Author POV--
Sarang mengerutkan mukanya apabila terasa yang mukanya seperti disentuh oleh kain yang lembap.
Perlahan-lahan matanya dibuka."Omma?" Panggil Sarang apabila matanya menangkap bayang kabur-kabur seorang wanita. Matanya ditenyeh beberapa kali bagi menghilangkan kekaburan yang melanda matanya.
"Oh kamu dah sedar.Baguslah."
Sarang hanya memerhatikan gerak geri ommanya yang sedar menjelur kepalanya.
Memori sebelun dia pengsan cuba diputarkan oleh mindanya. Seingatnya insan yang bernama Park Jimin yang telah menyelamatkannya dari mereput di tepi jalan.
"Ma,macam mana Sarang boleh ada kat sini?" Tanya Sarang inginkan kepastian.Dilihatmya keadaan sekeliling. Tak asing. Hanya bilikya yang dicat warna light purple dan katilnya yang agak tak kemas.
"Ouh tadi.. Jimin yang bawak kamu balik. Katanya dia terjumpa kamu di tepi jalan. Lemah. Ni omma nak tanya ni. Kenapa balik lambat? Kenapa tidur tepi jalan?"
Sarang's POV
"Sebab sarang putus cinta,omma"
Kalau ikutkan hati nak je aku jawab macamtu.
"Em molayyo. Sarang tak ingat la omma" kelentongku. Takpe kata appa aku,ni tipu sunat. Tak nak bagi omma risau.
"Lah ade ke tak ingat? dah kenapa? Penyakit amnesia?"
Aku hanya mendiamkan diri. Biasalah mak.
"Omma" panggilku setelah sekian lama aku dengan omma mendiamkan diri.
"nae?" Jawab omma seraya memberhentikan perbuatannya lalu memandnngku.
"sarang dah fikir masak-masak"
Aku menarik nafas.
"Sarang..setuju nak kahwin dengan Jimin"
Aku memandang omma. Sedikit sebanyak air mukanya berubah ceria.
"Eii omma ni dah kenapa? Tersengih macam kerang busuk" tanyaku.
"omma happy lah. Cuma kamu pasti ke kamu nak ambil risiko untuk kahwin dengan dia ni?"
Aku mengangguk. Senyuman paling manis cubaku hadiahkan pada omma.
"Hah. Okay² omma nak kena pergi bukak komputer dan tengok barang untuk persiapan menu nanti korang kahwin. Jadi , kamu rehat lah dulu ,nae? Omma cau dulu. Byyee" omma sempat menghadiahkan ciuman di ubun-ubun rambutku. Ku hnya tersenyum.
Amboii happynya anak dia nak kahwin //blackmoon//
Aku menceluk pocket bajuku dan mencapai baby-boo aku.
Hand phone aku kayyy.Tapi kalini bukan handphone yang nipis tu lagi.*sigh*
Aku Terpaksa pakai fon Oppo je sementara cari bajet tuk kembalikan status iPhone user. Sib baik fon Oppo ni appa berikan kat aku. fon lama dia
Yelah,kan haritu iphone aq berkecai disebabkan minah rumpai laut n the geng tu.
Aku men-slide screen dan menekan ikon whatsaap.
Aku menekan sebuah number fon yang aku save namanya sebagai Park Jimeng.
hye.
bluetick.
Cehh cepat gila bagi bluetick.
YOU ARE READING
Artis☜P.J.M
Fanfic"Encik-encik! Boleh pihak kami tahu kenapa hubungan encik dan cik Jina telah putus?Bukan anda berdua telah merancang untuk berkahwin akhir tahun ini?" "Dengar khabar angin dari mulut orang, cik Jina ada hubungun sulit dengan artis yang lain sehingga...