Bunyi enjin kenderaan yang kedengaran semakin menghampiri kawasan rumah menarik perhatiaan Jihyo seketika. Kelihatan sebuah BWM series 5 yang berwarna hitam berkilat berhenti dihapadan pagar rumahnya. Kim Jong In ataupun Kai, temannya sekolah lamanya tersengih sambil memandang kepadanya.
"Rajin benar anak dara Encik Song Sung Man ni. Kau dah masak? Aku lapar ni! "
"Sejak bila aku jadi tukang masak kau? '"
"Apalah anak Encik Song ni.Kan aku dah lama cakap dengan Puan Jung Ra, kau tu bakal bini aku. Heh heh heh...... ""Perasan! Hiding masih berhingus lagi dah berangan".Jihyo bersahaja meneruskan kerjanya tanpa memandang lelaki yang sejak kecil suka menganggunya.
"Mana Ada, Bersih aja lubang hidung ni".Kai mengembangkan lubang hidungnya di depan gadis pujaan hati itu. Boleh dikatakan tiap-tiap hari secara berseloroh, dia Akan berpesan kepada puan Jung Ra supaya Jihyo menunggu pinangannya apabila dewasa kelak. Puan Jung Ra hanya ketawa kerana pelajar lelaki itu memang suka bergurau.
Jihyo hanya menjeling mata. Perasaannya lemas dengan sikap lelaki itu. Gara-gara lelaki itulah hidupnya di sekolah tidak pernah aman.
Dia cukup kenal dengan watak lelaki bermulut manis itu. Tidak sepadan dengan umur mereka yang baru saja belasan tahun,lelaki itu sudah terkenal dengan kemahiran mengurat pelajar-pelajar yeoja. Bicaranya yang romantis dan gelagatnya yang tidak ubah seperti lelaki miang cukup berkesan memikat perasaan pelajar-pelajar yeoja di sekolah. Adik angkat, kakak angkat dan gelaran seumpamanya itu tidak pernah lekang dengan nama Kim Jong In.
Kai lelaki yang popular dengan kekayaan ibu bapanya dan juga pemain bola keranjang yang popular. Penyerang yang diminati ramai kerana ketangkasannya beraksi di padang bola kerangjang. Lelaki itu sangat terkenal dengan kemahiran bersukan.
Dan Jihyo............?? Hampir ingin jeluak setiap Kali melihat bulu betis yang berpusar-pusar seperti mi segera di kaki lelaki itu ketika bermain bola keranjang. Dia geli geleman melihat lelaki yang gemar berseluar pendek, menampakkan kepala lutut seolah-olah lutut itu mahkota yang mesti dipertontonkan.Anehnya, dia pula yang selalu menjadi tumpuan lelaki itu padahal hubungan mereka tidak pernah mesra sejak azali.. Kawan-kawan Jihyo yang selalu baiknya dengannya semasa disekolah lama telah pergi meninggalkannya setelah mendapat tahu bahawa Syarikat Appa Jihyo telah dirampas, dan Jihyo menjadi miskin. Hanya tinggal beberapa orang sahaja yang mahu berkawan dengannya, termasuk lah Kai. Walaupun dia kaya seperti Jihyo dahulu tetapi apabila mendapat tahu berita itu Kai tetap ingin berkawan dengannya. Kai tidak kisah tentang semua itu. Baginya harta dunia hanyalah sementara..
Pernah sewaktu di sekolah rendah dulu,mereka berkelahi berebut pensel sehingga berguling-guling di lantai dan bercakaran.Kerana geram yang amat sangat,dia tidak peduli lagi dengan kain sekolah yang sudah terangkat ke paha menampakkan seluar pendeknya dan rambut berserabai tidak dipedulikan.Dasyatnya mereka bertumbuk.Sudahnya kedua-dua dihukum cikgu,berdiri di atas kerusi dengan sebelah kaki.Jihyo dan Kai sudah mengenali antara satu sama lain sejak azali.
"Nampak ni aku dah reti memandu?Kereta ni sekarang aku punya tau!Appa aku bagi".Kai tersengih ,berasa megah.
"Tiba-tiba Jihyo berasa sedih dan dalam hatinya menyimpan dendam dan akan membalasnya suatu hati nanti,Aku akan merampas kembali hak milik keluarga aku dan membuat hidup keluarga kau merana dua kali daripada keluarga aku.Kau tunggu...Aku sumpahh.Aku sumpah..Tunggulah pembalasan daripada aku.kata Jihyo setelah melihat kereta Kai.Sesungguhnya dia berasa sedih dengan nasib keluarganya ,jikalau keadaaan ini tidak berlaku sudah tentu dia dapat memandu kereta semewah Kai.Jihyo berjanji dan bersumpah pada dirinya dia akan merampas kembali semua syarikat kepunyaan Appanya dan membuat hidup rakan baik papanya itu merana,kerana telah membuat kesilapan besar.Jihyo cepat-cepat merubah riak wajahnya takut diketahui oleh Kai,dia tidak mahu orang melihatnya sebagai seorang yang lemah dan bersedih.
Jihyo bercekak pinggang.
"Kalau setakat bunyi ekzos macam serombong kereta api itu,kau tak payahlah nak bangga-bangga dengan aku.Bukannya ada lesen pun".Jihyo merenung tepat ke arah muka lelaki itu."Garang betul anak Puan Jung Ra ni.Tapi ingat tau....kalau suatu hari nanti aku dah jadi CEO di syarikat Appa aku nanti,tunggu ya pinanggan aku".Kai tersenyum lalu melayangkan 'flying kiss' kepada gadis yang sudah membulat mata itu.Kemudian BMW series 5 yang sejak tadi berderum-derum terus beredar meninggalkan rumah agam itu.
Jihyo mengeluh panjang.Tidak tahu entah apa yang merasuk lelaki itu sehingga sering benar berangan -angan hendak datang meminangnya.Angan-angannya tinggi mengalahkan Namsan Tower.Tidak serik-serik menganggunya disekolah.Tidak jemu-jemu mengusiknya di rumah.
"Ada apa Ceo tu datang?".
Jihyo tersentak disapa tiba-tiba.Kelihatan Omma berdiri di tepi pintu sambil tersenyum."Ceo mana"?
"Ceo yang naik kereta BMW tu tadi...."
"Berangan bolehlah dia tu....."Jihyo mengeleng-gelengkan kepala.Wajah yang sering tersenyum riang itu tergambar di benarknya saat itu juga.Kim Jong In.Tapi kalau difikirkan semula memang suatu hari nanti dia akan menjadi Ceo di syarikat Trendy Holding iaitu syarikat kepunyaan appanya.Jihyo mengeluh seketika Syarikat Dimension Holding telah tidak menjadi kepunyaan keluarganya iaitu syarikat appanya dahulu....Aku sumpahh...Aku sumpah.tunggu pembalasan daripada aku.Air mata Jihyo telah pun jatuh di pipinya...
*Okay guys sorry sebab lambat upadate.busy sikit...hope understand. Cam mana best tak.Fefy tengah tiada idea ni.Fefy akan berusaha untuk membuat yang terbaik...
Jihyo nk balas demdam....
Kai sukakan Jihyo..Tunggu lah episode seterusnya
Vote yee.kamsahamida.Saranghae.
👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻
YOU ARE READING
Exchange Love
Teen Fiction"Siapa suruh kau bercinta? Setahu aku,disekolah atau universiti pun pelajar tak belajar tentang cinta. Kalaulah cinta itu sangat penting tentu kerajaan dah wujudkan mata pelajaran cinta". Tapi Sehun dalam bahaya, yeoja tu betul-betul nak rosakkan di...