234 36 2
                                    

Aku mencebik. Naik main ugut-ugut kiss pulak. Abangang. Aku mengelap air mata yang tak henti-henti mengalir.

"T-tapi aku tak nak. Tak nak kahwin dengan kau" aku memberanikan diri untuk memandang Jimin.

"Kau ingat aku nak sangat ke kahwin dengan kau?!Dan kau nak ke parents kau interview kau itu lah ini lah sebab aku cakap yang kau pengganti bini tak jadi aku tu?! Kau nak?! Sanggup ke hadapi sorang-sorang?! Aku nak pergi jumpa parents kau ni,sebab aku nak backup kau la ni! Boleh tak diam je?!"tengking Jimin.

Aku terkedu.Aliran air mata bertambah laju. Hingus yang mengalir dilap.

"S-saya cakap la yang aw-

"Cakap ape?! Cakap yang saya paksa awak kahwin?! Saya tiba-tiba je tarik tangan awak then terus ajak kahwin,macamtu?!Kau ingat diorang percaya ke?!Kalau kau sanggup hadapi semua tu,ha turun lah dari kereta aku,sekarang juga. Driver,stop."

Aku terkedu.Dia suruh aku turun.Kereta dihentikan.

"Apa kau tunggu lagi?! Turun lah!"tengking Jimin lagi. Aku menjauhkan sedikit jarak aku dengan dia.

Walaupun aku ni kasar dan asyik nampak cool je memanjang,tapi hati perempuan mana je yang tak koyak kalau kena tengking,kan? "))

Aku membiarkan air mata terus mengalir dan membuka pintu kereta. Kaki digagahkan untuk keluar daripada kereta milik Jimin.

Pintu kereta ditutup. Aku membuka langkah dengan perlahan.

Memang betul kata Jimin. Omma dengan appa tak akan terima alasan mengarut macam tu. Tak logik. Bahkan nanti,aku akan diketawakan oleh saudara mara apabila aku menceritakan perkara sebenar. Percayalah.

Aku menyepak batu di tanah. Aku memandang ke belakang. Kereta milik Jimin masih di tempat aku diturunkan dan tidak bergerak. Jarak diantara kami kian jauh.

Aku menarik nafas yang panjang.Langit dipandang. Makin senja.Baru sahaa aku ingin memasuki sebuah lorong,tiba-tiba sebuah kereta berhenti di sebelahku. Aku berhenti melangkah lalu memandang kereta tersebut. Pintu dibuka lalu tanganku ditarik memasuki kenderaan tersebut. Aku hanya menurut.Sejurus itu pintu ditutup dan kereta dipandu laju.

Jimin memegang bahuku laku dialihkan menghadapmya. Daguku dipengang lembut laku mukaku didonggakkan menghadapnya.

"Jung Hara,awak dengar sini,sekarang ni,satu Korea bahkan maybe satu dunia dah tahu yang saya dah jadikan awak sebagai pengganti Jina, then awak cuba pikir kalau tiba-tiba pulak saya,cakap yang awak tak jadi kahwin dengan saya,mana saya nak letak muka hah? Saya ni artis tau tak?" Jimin merengus kasar. Matanya ligat merenung aaj mataku.

"Hm jadi,saya minta sangat. Awak bagi saya peluang dan masa. Peluang untuk kenal awak dan cintai awak. Masa untuk saya move on. Dan saya janji,saya akan teman awak hadap parents awak dan sentiasa ada di sisi untuk hadapi semua halangan. Asalkan saya,boleh kahwin dengan awak.. Boleh?"

Hatiku tersentuh. Sekali lagi air mataku jatuh. Jimin mengelap air mata aku.

Tapi,aku tak nak kahwin dengan Jimin. Aku ada hak untuk tentukan masa depan aku. Aku ada pilihan aku sendiri. Lagipun,aku masih budak sekolah menengah atas. Aku tak nak mengandung di umur yang terlampau muda. Mata Jimin aku pandang sayu.

"Ani-

"Tuan kita sudah sampai di kawasan Perumahan WadiSentosa."

Aku dan Jimin tersedar dari lamunan masing-masing.Jimin melepaskan tangannya dari bahuku dan pipiku.

Aku melihat pemandangan di luar kenderaan. Ughh ni kawasan perumahan yang aku tinggal. Ape aku nk buat ni.

"Driver. Berhenti dekat sini jelah. Hara,mana satu rumah kau?" Tanya Jimin

Aku mengetap bibir. Nak tak nak,aku kena bagitahu juga. Dia dah janji nak selamatkan aku dari cengkaman appa dan omma.

"R-rumah aku yang warna kuning tu ,depan tu je"

"Dah jom ikut aku" Jimin memegang pergelengan tangan aku lalu kami turun dari kereta dan menuju ke rumah aku.

Aku menarik nafas yang dalam.
Kuatkanlah aku untuk hadapi semua ini.

Artis☜P.J.MWhere stories live. Discover now