Eunji berlari sekuat hati meninggalkan mark di belakang. Eunji berhenti sekejap menoleh ke belakang. Mark sudah tidak kelihatan. Eunji hairan mana mark menghilang. Eunji duduk di bangku menunggu mark. Sudah setengah jam mark masih tidak kelihatan. Eunji berpatah balik untuk mencari mark. Penat Eunji mencari tapi tidak jumpa. Tiba² budak kecil menarik tangan Eunji. Eunji menoleh budak kecil itu lalu merendahkan badannya. Eunji senyum dengan memegang kedua-dua lengan budak kecil itu.
"Noona ikut saya boleh??" Budak itu berkata kepadaku. Eunji yang pelik.
"Boleh. Tapi adik nak bawa noona pergi mane??" Eunji bertanya. Tanpa membalas soalan Eunji, budak kecil itu menarik Eunji ke sesuatu tempat.
"Noona tunggu sini tau" arah budak kecil itu. Tempat itu penuh dengan pokok bunga sakura. Tiba² sekumpulan namja mengeliling eunji. Dengan membawa sejambak bunga di halakan ke arah Eunji.
"Waeyo??" Eunji hairan. Kumpulan namja itu adalah kumpulan Got7.
Member tiba membuat satu laluan di hadapan eunji. Seseorang berada di depan eunji. Dengan menutup mukanya dengan sejambak bunga. Eunji tertawa melihat namja di depannya. Dia memberikan sejambak bunga itu kepada Eunji. Mark tersenyum memberikan sejambak bunga kepada Eunji. Eunji menutup mulutnya kerana terkejut mark berada di depannya. Got7 hanya menyaksikan kami berdua."Why??" Mark tersenyum melihat Eunji yang menutup mulutnya sendiri. Mark memberikan lagi sejambak bunga yang tidak diambil oleh eunji dari tadi.
"Gomawo" Eunji mengambil bunga tersebut.
"Yah²" member got7 bersorak untuk mark dan Eunji. Jackson asyik mengusik eunji dan mark. Eunji memandang mark sangat gembira. Eunji membuat senyuman pahit. Siapakah Irene dalam hidup mark?? Eunji melihat sejambak yang diberikan oleh mark. Bunga sakura terbang ke arah kami semua. Mark sibuk berbual dengan member. Bambam menepuk bahu eunji.
"Noona are you okay??"
"Noona okay je" Eunji cuba menipu Bambam.
"Bambam boleh Eunji tanya sesuatu??"
"Boleh. Apa dia??"
"Siapa Irene dengan mark??" Eunji menjadi serius.
"Irene??"-Bambam
"Yeah"-Eunji
"Irene sepupu kami.. Irene pernah menjadi tunang mark then mark dapat tahu Irene mempunyai hubungan sulit dengan namja lain" Bambam menerang.
"Siapa namja itu??" Eunji bertanya.
"Baekhyun" pantas Bambam menjawap. Eunji membulatkan matanya.
"Yeah is me waeyo" Baekhyun menarik Eunji dari belakang. Belakang Baekhyun ada member exo. Eunji membulatkan matanya.
"Baekhyun let her go" Bambam arahankan Baekhyun. Baekhyun menarik kasar eunji ke belakangnya. Tapi tangan eunji masih digenggam oleh Baekhyun.Eunji berasa takut melihat member exo. Eunji menarik-narik tangannya tapi tidak berjaya. Mark yang berbual terkejut melihat member exo berada dengan Bambam. Member Got7 terus berlari ke arah Bambam.
"Yah Baekhyun let her go!!" Mark meninggikan suaranya.
"What?? I cannot heard you" Baekhyun berkata kepada mark.
"Kris kau bawa eunji masuk kereta" Baekhyun mengarahkan. Kris mengenggam tangan Eunji dengan kasar.
"Mark!!"Eunji mengerit apabila ditarik kasar oleh Kris. Suzy tersenyum sinis sorok belakang pokok.Eunji menarik-narik tangan.
"Lepaslah!!" Eunji menyepak kaki kris. Eunji terlepas lalu melarikan diri. Exo terkejut Eunji berjaya melepaskan tanpa membuang masa member exo termasuk Baekhyun mengejar eunji. Member got7 juga mengejar Eunji untuk menyelamatkan eunji dari member exo.
Eunji POV
Aku berlari sekuat hati setelah menyepak kaki. Ade tiga lalu di situ. Aku menoleh ke belakang Kris sedang mengejarku. Aku nampak pokok yang tinggi paras pinggang. Pantas aku menyorok belakang pokok itu. Kris berhenti di tempat aku berhenti tadi. Kemudian, member exo yang berhenti di situ juga.
"Baekhyun, dia dah hilang ah" Kris berkata.
"Ish kau ini memang tak boleh harap" Baekhyun memarahi Kris. Aku menutup mulutku sendiri supaya tidak mengeluarkan suara.
"Tak apa, Jom balik" Baekhyun menyuruh member exo balik. Mereka beredar selepas itu. Kedengaran tapak kaki berlari ke arahku.Mungkin exo.
"Eunji!?" Mark memanggilku. Rupa-rupanya mark yang ada di situ. Aku berdiri.
"Ma.. Mark.."aku menangis. Aku tak mampu bergerak. Mark yang tercugap-cugap berjalan ke arahku.
"Eunji, awak selamat" mark memelukku. Aku menangis dalam dakapannya.
"Eun... Eunji.. Ta... Takut.."aku menggenggam baju mark.
"Eunji jangan takut. Mark akan jaga Eunji" Mark mengusap-usap rambutku. Member got7 yang lain baru je tiba.
Bersambung...
YOU ARE READING
You Always In My Heart [Complete] •MarkJi•
FanfictionJung Eunji seorang gadis yg peramah apabila bertemu seseorang. Bts sgnt menyayangi Eunji kerana sikapnya yg suka menolong org lain. Kelemahan jung Eunji adalah cintanya. Eunji tidak tahu memilih antara dua jejaka iaitu v n Yoseob.. Yoseob ialah beka...