"So,oppa kenapa nak jumpa Sarang dalam class tadi?" Tanyaku sambil memandang ke arah SeokJin.
Dia nampak stress.
Kenapa?"Sarang.. betulke yang Sarang akan kahwin dengan Park Jimin?"tanya SeokJin sambil tangannya menggemgam kuat tanganku.
"Erm.. tapi oppa.. S-sarang tak cintakan dia pun.. please oppa jangan salah faham.. Sarang cintakan oppa sepenuh hati.. tak pernah pun terlintas dalam otak Sarang untuk kahwin dengan orang lain selain oppa"terangku bersungguh-sungguh sambil membalas genggaman tangan SeokJin. Tanpaku sedari air mata mula turun ke pipi aku.
Ouh ye,mungkin korang tertanya-tanya apa hubungan aku dengan SeokJin..
K lah sebenarnya SeokJin ni bukanlah kawan baik aku tapi lebih daritu..
Dia ni ialah cinta hatiku..
Nyawa ku..
Nadiku..
Hempeduku..
Hidup aku..Cehh jiwang pulak
Em sebenarnya kitaorang dah couple lebih kurang 3 tahun.
Sebab tu aku tak nak kahwin dengan Park Jimin..
Aku sayangkan Kim Seokjin.."Shhh dont cry" kata SeokJin lalu tangannya lembut menyapu air mata yang mengalir di pipi ku.
"Smile baby.Sarang tau kan yang oppa tak suka tengok Sarang nangis" kata Jin sambil mengukirkan senyuman ke arah ku.
Aku tersenyum kepadanya.
Kim Seokjin..
Orang yang selalu menjadi punca kepada senyuman di bibir aku.
Orang yang paling pandai membuatkan aku tersenyum..
Tak seperti Park Jimin..
Orang yang menjadi punca aku sentiasa bermasam muka.
Orng yang selalu buat aku stress.
"Now,if u dont mind,please ceritakan dekat oppa the whole thing. Macam mana Sarang boleh terjebak dalam keadaan ni. I mean sampai boleh tersebar cerita yang my love ni akan kahwin dengan Park Jimin" ucap SeokJin dengan penuh ke-gentle-lan.Dia merangkul pinggangku lalu merapatkan bahuku ke bahunya. Ouh ya sekarang kita orang berada di bawah pokok dekat padang. Jauh dari orang ramai. Ni lah tempat fav aku merangkul tempat aku dan SeokJin selalu meluangkan masa bersama.
Aku pun menarik nafas yang panjang lalu menghembusnya. Aku melihat sekilas muka SeokJin lalu membuka cerita..
------
kriiiinggg..
Sebaik sahaja loceng berbunyi semua murid bersorak kerana sekarang ialah waktu rehat dan bermakna kelas Add Math dah tamat. Cikgu Pineapple Pen aku lihat sedang mengemaskan bukunya. Ah blah pun si cikgu byuntae ni. Aku lihat dia memandang aku lalu diangkat cermin matanya. Matanya dikenyitkan ke arahku. Aku hanya membalas dengan jelingan lalu menyembamkan mukaku ke meja.
Aku tak ada selera untuk rehat harini.
Lebih baik aku tidur.Tapi.. ape yang berlaku di bawah pokok tadi asyik terngiang-ngiang di mindaku
Aaajum kita flashback..
Selepas aku menceritakan segalanya kepada SeokJin,mukanya kelihatan fed up.
"O-oppa kecewa dengan Sarang ke?" Tanyaku risau.
"Ani.. oppa just takut kehilangan Sarang" balas Seokjin sambil menatap mukaku. aku membalas tatapannya lalu aku memegang tangannya. Senyuman di bibir aku cuba untuk ukir walaupun hati aku agak tersentuh dengan kata² SeokJin.
YOU ARE READING
Artis☜P.J.M
Fanfic"Encik-encik! Boleh pihak kami tahu kenapa hubungan encik dan cik Jina telah putus?Bukan anda berdua telah merancang untuk berkahwin akhir tahun ini?" "Dengar khabar angin dari mulut orang, cik Jina ada hubungun sulit dengan artis yang lain sehingga...