Chapter 45

255 13 5
                                    

Aku tersedar. Tanganku menjadi berat entah apa yang menahan tanganku. Aku buka mata perlahan-lahan. Kepalaku rasa sakit. Aku hendak mengangkat tangan kananku tapi ditahan oleh tangan seseorang. Aku memegang kepadaku menggunakan tangan kiri. Perlahan-perlahan aku melihat ke kanan. Kelihatan seorang namja tertidur meletakkan kepalanya sebelah badanku. Tangannya menggenggam tangan kananku. Aku di hospital?? Aku menarik tanganku perlahan-lahan. Berjaya melepaskan tangan eunji dari genggamannya. Nasib baik dia tidak sedar. Tanganku di masuki air, pantas aku membuang salur air untuk masuk ke dalam badanku. Aku bangun perlahan-lahan supaya namja itu tidak sedar. Aku berjalan ke arah pintu. Sebelum aku melangkah ke arah pintu. Aku cuba melihat wajah namja tersebut.

"Mark.." Suara hatiku berkata. Aku bingung dan keliru mengapa dia berada denganku. Keadaan badanku lemah tapi aku harus lari dari hospital ini sebelum mark bangun dari tidurnya. Aku melangkah perlahan-lahan. Aku membuka pintu wad secara perlahan-lahan. Aku menoleh ke wajah mark kembali. Aku menjadi sayu semula.

"Mianhae.." Aku melangkah keluar dari bilik wad tersebut. Jam menunjukkan pukul 5 pagi. Nasib tidak nurse atau sesiapa dalam itu menyedari aku melarikan diri dari hospital kerana keadaanku sudah tidak bermaya lagi. Aku berjalan seseorang sepanjang balik ke rumah. Akhirnya aku tiba di rumah dengan selamat.

Pukul 7 pagi..

Mark meraba-raba mencari tangan Eunji. Dia merasai seperti tidak orang di katil wad itu. Mark segera bangun, betul tekaannya eunji menghilang lagi. Mark berlari ke bilik air wad tersebut takut² eunji berada dalam itu tetapi tiada juga dalam itu. Baru saja aku berjaya menemuinya kini menghilang kembali.

Flashback

"Eunji" mark menampung badan eunji yang tidak menyedarkan diri di atas jalan raya. Mark menepuk lembut pipi eunji. Eunji tidak lagi menyedarkan diri. Youngjae turun tadi kereta. Mark menangis eunji yang tidak menyedarkan, dia gembira dapat bertemu eunji lagi tetapi tidak menyangka bertemu secara begitu. Pantas mark mencempung eunji masuk dalam kereta di sit belakang. Mark membaringkan eunji di sit belakang. Mark pandu dengan laju ke hospital kerana dia sangat risau akan keadaan eunji.

End Flashback

Mark berlari keluar dari bilik wad tersebut, terus berlari ke arah kaunter.

"Cik, ada nampak pesakit yeoja yang lalu kat sini tak??" Mark bertanya dengan tergesa-gesa.

"Tak ada. Siapa nama pesakit itu??"nurse yang menjaga kaunter itu bertanya.

"Jeong Eunji" pantas mark menjawap.

"Sekejap ye encik"nurse tersebut check nama pesakit tersebut di dalam komputer.

"Maaf encik dia belum check out lagi" nurse itu berkata. Mark mengusutkan rambutnya.

"Tak kan tak nampak" Mark bertanya lagi.

"Maafkan saya encik.. Saya betul-betul tak nampak sesiapa lalu di sini tadi" nurse itu menundukkan kepalanya. Mark mengetuk meja kaunter tersebut. Kemudian dia memegang kepalanya seperti orang hilang arah. Mark menangis.

Bersambung..


You Always In My Heart [Complete] •MarkJi•Where stories live. Discover now