kali. Tu pon omma dah bersyukur.. " jawab Halla dan terus nasi berlaukkan belacan tu disumbat ke mulutnya.
Halla mendekati aku.
"unnie belacan ni sedap ahh.. Suruh omma V ni ajar omma masak belacan.. Boleh setiap hari makan. "
Aku menutup mulut. Bau belacan ni memang perghhh..
V tergelak.
"patutlah lama tak nampak kat sekolah... " katanya dan nasi disuakan kemulut.
-------
"Suga.. " pintu bilik Suga diketuk.
"come in.. " suara serak-serak basah dari dalam bilik kedengaran dan terus aku menapak masuk kedalam bilik Suga.
Gelap gelita seperti biasa. Macam tak kenal Suga kiteww aleleleww.
"hey asal aku nampak kau pelik sekarang ni? " aku menepuk perlahan badan Suga yang sedang meniarap atas katil tu.
Suga mengangkat mukanya.
Aku terkejut.
Muka dia pucat. Wait bukan muka dia memang pucat ke selama ni?
Tapi kalini pucat dia lain macam.
Matanya sembab.
Wait jangan kata..
"eh.. Kau nangis? " mata Suga dibelek lagi sekali.
"Asal doe? " well walaupon kekadang menyampah dengan mamat ni, nak buat macam mana..
Dia je abang yang aku ada.. Yang selama ni backup aku kalau aku gaduh dengan Halla.
Rasa nak nangis jap.. Uhuk..
Air mata Suga mengalir membuatkan aku rasa pelik..
Selama ni Suga tak pernah mengalirkan air mata dia tapi asal tetiba ni?
Something wrong happen.. Hmm..
"aku... Aku.. " Suara Suga macam taknak keluar je.. Banyak nangis sangat ni..
"engkau apa? Cakaplah.. "
"aku tak suka kau kawan dengan Taehyung tu.. Ada perasaan pon tak boleh.. Aku tak suka.. "
Aku berdiri.
Eh eh mamat ni.. Dia ingat ni drama melayu ke suka tak suka ni?
"kronik sangat penyakit kau ni.. Baik pergi hospital atau pergi hospital sakit jiwa.."
Dan aku pon keluar bilik Suga meniggalkan Suga.
"makin lama makin pelik aku tengok Suga tu... "
YOU ARE READING
[C] Crush 👑 Kth
Fanfic" menyesal aku crush on kau. seriously i talk" --- 22/09/16 3/12/16 Sugasbae- present