Cena Wattpadu

15 1 3
                                    

Vstávam ráno so všetkými závozníkmi a robotníkmi. Tým nechcem povedať, že by to bolo nejako podradné, iba chcem podotknúť tú nespravodlivosť. Zatiaľ čo väčšina študentov (desivé) slintá na svoje vankúše, ja zabalená v svetri hrubom ako neandertálcov kožuch a kávou v ruke brázdim ulice NR.

Svieti sa v dvoch oknách v celom meste a pani, ktorá vždy zaberie moje miesto, už ako obvikle padá hlava. Vždy sa zastavím a obdivujem, aký uhol zvláda jej krk.

Autobusár vždy prudko zabrzdí, no vždy iba na jednej a tej istej zastávke. Nikdy nie skôr, nikdy neskôr, vždy s desaťminútovým meškaním.

Teda, niežeby to v globále bolo nejako veľa, ale ak pred šiestou už sedíte v autobuse a k tomu na vás zazerá profesorka (ktorú naozaj nemáte ako pustiť sadnúť, prisahám), je to vražda.

Akokoľvek pozitívne sa snažíte vnímať váš študentský život, spoj 32 Klokočina-Chrenová vám to zaiste pokazí. A tak sedíte v stojacom autobuse ,oči sa vám zatvárajú a čakáte na známe trhnutie, ktoré vám oznámi, že ďalšia zástavka je tá vaša. Káva vo vašich rukách chladne a vy sa predierate smerom ku dverám.

Frflajúce babky začínajú s vetou:„Keď ja som bola v tvojom veku.." a sveter zrazu hreje až príliš.

Keď sa konečne došuchcem do školy, rad turniketov (a rad študentov) stojí pomaly až na prechode.

Povedzme si úprimne, každá škola má svoju desivú vrárničku a o tej našej to platí dvojnásobne.

Vraj prečo meškám.

A tak sa pustím do opakovania príbehu o rannej rutine, meškaní autobusu, padajúcej hlave  a pani profesorke, ktorá ako namydlený blesk celá nahnevaná trieli rovno mojim smerom. A tak sa od vrátničky otočím k profesorke a vypočujem si rovnakú prednášku.

Pozriem na hodinky a v presne vypočítanom čase sa presuniem do učebne. Vyberiem knižku a v presnom čase vytiahnem zošit, zatiaľ čo presná profesorka vojde do triedy.

A práve pre toto si tak hrozne cením Wattpad. Pretože písanie ja niečo, čo narúša našu rutinu.

A možno si to veľakrát neuvedomujeme, ale poskytuje nám najlepšiu terapiu. A preto si myslím, že my autori by sme si to mali vážiť.
Berme to ako dar, nie ako povinnosť. Nie každý má v hlave príbeh a nie každý ma to šťastie, že dokáže vyjadriť pocit.

My to vieme a preto vieme, že máme za čo ďakovať.

Cesty osuduWhere stories live. Discover now