Aku bangun dari tido lenaku. Tengok mark masih lagi tido di sofa. Rasa kesian dengan mark. Aku bangun menarik selimutku berikan kepada mark. Aku selimutkan mark. Aku duduk sebelah sofa itu. Aku melihat wajahnya. Sape mark dalam keluarga ini.. ?? Aku mula keliru. Aku mencapai tuala lalu, masuk bilik air. Bersama baju yang hendak dipakai.
5 minit kemudian ~
Aku melangkah keluar dari bilik mandi. Sudah berpakaian. Cuma rambut aku basah. Berjalan ke arah meja solek. Toleh belakang. Mark masih lagi tido. Menyikat rambutku yang basah tadi. Lalu mengikat rambutku. Memegang tombol pintu. Membuka pintu perlahan-lahan takut mark tersedar dari tidurnya. Keluar,lalu menutup balik pintunya.
Ruang tamu sunyi. Aku terus ke dapur. Kelihatan hana sedang sibuk menyediakan breakfast."Waa Hana masak ape tu??" Aku menegurnya. Hana menolehku.
"Biasalah.. Madam.. Eh Eunji" hana terlupa panggilku.
"Tak pe.. Haa nak Eunji tolong ape² tak??" Soalku. Hana mengelingkan kepalanya.
"Ermm Eunji hidangkan makanan ni kat atas meja lah" hana mengarahku. Aku mengikuti arahannya. Sudah selesai hidang.
"Hana mane Mrs.Kim dengan Suzy?? And V??" Soalku.
"Mrs.Kim dengan Suzy pergi shopping kot rasanya.. V.." balas Hana. Tiba² v muncul.
"Tu v" tunjuk Hana. Aku menoleh ke kanan. V berada di sebelahku. Aku berundur ke belakang sedikit. V tersenyum ke arahku. Hana terus menyambung kerjanya.
"Morning Kim taehyung~" Aku memberi senyuman ke arahnya. V menundukkan badannya sedikit.
"Morning Jeong Eunji" v mengusap-usap kepalaku. V memegang kedua tanganku.Aku melihat pegangan v. Lalu melihat tepat matanya.
"Eunji kita bagitahu hal sebenar okay" v merayu kepadaku. Mataku beralih ke bawah.
"I'm sorry v" aku menarik perlahan tanganku dari genggamannya. Aku baru hendak menoleh belakang. Pantas v menarik tanganku. Lalu memelukku dengan erat.Aku membulatkan mataku. Tanganku berada di dada v. Aku menolak lembut dadanya. Aku masuk dalam bilik mark. Aku mengalirkan air mataku. Tidak dapat aku menahan lagi air mataku. Aku bersandar di pintu. Mark yang baru nak keluar bilik. Terkejut melihat aku mengalirkan air mataku. Dia datang dekat denganku lalu memelukku. Aku menangis dalam dakapannya. Dia mengusap-usap rambutku.
Bersambung..
YOU ARE READING
You Always In My Heart [Complete] •MarkJi•
FanfictionJung Eunji seorang gadis yg peramah apabila bertemu seseorang. Bts sgnt menyayangi Eunji kerana sikapnya yg suka menolong org lain. Kelemahan jung Eunji adalah cintanya. Eunji tidak tahu memilih antara dua jejaka iaitu v n Yoseob.. Yoseob ialah beka...