12°

76 12 2
                                    

Aku melihat imej diriku yang dipantulkan oleh cermin. Aku memakai salah satu baju feminin yang Jimin belikan untuk aku di mall tempoh hari. Dress berwarna biru dan mempunyai kilaun manik di bahagian pinggang. Simple and elegance. Pandai Jimin pilih.

Tok! Tok!

"Sarang,omma dan appa dah siap. Kami tunggu di kereta,nae?" aku tersenyum.

"Nae omma. Kejap lagi Sarang turun." Omma mengangguk lalu menutup pintu.

Sekali lagi, aku melihat cermin. Aku mengenakan make up yang ringan ke muka aku. Tanpa sebarang paksaan,otak ku mula memutarkan balik memori lama di mana aku pertama kali mengenakan makeup di muka.

"O-oppa! Sarang tak nak la semua ni! Alaa tak payah la oppa belikan Sarang semua barang-barang makeup ni. Sarang tak suka"kataku lalu mencebik. Tanganku disilangkan ke dada tanda memprotes.

"Ah chagiya. Oppa tahu Sarang tak suka makeup. Tapi,mengikut tradisi keluarga oppa,apabila bakal menantu berjumpa dengan bakal ibu mertua,mereka wajib menunjukkan dua imej dihadapan mereka."

"Satu imej natural iaitu tanpa makeup"

"Dan satu lagi imej selepas makeup."

"Dan sebab tu lah oppa nak belikan Sarang barang-barang makeup ni. Supaya nanti, segala urusan apabila Sarang berjumpa dengan omma kepada oppa,semuanya berjalan lancar. Dan Sarang pakai makeup yang oppa belikan dengan duit yang oppa peroleh hasil kerja sambilan oppa. Dan itu melambangkan usaha seorang jejaka untuk menjadikan kekasihnya miliknya. Mengikut tradisi juga,ianya satu kehormatan yang tinggi."

Aku terdiam. Kim SeokJin aku pandang dengan perasaan yang terharu.

"N-nae. Gomawo,oppa."

"Oppa tunggu Sarang habis belajar,nae? Lepas tu kita kahwin"aku memeluk SeokJin dengan erat. Jin mengusap belakang ku. Sebak apabila Jin sedaya upaya ingin menjadikan aku isterinya.

"Eh dah la. Ppali,pilih makeup." jin melepaskan pelukan.

"Nae. Tapi,Sarang tak pandai la pilih makeup semua ni oppa"aku mencebik.

"Haha ye oppa tahu tu haha. Gwaenchana. Jom kita pilih sama-sama."Jin memegang tanganku.

Aku tersenyum.Tanpaku perasan,Jin mencalitkan sesuatu di pipiku.

"Yahh oppa! Ape niii"

"Hahaha. Padan muka"

"Yahh oppa! Siap oppa!"

Ting!

Bunyi yang dihasilkan oleh telefon bimbitkku mnydarkan ku dari lamunan.Aku mengelap air mata yang bertakung di tubir mata.

Aku mencapai telefon bimbitku yang berada di atas katil. Sebuah pesanan ringkas telah dihantar oleh Jimin.

Ppali datang,my future wife~~

Aku tersenyum.

Aku mencapai handbag aku lalu memasukkan telefon bimbitku ke dalamnya. Tombol pintu bilikku dicapai.Aku menarik nafas panjang lalu menghelanya.

"Lupakan SeokJin. Kau boleh,Sarang. Dia hanya kisah cinta monyet kau yang lampau"

.

.

.

Tbc.

.

.

Yuhuuu gais,akhirnya update jugak FF niT_T

And author nak buat pembaikian semula ke atas FF ni. Sebab,bila baca balik,banyak author merapu di chapter sebelum ni. Im so sorryT_T

Plus FF ni hampir di delete akibat dah 2 yrs and still tak end lagi.😪

Tapi,sayang la nak delete ")).

Love,

-minsugagenius

Artis☜P.J.MWhere stories live. Discover now