"Song Jongki oppa,Hara minta diri dulu,nae? Homework yang banyak sedang menyeru dekat rumah tu hehe"aku memandang Song Jongki iaitu abang sepupuku merangkap artis terkenal Korea. Dia tersengeh melihat gelagatku.
"Ah nae. Gomawo sebab sudi datang majlis reception perkahwinan oppa. Kirimkan salam oppa kepada parents kamu"
"Ah nae. Anyeong oppa. Anyeong unnie ah."'aku menunduk hormat kepada pasangan raja sehari tersebut.
Aku melangkah dari Dewan Leggo iaitu tempat berlangsungnya majlis reception perkahwinan abang sepupuku.
Kakiku diberhentikan sebaik sahaja tiba di tangga. Aku membuka handbag kecil yang dibawa aku lalu telefon pintarku dikeluarkan.
Aku membaca dua buah pesanan rngkas yang diterima 5 minit lepas. Aku tersengeh.Telingaku menangkap suasana bising. Aku memandang ke arah pintu dewan. Terdapat sekumpulan ,atau lebih tepat segerombolan artis sedang mengerumuni seseorang.
Hatiku terdetik untuk mengetahui siapakah gerangan yang berjaya mencuri perhatian para wartawan. Mataku dikecilkan lalu aku mataku menangkap figura berambut oren dan memakai kaca mafa hitam.
Oh siapa nama dia eh? Setahu aku dia ni pelakon Korea yang agak popular. Well,aku ni jenis tak layan Kdrama. Aku suka drama melayu. Haa si Aaron Aziz,pelakon di Malaysia yang jauh nun di sana tu aku kenal la.
Aku berundur ke belakang apabila beberapa orang wartawan terlanggar aku akibat terlebih khusyusk mengerumuni artis tersebut.
Baru sahaja aku ingin menunggalkan kawasan yang merimaskan itu,otakku mendapat sebuah idea.
"Haa Junghwa minat srtis ni kalau tak silap, jadi apa salahnya aku tolong rakamkan video untuk dia kan"aku segera mengeluarkan telefon pintarku lalu menekan ikon kamera.
Aku mendekati gerombolan wartawan tersebut dan sedaya upaya memasuki ruang kecil yang terdapat di antara para wartawan. Hohi nasib baiklah badan aku kecik molek. Hm contohi Jung Hara.
Tanganku diangkat tinggi untuk merakam acara temubual yang berlangsung secara tidak langsung di antara pakcik artis korea ini dengan para wartawan. Telinga cuba dipasang.
"Encik-encik Park Jimin, Boleh pihak kami tahu kenapa hubungan encik dan Kim Jina telah putus? Bukankah anda berdua telah merancang untuk berkahwin akhir tahun ini?"
"Dengar khabar angin dari mulut orang, cik Jina ada hubungun sulit dengan artis yang lain sehingga menyebabkan hubungan anda berdua terjejas. Betul ke encik?"
"Dan pihak kami juga dapat tahu bahawa cik Jina telah mengandung.. Adakah dia anak encik atau sebaliknya?"
"Encik ada hubunga-
"Stop!Stop!Ok saya akui yang memang kami dah tiada sebarang hubungan.. Dan rancangan yang kami buat semua telah dibatalkan.. Dan saya sendiri tak tahu anak siapa yang dikandungnya"
"Encik boleh kami tahu tentang persiapan yang telah encik buat? Adakah ia hanya merugikan Encik atau Encik ada perancangan lain?"
"Ye,saya ada perancangan lain"
Aku mencebik bibir lalu tanganku ditunkan. Video yang dirakam ditutup. Haa ni yang aku tak suka ni. Lelaki zaman sekarang ni senang je dapat pengganti baru. Perempuan pun sama je. Sebab apa? Sebab cinta yang ditaburkan delama ni keada pasangan hanyalah palsu semata-mata. Sebagai contoh,si mamat artis rambut oren ni lah. Dah la dah tua. Senang dia je ada perancangan lain lepas kena tinggal dengan bakal wife. Entah-entah memang banyak scandal. Ish ish. Ok asal Hara emo ni.
Baru sahaja aku melangkah beberapa kaki meninggalkan 'sangkar wartawan ' itu tiba-tiba aku merasakan lengan aku dipegang dan ditarik.
Dalam sekelip mata sahaja aku dah berada dalam situasi yang memang tak disangka-sangka. Pinggangku dirangkul oleh artis tua rambut oren ini dan tanganku digenggamnya eratm dia memandang aku dengan senyuman yang manis. Aku terkedu.
YOU ARE READING
Artis☜P.J.M
Fiksi Penggemar"Encik-encik! Boleh pihak kami tahu kenapa hubungan encik dan cik Jina telah putus?Bukan anda berdua telah merancang untuk berkahwin akhir tahun ini?" "Dengar khabar angin dari mulut orang, cik Jina ada hubungun sulit dengan artis yang lain sehingga...